Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)
specjalność: Zarządzanie środowiskiem
Sylabus przedmiotu Komunikacja i negocjacje społeczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Agrobioinżynieria | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja i negocjacje społeczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza o procesie komunikowania się. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z problematyką dotyczącą wybranych aspektów komunikacji społecznej i negocjacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Kompetencje społeczne w procesie komunikowania społecznego i negocjacji. | 2 |
T-A-2 | Zasady skutecznego porozumiewania się. | 2 |
T-A-3 | Znaczenie mediów społecznościowych w procesie komunikowania się. | 2 |
T-A-4 | Wystąpienia publiczne, dyskusja i debata oksfordzka. | 2 |
T-A-5 | Komunikowanie się w polityce. | 2 |
T-A-6 | Znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w procesie komunikowania się. | 2 |
T-A-7 | Zaliczenie przedmiotu. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota komunikowania się: definicje i cechy komunikowania, elementy procesu komunikacji i jego poziomy. | 2 |
T-W-2 | Typy i rodzaje komunikowania się. | 2 |
T-W-3 | Różnice kulturowe w procesie komunikowania się, komunikacja międzykulturowa. | 2 |
T-W-4 | Bariery w komunikacji: typy barier, błędy w spostrzeganiu, wybrane techniki sprzyjające sprawnemu komunikowaniu się. | 2 |
T-W-5 | Komunikowanie się w organizacjach. | 2 |
T-W-6 | Negocjacje jako proces komunikacji: definicje negocjacji, fazy procesu negocjacji, style i rodzaje negocjacji, wybrane techniki negocjacji. | 2 |
T-W-7 | Wpływ społeczny i jego znaczenie w procesie negocjacji i komunikowania społecznego. | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie przedmiotu. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć i do zaliczenia | 8 |
A-A-3 | Konsultacje | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie wskazanej literatury | 8 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów - kolokwium zaliczeniowe |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń - prezentacja multimedialna |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_B10_W01 Student zna i rozumie wybrane teorie, modele oraz rodzaje, typy i techniki komunikowania społecznego i terminologię w tym zakresie oraz wybrane zagadnienia dotyczące rodzajów, stylów, technik, barier komunikacyjnych w negocjacjach. | ABI_1A_W04, ABI_1A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_B10_U01 Student potrafi komunikować się w wybranych sytuacjach, takich jak wystąpienia publiczne, wypowiedzi pisemne, dyskusje, debaty, negocjacje. | ABI_1A_U09, ABI_1A_U10 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_B10_K01 Student jest gotów komunikować się w skuteczny sposób w różnych sytuacjach społecznych. | ABI_1A_K02, ABI_1A_K03 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_B10_W01 Student zna i rozumie wybrane teorie, modele oraz rodzaje, typy i techniki komunikowania społecznego i terminologię w tym zakresie oraz wybrane zagadnienia dotyczące rodzajów, stylów, technik, barier komunikacyjnych w negocjacjach. | 2,0 | |
3,0 | Studentw stopniu elementarnym zna i rozumie wybrane teorie, modele oraz rodzaje, typy i techniki komunikowania społecznego i terminologię w tym zakresie oraz wybrane zagadnienia dotyczące rodzajów, stylów, technik, barier komunikacyjnych w negocjacjach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_B10_U01 Student potrafi komunikować się w wybranych sytuacjach, takich jak wystąpienia publiczne, wypowiedzi pisemne, dyskusje, debaty, negocjacje. | 2,0 | |
3,0 | Student w sposób elementarny potrafi komunikować się w wybranych sytuacjach, takich jak wystąpienia publiczne, wypowiedzi pisemne, dyskusje, debaty, negocjacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_B10_K01 Student jest gotów komunikować się w skuteczny sposób w różnych sytuacjach społecznych. | 2,0 | |
3,0 | Student w sposób elementarny jest gotów komunikować się w skuteczny sposób w różnych sytuacjach społecznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- D.Doliński, T. Grzyb, Sto technik wpływu społecznego, Smak Słowa, Sopot, 2023
- T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2022
- L. Gracz, K. Słupińska, Negocjacje i komunikacja. Wybrane aspekty., Edu-Libri, 2023
Literatura dodatkowa
- D. Majka-Rostek, Komunikacja społeczna a wyzwania współczesności, Difin, Warszawa, 2010
- Ernst, N., Esser, F., Blassnig, S., & Engesser, S., Favorable Opportunity Structures for Populist Communication: Comparing Different Types of Politicians and Issues in Social Media, Television and the Press., The International Journal of Press/Politics, 24(2), 165–188., 2019, https://doi.org/10.1177/1940161218819430