Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)
Sylabus przedmiotu Differential Equations:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Differential Equations | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe informacje dotyczące rachunku różniczkowego i całkowego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z różnymi rodzajami równań różniczkowych i ich zastosowania w OZE |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Solving different types of differential equations | 8 |
T-L-2 | Symbolic-numerical computation for solving differential equations | 4 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | First order differential equations (separation of variables, linear equations, qualitative techniques - slope fields; existence and uniqueness, Euler's method, equilibria and the phase line, bifurcations) | 2 |
T-W-2 | Forcing and resonance (forcing, sinusoidal forcing, amplitude and phase of steady state) | 2 |
T-W-3 | Nonlinear systems (equilibrium point analysis and linearization, qualitative analysis, Hamiltonian systems) | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-L-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań | 23 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 13 |
A-L-4 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury - przygotowanie do zaliczenia | 13 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład |
M-2 | Ćwiczenia z wykorzystaniem programów symboliczno-numerycznych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Oceny z zaliczenia wykładów i ćwiczeń |
S-2 | Ocena formująca: Ocena końcowa jest śednią ważoną ocen z zaliczeń wykładów i ćwiczeń |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O07-3_W01 Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą logikę matematyczną, funkcje jednej zmiennej, rachunek wyznaczników, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, niezbędną między innymi do opisu zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania zadań inżynierskich | OZE_1A_W01 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O07-3_U01 Student otrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski | OZE_1A_U05 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
OZE_1A_O07-3_U02 Student potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych | OZE_1A_U05 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O07-3_K01 Student potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | OZE_1A_K02 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O07-3_W01 Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą logikę matematyczną, funkcje jednej zmiennej, rachunek wyznaczników, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, niezbędną między innymi do opisu zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania zadań inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie tematyki poruszanej na zajęciach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O07-3_U01 Student otrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OZE_1A_O07-3_U02 Student potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O07-3_K01 Student potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywna postawę w procesie samokształcenia oraz przestrzega zasad etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hsu S.B., Ordinary differential equations with application, World Scientific Publishing Co Pte Ltd., 2011
Literatura dodatkowa
- Palczewski A., Równania różniczkowe zwyczajne, PWN, Warszawa, 2022