Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Wytrzymałość materiałów II - laboratorium:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wytrzymałość materiałów II - laboratorium
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Urbaniak <Magdalena.Urbaniak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy matematyki - w tym podstawy rachunku różniczkowego i całkowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praktyczne zapoznanie studentów z podstawowymi próbami wytrzymałościowymi i urządzeniami stosowanymi do ich przeprowadzania oraz ukształtowanie umiejętności analizy uzyskiwanych wyników badań doświadczalnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia wprowadzające. Zapoznanie z regulaminem laboratorium i z obowiązującymi przepisami BHP. Próba statyczna rozciągania metali. Próba ściskania. Próba ścinania. Próba udarności. Pomiary twardości metali. Wyznaczanie modułu Younga, granicy sprężystości oraz umownej granicy plastyczności. Badanie pierścienia rozciąganego. Wyboczenie. Tensometryczna analiza odkształceń i naprężeń. Badanie metali na zmęczenie. Wyznaczanie reakcji belki statycznie niewyznaczalnej. Sprawdzenie zasady Maxwella.14
T-L-2Kolokwium.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Wkład własny studenta10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia laboratoryjne: a) pokaz i omówienie próby wytrzymałościowej przez prowadzącego zajęcia, b) pokaz i omówienie próby przez prowadzącego zajęcia i samodzielne prowadzenie dalszych badań przez studentów - pod nadzorem prowadzącego.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena na podstawie odpowiedzi w trakcie trwania ćwiczeń laboratoryjnych oraz na podstawie przeprowadzonych sprawdzianów i oddanych sprawozdań
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie przeprowadzonych dwóch kolokwiów i oddanych sprawozdań.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C32_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat metodyki przeprowadzania podstawowych prób wytrzymałościowych oraz podstaw doświadczalnej analizy odkształceń i naprężeń.
ZIIP_1A_W04, ZIIP_1A_W07, ZIIP_1A_W09C-1T-L-2, T-L-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C32_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat metodyki przeprowadzania podstawowych prób wytrzymałościowych oraz podstaw doświadczalnej analizy odkształceń i naprężeń oraz powinien umieć przygotować i przeprowadzić podstawowe próby wytrzymałościowe.
ZIIP_1A_U02, ZIIP_1A_U22, ZIIP_1A_U15C-1T-L-2, T-L-1M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C32_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie świadomość konieczności prowadzenia szczegółowych analiz wytrzymałościowych tworzonych i eksploatowanych obiektów i ich poszczególnych elementów oraz świadomość konieczności przeprowadzania badań doświadczalnych właściwości wytrzymałościowych wykorzystywanych materiałów.
ZIIP_1A_K01, ZIIP_1A_K03C-1T-L-2M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C32_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat metodyki przeprowadzania podstawowych prób wytrzymałościowych oraz podstaw doświadczalnej analizy odkształceń i naprężeń.
2,0- Student nie potrafi zdefiniować wskaźników wytrzymałościowych i innych wielkości wyznaczanych w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby.
3,5- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować wyniki badań.
4,0- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
4,5- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. - Potrafi uzasadnić konieczność przeprowadzania danej próby/pomiaru dla rzeczywistych układów.
5,0- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. - Potrafi uzasadnić konieczność przeprowadzania danej próby/pomiaru dla rzeczywistych układów i omówić konsekwencje zaniechania przeprowadzenia takich badąń. - Potrafi omówić konsekwencje błędnego/niestarannego - niezgodnego z normami przygotowania próbek i urządzeń pomiarowych do badań na wynik pomiaru.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C32_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat metodyki przeprowadzania podstawowych prób wytrzymałościowych oraz podstaw doświadczalnej analizy odkształceń i naprężeń oraz powinien umieć przygotować i przeprowadzić podstawowe próby wytrzymałościowe.
2,0Student nie potrafi zdefiniować wskaźników wytrzymałościowych i innych wielkości wyznaczanych w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby.
3,5- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować wyniki b
4,0- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
4,5- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. - Potrafi uzasadnić konieczność przeprowadzania danej próby/pomiaru dla rzeczywistych układów.
5,0- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. - Potrafi uzasadnić konieczność przeprowadzania danej próby/pomiaru dla rzeczywistych układów i omówić konsekwencje zaniechania przeprowadzenia takich badąń. - Potrafi omówić konsekwencje błędnego/niestarannego - niezgodnego z normami przygotowania próbek i urządzeń pomiarowych do badań na wynik pomiaru.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C32_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie świadomość konieczności prowadzenia szczegółowych analiz wytrzymałościowych tworzonych i eksploatowanych obiektów i ich poszczególnych elementów oraz świadomość konieczności przeprowadzania badań doświadczalnych właściwości wytrzymałościowych wykorzystywanych materiałów.
2,0- Student nie ma świadomości ważności wiedzy z wytrzymałości materiałów w procesie projektowania konstrukcji i ich poszczególnych elementów.
3,0- Student ma świadomość ważności wiedzy z wytrzymałości materiałów w procesie projektowania elementów maszyn oraz całych konstrukcji oraz ma świadomość ważności doboru odpowiednich technik i metod badawczych.
3,5- Student spełnia wymagania na ocenę 3.0 oraz wykazuje dbałość o poprawne wykonanie zadanych prac badawczych.
4,0- Student spełnia wymagania na ocenę 3.5 oraz wykazuje potrzebę krytycznej oceny uzyskanych wyników.
4,5- Student spełnia wymagania na ocenę 4.0 i wykazuje otwartość na pracę w zespole.
5,0- Student spełnia wymagania na ocenę 4.5 oraz wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy z zakresu wytrzymałości materiałów i doskonalenia umiejętności praktycznego jej wykorzystania.

Literatura podstawowa

  1. Dyląg Z., Jakubowicz A., Orłoś Z., Wytrzymałość materiałów, WNT, Warszawa, 2011, t. 1 i t. 2
  2. Orłoś Z., Doświadczalna analiza odkształceń i naprężeń, WNT, Warszawa, 1977

Literatura dodatkowa

  1. ....., Polskie Normy, 2022, aktualnie obowiązujące dla danej próby

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia wprowadzające. Zapoznanie z regulaminem laboratorium i z obowiązującymi przepisami BHP. Próba statyczna rozciągania metali. Próba ściskania. Próba ścinania. Próba udarności. Pomiary twardości metali. Wyznaczanie modułu Younga, granicy sprężystości oraz umownej granicy plastyczności. Badanie pierścienia rozciąganego. Wyboczenie. Tensometryczna analiza odkształceń i naprężeń. Badanie metali na zmęczenie. Wyznaczanie reakcji belki statycznie niewyznaczalnej. Sprawdzenie zasady Maxwella.14
T-L-2Kolokwium.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Wkład własny studenta10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C32_W03W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat metodyki przeprowadzania podstawowych prób wytrzymałościowych oraz podstaw doświadczalnej analizy odkształceń i naprężeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W04ma wiedzę z zakresu planowania i przeprowadzania prostych eksperymentów badawczych (w tym symulacji komputerowej)
ZIIP_1A_W07ma podstawową wiedzę z nauki o materiałach
ZIIP_1A_W09ma wiedzę o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i higieny pracy
Cel przedmiotuC-1Praktyczne zapoznanie studentów z podstawowymi próbami wytrzymałościowymi i urządzeniami stosowanymi do ich przeprowadzania oraz ukształtowanie umiejętności analizy uzyskiwanych wyników badań doświadczalnych
Treści programoweT-L-2Kolokwium.
T-L-1Zajęcia wprowadzające. Zapoznanie z regulaminem laboratorium i z obowiązującymi przepisami BHP. Próba statyczna rozciągania metali. Próba ściskania. Próba ścinania. Próba udarności. Pomiary twardości metali. Wyznaczanie modułu Younga, granicy sprężystości oraz umownej granicy plastyczności. Badanie pierścienia rozciąganego. Wyboczenie. Tensometryczna analiza odkształceń i naprężeń. Badanie metali na zmęczenie. Wyznaczanie reakcji belki statycznie niewyznaczalnej. Sprawdzenie zasady Maxwella.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne: a) pokaz i omówienie próby wytrzymałościowej przez prowadzącego zajęcia, b) pokaz i omówienie próby przez prowadzącego zajęcia i samodzielne prowadzenie dalszych badań przez studentów - pod nadzorem prowadzącego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie odpowiedzi w trakcie trwania ćwiczeń laboratoryjnych oraz na podstawie przeprowadzonych sprawdzianów i oddanych sprawozdań
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie przeprowadzonych dwóch kolokwiów i oddanych sprawozdań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0- Student nie potrafi zdefiniować wskaźników wytrzymałościowych i innych wielkości wyznaczanych w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby.
3,5- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować wyniki badań.
4,0- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
4,5- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. - Potrafi uzasadnić konieczność przeprowadzania danej próby/pomiaru dla rzeczywistych układów.
5,0- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. - Potrafi uzasadnić konieczność przeprowadzania danej próby/pomiaru dla rzeczywistych układów i omówić konsekwencje zaniechania przeprowadzenia takich badąń. - Potrafi omówić konsekwencje błędnego/niestarannego - niezgodnego z normami przygotowania próbek i urządzeń pomiarowych do badań na wynik pomiaru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C32_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat metodyki przeprowadzania podstawowych prób wytrzymałościowych oraz podstaw doświadczalnej analizy odkształceń i naprężeń oraz powinien umieć przygotować i przeprowadzić podstawowe próby wytrzymałościowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U02ma umiejętności w zakresie doradztwa technicznego i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U15potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów
Cel przedmiotuC-1Praktyczne zapoznanie studentów z podstawowymi próbami wytrzymałościowymi i urządzeniami stosowanymi do ich przeprowadzania oraz ukształtowanie umiejętności analizy uzyskiwanych wyników badań doświadczalnych
Treści programoweT-L-2Kolokwium.
T-L-1Zajęcia wprowadzające. Zapoznanie z regulaminem laboratorium i z obowiązującymi przepisami BHP. Próba statyczna rozciągania metali. Próba ściskania. Próba ścinania. Próba udarności. Pomiary twardości metali. Wyznaczanie modułu Younga, granicy sprężystości oraz umownej granicy plastyczności. Badanie pierścienia rozciąganego. Wyboczenie. Tensometryczna analiza odkształceń i naprężeń. Badanie metali na zmęczenie. Wyznaczanie reakcji belki statycznie niewyznaczalnej. Sprawdzenie zasady Maxwella.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne: a) pokaz i omówienie próby wytrzymałościowej przez prowadzącego zajęcia, b) pokaz i omówienie próby przez prowadzącego zajęcia i samodzielne prowadzenie dalszych badań przez studentów - pod nadzorem prowadzącego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie przeprowadzonych dwóch kolokwiów i oddanych sprawozdań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zdefiniować wskaźników wytrzymałościowych i innych wielkości wyznaczanych w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby.
3,5- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować wyniki b
4,0- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
4,5- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. - Potrafi uzasadnić konieczność przeprowadzania danej próby/pomiaru dla rzeczywistych układów.
5,0- Student potrafi poprawnie zdefiniować wskaźniki wytrzymałościowe i inne wielkości wyznaczane w czasie prowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych. - Potrafi opisać zasadę pomiaru, sposób przygotowania próbek do badań oraz warunki i sposób przeprowadzenia badań/próby. - Potrafi poprawnie opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. - Potrafi uzasadnić konieczność przeprowadzania danej próby/pomiaru dla rzeczywistych układów i omówić konsekwencje zaniechania przeprowadzenia takich badąń. - Potrafi omówić konsekwencje błędnego/niestarannego - niezgodnego z normami przygotowania próbek i urządzeń pomiarowych do badań na wynik pomiaru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C32_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie świadomość konieczności prowadzenia szczegółowych analiz wytrzymałościowych tworzonych i eksploatowanych obiektów i ich poszczególnych elementów oraz świadomość konieczności przeprowadzania badań doświadczalnych właściwości wytrzymałościowych wykorzystywanych materiałów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Praktyczne zapoznanie studentów z podstawowymi próbami wytrzymałościowymi i urządzeniami stosowanymi do ich przeprowadzania oraz ukształtowanie umiejętności analizy uzyskiwanych wyników badań doświadczalnych
Treści programoweT-L-2Kolokwium.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne: a) pokaz i omówienie próby wytrzymałościowej przez prowadzącego zajęcia, b) pokaz i omówienie próby przez prowadzącego zajęcia i samodzielne prowadzenie dalszych badań przez studentów - pod nadzorem prowadzącego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie przeprowadzonych dwóch kolokwiów i oddanych sprawozdań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0- Student nie ma świadomości ważności wiedzy z wytrzymałości materiałów w procesie projektowania konstrukcji i ich poszczególnych elementów.
3,0- Student ma świadomość ważności wiedzy z wytrzymałości materiałów w procesie projektowania elementów maszyn oraz całych konstrukcji oraz ma świadomość ważności doboru odpowiednich technik i metod badawczych.
3,5- Student spełnia wymagania na ocenę 3.0 oraz wykazuje dbałość o poprawne wykonanie zadanych prac badawczych.
4,0- Student spełnia wymagania na ocenę 3.5 oraz wykazuje potrzebę krytycznej oceny uzyskanych wyników.
4,5- Student spełnia wymagania na ocenę 4.0 i wykazuje otwartość na pracę w zespole.
5,0- Student spełnia wymagania na ocenę 4.5 oraz wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy z zakresu wytrzymałości materiałów i doskonalenia umiejętności praktycznego jej wykorzystania.