Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)
Sylabus przedmiotu Budowanie, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci Internet:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowanie, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci Internet | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Sędłak <Pawel.Sedlak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Stawicki <Tomasz.Stawicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość budowy i obsługi komputera. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie do samodzielnego wykorzystania komputera do projektowania stron i witryn WWW oraz zarządzania ich bezpieczeństwem |
C-2 | Zapoznanie z podstawowymi narzędziami wspomagającymi projektowanie stron www. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie stron internetowych z wykorzystaniem współczesnych technik i narzędzi wspomagających: kodowanie stron internetowych w HTML 5, stylizacjia stron WWW z zastosowaniem języka CSS, zastosowanie wybranych narzędzi JavaScript. | 12 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu - podstawowe informacje z zkaresu budowy sieci telekomunikacyjnych. | 1 |
T-W-2 | Budowa stron i witryn internetowych. Lokalizacja strony w sieci Internet, usługi hostingowe, adresowanie komputerów i urządzeń mobilnych w sieci Internet. | 3 |
T-W-3 | Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych. Monitoring i analiza zagrożeń witryn Internetowych. | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 12 |
A-L-2 | Przygotowanie do zaliczenia - opracowanie własnej strony WWW. | 20 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajeć z zasad tworzenia stron oraz obsługi programów | 18 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów. | 20 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Pokaz |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdziany wiedzy z wykładów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O05-2_W01 Zna metody zwiększenia wydajności przy budowie i prowadzeniu witryn www. | OZE_1A_W10 | — | — | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O05-2_U01 Potrafi wykorzystać nowoczesne metody przy budowie i prowadzeniu witryn www. | OZE_1A_U03 | — | — | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-1, T-L-1 | M-4, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O05-2_K01 Student ma zdolnośc stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się oraz w przyszłej pracy zawodowej. | OZE_1A_K06, OZE_1A_K02, OZE_1A_K03 | — | — | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-1, T-L-1 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O05-2_W01 Zna metody zwiększenia wydajności przy budowie i prowadzeniu witryn www. | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie podstawowym opanował treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O05-2_U01 Potrafi wykorzystać nowoczesne metody przy budowie i prowadzeniu witryn www. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu projektowania i prowadzenia stron www. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O05-2_K01 Student ma zdolnośc stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się oraz w przyszłej pracy zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Student jest świadomy zagrożeń bezpieczeństwa występujących w sieciach komputerowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- James Kalbach, Projektowanie nawigacji strony WWW. Optymalizacja funkcjonalności witryny., Helion, 2008
- Chris Fry, Martin Nystrom, Monitoring i bezpieczeństwo sieci, Helion, 2010
- Access czyli komputerowe bazy danych, Help, 2005
- Piotr Wróblewski, Algorytmy, struktury danych i techniki programowania, Helion, Warszawa, 2003