Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Agrobioinżynieria
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Produkcja rolnicza
Jednostka prowadząca Katedra Agroinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD6 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych.
W-2Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu doświadczalnictwa, statystyki i informatyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej.
C-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań, przygotowanie do prowadzenia badań naukowych.8
T-SD-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.7
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach15
A-SD-2Przygotowanie do zajęć4
A-SD-3Przygotowanie prezentacji związanej z tematyką realizowanej pracy inżynierskiej4
A-SD-4Konsultacje z promotorem2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ABI_1A_R06_W01
Student ma wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu statystycznego wyników oraz wnioskowania.
ABI_1A_W02, ABI_1A_W03, ABI_1A_W04C-1, C-2, C-3T-SD-1, T-SD-2M-1, M-2, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ABI_1A_R06_U01
Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
ABI_1A_U03, ABI_1A_U05, ABI_1A_U07, ABI_1A_U09C-3T-SD-1, T-SD-2M-1, M-2, M-4, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ABI_1A_R06_K01
Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.
ABI_1A_K01, ABI_1A_K03C-2, C-3T-SD-2M-1, M-2, M-4, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ABI_1A_R06_W01
Student ma wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu statystycznego wyników oraz wnioskowania.
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu statystycznego wyników oraz wnioskowania.
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metody prowadzonych badań, zestawiania wyników z zakresu własnych badań.
3,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metody prowadzonych badań, zestawiania wyników i opisu statystycznego z zakresu własnych badań.
4,0Student ma szeroką wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metody prowadzonych badań, zestawiania wyników i opisu statystycznego oraz wnioskowania własnych badań.
4,5Student ma szeroką wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, różnych metod prowadzenia badań, zestawiania wyników i opisu statystycznego oraz wnioskowania
5,0Student ma bardzo szeroką wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania wyników i opisu statystycznego oraz wnioskowania własnych badań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ABI_1A_R06_U01
Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
2,0Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa, nie potrafi interpretować rezultatów i wyciągać wniosków.
3,0Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa, prawidłowo interpretuje niektóre rezultaty i wyciąga z nich wnioski.
3,5Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje większość rezultatów i wyciąga z nich wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej.
4,0Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej.
4,5Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej i graficznej.
5,0Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ABI_1A_R06_K01
Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.
2,0Student nie potrafi identyfikować i rozstrzygać dylematów oraz określać piorytetów związane z wykonywaniem zawodu.
3,0Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać niektóre dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu.
3,5Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać niektóre dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez okresowe uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.
4,0Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać więszość dylematów oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez okresowe uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.
4,5Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez częste uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.
5,0Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez ciągłe uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.

Literatura podstawowa

  1. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową., Wyd. Złote myśli, 2006
  2. Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań, przygotowanie do prowadzenia badań naukowych.8
T-SD-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.7
15

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach15
A-SD-2Przygotowanie do zajęć4
A-SD-3Przygotowanie prezentacji związanej z tematyką realizowanej pracy inżynierskiej4
A-SD-4Konsultacje z promotorem2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięABI_1A_R06_W01Student ma wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu statystycznego wyników oraz wnioskowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówABI_1A_W02Ma poszerzoną wiedzę z zakresu metod bioinżynieryjnych, a także zna i rozumie podstawowe relacje ekologiczne w odniesieniu do biosystemów oraz produkcji rolniczej i ogrodniczej
ABI_1A_W03Ma poszerzoną wiedzę z zakresu produkcji rolniczej i ogrodniczej, możliwości stosowania w niej narzędzi genetycznych w aspekcie ich oddziaływana na środowisko
ABI_1A_W04Zna i rozumie dylematy współczesnej cywilizacji, ma wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania i prawa, w tym podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i praw autorskich
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej.
C-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-SD-1Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań, przygotowanie do prowadzenia badań naukowych.
T-SD-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu statystycznego wyników oraz wnioskowania.
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metody prowadzonych badań, zestawiania wyników z zakresu własnych badań.
3,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metody prowadzonych badań, zestawiania wyników i opisu statystycznego z zakresu własnych badań.
4,0Student ma szeroką wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metody prowadzonych badań, zestawiania wyników i opisu statystycznego oraz wnioskowania własnych badań.
4,5Student ma szeroką wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, różnych metod prowadzenia badań, zestawiania wyników i opisu statystycznego oraz wnioskowania
5,0Student ma bardzo szeroką wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania wyników i opisu statystycznego oraz wnioskowania własnych badań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięABI_1A_R06_U01Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówABI_1A_U03Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także motywować innych do stałego samodoskonalenia
ABI_1A_U05Potrafi zaplanować i zrealizować eksperymenty w zakresie oceny wydajności, złożoności, efektywności metod bioinżynieryjnych w produkcji rolniczej i ogrodniczej oraz ich oddziaływania na środowisko
ABI_1A_U07Potrafi samodzielnie posługiwać się materiałami źródłowymi w zakresie analizy i syntezy zawartych w nich informacji oraz poddawać je krytycznej ocenie w odniesieniu do problemów produkcji roślinnej i ogrodniczej oraz jej oddziaływania na środowisko
ABI_1A_U09Potrafi dobrać właściwe metody i narzędzia do rozwiązywania różnych zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-SD-1Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań, przygotowanie do prowadzenia badań naukowych.
T-SD-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne - pokaz
M-3Medody programowe z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa, nie potrafi interpretować rezultatów i wyciągać wniosków.
3,0Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa, prawidłowo interpretuje niektóre rezultaty i wyciąga z nich wnioski.
3,5Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje większość rezultatów i wyciąga z nich wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej.
4,0Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej.
4,5Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej i graficznej.
5,0Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięABI_1A_R06_K01Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówABI_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych
ABI_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe i wymagania tego do innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-SD-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne - pokaz
M-3Medody programowe z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi identyfikować i rozstrzygać dylematów oraz określać piorytetów związane z wykonywaniem zawodu.
3,0Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać niektóre dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu.
3,5Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać niektóre dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez okresowe uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.
4,0Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać więszość dylematów oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez okresowe uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.
4,5Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez częste uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.
5,0Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez ciągłe uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.