Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)
Sylabus przedmiotu Planowanie przestrzenne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Planowanie przestrzenne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z etapami procesu planistycznego, zasadą konstrukcji i rolą miejsowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Analiza ustaleń planu miejscowego w zakresie przeznaczenia i dostępności, struktury przestrzennej i zasad kształtowania zabudowy, obszaru ochrony kulturowej i przyrodniczej na obszarze miejskim. | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cechy i struktura miasta. Uwarunkowania i zasady kształtowania struktur funkcjonalno-przestrzennych w mieście, kompozycja urbanistyczna, zasady wymiarowania przestrzeni otwartych, formy i gabaryty zabudowy, parametry urbanistyczne, funkcje i obsługa infrastrukturalna terenów. | 3 |
T-W-2 | Struktura planowania przestrzennego w gminie. Funkcje i relacje dokumentów planistycznych. Audyty krajobrazowe - problematyka i metodyka sporządzania. | 3 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-P-2 | Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna) | 10 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia | 12 |
A-W-3 | konsultacjd | 2 |
20 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia projektowe |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: egzamin pisemny |
S-2 | Ocena formująca: projekt semestralny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C04_W01 Student zna uwarunkowania, zasady i procedury w zakresie planowania przestrzennego. | AK_2A_W07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C04_U01 Student potrafi analizować, waloryzować i planować złożone środowisko przestrzenne, rozumiejąc zależności zachodzące pomiędzy jego poszczególnymi komponentami, a użytkownikami. | AK_2A_U02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C04_K01 Student jest zdolny do kreatywnej i odpowiedzialnej pracy w zespole projektowym. | AK_2A_K05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C04_W01 Student zna uwarunkowania, zasady i procedury w zakresie planowania przestrzennego. | 2,0 | Nie rozumie zagadnienia. |
3,0 | Zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje sie w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C04_U01 Student potrafi analizować, waloryzować i planować złożone środowisko przestrzenne, rozumiejąc zależności zachodzące pomiędzy jego poszczególnymi komponentami, a użytkownikami. | 2,0 | Nie rozumie zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C04_K01 Student jest zdolny do kreatywnej i odpowiedzialnej pracy w zespole projektowym. | 2,0 | Nie rozumie tematu. |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski. |
Literatura podstawowa
- K. Wejchert, Elementy kompozycji urbanistycznej, Arkady, 1984
- E. Szelewska, Słupsk- podstawy ksztautowania ładu przestrzennego, Pomorskiej Akad. Pedagogicznej., Szczecin, 2002
- Zbiorowa, Plan Zagospodarowania Przestrzennego Eoj. Zachodniopomorskiego, RBGiP Woj. Zachodniopomorskie, Szczecin, 2002
- T. Bojarowski, Podstawy teoretuczne gospodarki przestrzennej i zarządzania przestrzenią, Uniw. Warminńsko-Mazurski, 2011
- E.Borsa i inni, Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Warszawa, 20031, omówienia, komentarze.
- Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27.03.2003r. DzUnr 80 poz. 717, 2011
- K. Pawłowski, Architektura krajobrazu a planowanie przestrzenne, Pol. Krakowska, Kraków, 2001, podręcznik dla studentów wyższych szkół technicznych
- R. Domański, Gospodarka przestrzenna, Warszawa, 2002
- P.Kwaśniak, Plan miejscowy w systemie zagospodarowania przestrzennego, Warszawa, 2009
- Z. Niewiadomski, Planowanie przestrzenne, zarys systemu, Warszawa, 2004