Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: logistyka przemysłowa
Sylabus przedmiotu Doskonalenie umiejętności przełożonych TWI:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Doskonalenie umiejętności przełożonych TWI | ||
Specjalność | Lean Management | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu Lean Management |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student uzyska wiedzę i umiejętności w zakresie TWI |
C-2 | Student będzie identfikował i charakteryzował relacje między zasobem ludzkim a Lean Managment |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zarządzanie zasobami ludzkimi w Lean Management | 1 |
T-A-2 | Training within Industry - analiza poszczególnych komponentów | 4 |
T-A-3 | Umiejętność przewodzenia | 2 |
T-A-4 | Zaangażowanie pracowników | 1 |
T-A-5 | Podsumowanie | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zarządzanie zasobami ludzkimi w Lean Management | 1 |
T-W-2 | Wprowadzenie do TWI | 1 |
T-W-3 | Instruowanie pracowników (IP) | 1 |
T-W-4 | Kształtowanie relacjami z pracownikami (RP) | 1 |
T-W-5 | Bezpieczeństwo pracy (BP) | 1 |
T-W-6 | Doskonalenie metod pracy (MP) | 2 |
T-W-7 | Umiejętność przewodzenia (UP) | 1 |
T-W-8 | Zaangażowanie pracowników (ZP) | 1 |
T-W-9 | Podsumowanie | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Praca własna | 15 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Praca własna | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena zaangażowania studentów podczas dyskusji i analizy przypadków |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LM/05_W01 Student będzie posiadał wiedzę na temat doskonalenia umiejętności przełożonych TWI. | ZIIP_2A_W01, ZIIP_2A_W07 | — | — | C-1, C-2 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
ZIIP_2A_LM/05_W02 Student będzie znał wybrane umiejętności menadżerskie wspomagające Lean Management | ZIIP_2A_W01, ZIIP_2A_W07 | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LM/05_U01 Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole, stosując wybrane umiejętności menadżerskie. Podejmuje zachowania właściwe dla przewodzenia | ZIIP_2A_U02, ZIIP_2A_U22 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LM/05_K01 Student ma świadomość potrzeby dokształcania w zakresie doskonalenia umiejętności przełożonych, ponosi odpowiedzialność za efekty własnych działań przywódczych, współdziała w zespole jako lider, prezentuje postawę kreatywną i przedsiębiorczą | ZIIP_2A_K01, ZIIP_2A_K02, ZIIP_2A_K03, ZIIP_2A_K04 | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LM/05_W01 Student będzie posiadał wiedzę na temat doskonalenia umiejętności przełożonych TWI. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat doskonalenia umiejętności przełożonych TWI |
3,0 | Student wymienia i charakteryzuje wybrane zagadnienia na temat doskonalenia umiejętności przełożonych TWI w w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student wymienia i charakteryzuje wybrane zagadnienia na temat doskonalenia umiejętności przełożonych TWI i opisuje model pięciu wymagań dobrego przełożonego | |
4,0 | Student wymienia i charakteryzuje wybrane zagadnienia na temat doskonalenia umiejętności przełożonych TWI i opisuje: model pięciu wymagań dobrego przełożonego i metodę 4 kroków TWI. | |
4,5 | Student wymienia i charakteryzuje wybrane zagadnienia na temat doskonalenia umiejętności przełożonych TWI i opisuje: model pięciu wymagań dobrego przełożonego, metodę 4 kroków TWI, metody czterech kroków: instruowania pracowników, doskonalenia metod pracy i utrzymania dobrych relacji z pracownikami | |
5,0 | Student wymienia, charakteryzuje wybrane zagadnienia na temat doskonalenia umiejętności przełożonych TWI i opisuje: model pięciu wymagań dobrego przełożonego, metodę 4 kroków TWI, metody czterech kroków: instruowania pracowników, doskonalenia metod pracy i utrzymania dobrych relacji z pracownikami. Proponuje działania doskonalące poszczególne zagadnenia TWI | |
ZIIP_2A_LM/05_W02 Student będzie znał wybrane umiejętności menadżerskie wspomagające Lean Management | 2,0 | Student nie wymienia i nie charakteryzuje wybrache funkcji menadżerskich wspomagającch LM |
3,0 | Student wymienia i charakteryzuje wybrane funkcje menadżerskie wspomagające LM, nie podejmuje szerokiej i szczegółowej analizy funkcji | |
3,5 | Student wymienia i charakteryzuje wybrane funkcje menadżerskie wspomagające LM, podejmuje próbę ogólnej analizy tych funkcji | |
4,0 | Student wymienia i charakteryzuje wybrane funkcje menadżerskie wspomagające LM, podejmuje próbę analizy poszczególnych funkcji | |
4,5 | Student wymienia i charakteryzuje wybrane funkcje menadżerskie wspomagające LM, podejmuje próbę analizy poszczególnych funkcji i podaje ich specyficzne uwarunkowania | |
5,0 | Student wymienia i charakteryzuje wybrane funkcje menadżerskie wspomagające LM, podejmuje próbę analizy poszczególnych funkcji i podaje ich specyficzne uwarunkowania. Proponiuje samodzielnie działania doskonalące |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LM/05_U01 Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole, stosując wybrane umiejętności menadżerskie. Podejmuje zachowania właściwe dla przewodzenia | 2,0 | |
3,0 | Student pracuje indywidualnie i w zespole, niski poziom stoswania wybranych umiejętności. Nie wykazuje postawy przewodzenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LM/05_K01 Student ma świadomość potrzeby dokształcania w zakresie doskonalenia umiejętności przełożonych, ponosi odpowiedzialność za efekty własnych działań przywódczych, współdziała w zespole jako lider, prezentuje postawę kreatywną i przedsiębiorczą | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przedstawić harmonogram pracy zespołu i macierz kompetencji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Likier Jeffrey K., Meier Dawid P., Toyota Talent. Rozwijaj swoich pracowników na sposób Toyoty, MT Biznes, WArszawa, 2008
- Graupp Patrick, Wrona Robert J., Podręcznik TWI. Doskonalenie niezbędnych umiejętności przełożonych, 2010