Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: logistyka przemysłowa
Sylabus przedmiotu Analiza procesów biznesowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza procesów biznesowych | ||
Specjalność | Lean Management | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eliza Jarysz-Kamińska <Eliza.Jarysz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu podstaw zarządzania, analizy danych, zarządzania projektami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z identyfikacją i modelowaniem procesów biznesowych |
C-2 | Umiejętność rozwiązywania problemów i posługiwania się wybranymi narzędziami służącymi modelowaniu procesów biznesowych, identyfikacji, mapowaniu, optymalizacji, symulacji i analizie procesów biznesowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza procesów produkcyjnych: Mapowanie strumienia wartości, odwzorowanie przepływów materiałowych i informacyjnych w systemie produkcyjnym | 5 |
T-L-2 | Standardy opisu procesów: modelowanie procesów biznezowych z wykorzystaniem wybranych narzędzi | 15 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podejście procesowe. Zarzadzanie procesowe. Pojęcie procesu biznesowego. Cechy procesów biznesowych. Etapy analizy procesów biznesowych. Metody i narzędzia stosowane w analizie procesów biznesowych. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-L-2 | Konsultacje | 2 |
A-L-3 | Praca własna, analiza modeli, przygotowanie sprawozdań | 28 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Praca własna w tym przegląd literatury, przygotowanie do zaliczenia | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe i aktywizyjące: wykład konwersatoryjny, omówienie przykładów |
M-3 | Metody praktyczne: zajecia laboratoryjne, wykorzystanie metod programowanych, symulacji |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności, uczestnictwa w dyskusji, ocena sprawozdań z poszczególnych laboratoriów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego przedmiotu, ocena z realizacji zadań w ramach laboratorium ich poprawność oraz samodzielność w rozwiązywania analizowanych problemów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LM/02_W01 Student posiada uporzadkowaną wiedzę z zakresu analizy procesów biznesowych | ZIIP_2A_W03, ZIIP_2A_W04 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LM/02_U01 Student potrafi dokonać analizy procesów biznesowych, doboru narzędzi i zarządzać przebiegiem procesu z ich wykorzystaniem | ZIIP_2A_U08, ZIIP_2A_U21 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LM/02_W01 Student posiada uporzadkowaną wiedzę z zakresu analizy procesów biznesowych | 2,0 | |
3,0 | Student wymienia i charakteryzuje wybrane zagadnienia z zakresu analizy procesów biznesowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LM/02_U01 Student potrafi dokonać analizy procesów biznesowych, doboru narzędzi i zarządzać przebiegiem procesu z ich wykorzystaniem | 2,0 | |
3,0 | Student analizuje możliwość wykorzystania wybranych narzędzi, stosuje je tylko do poszczególnych etapów procesu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bitkowska A, Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie, Vizja Press&IT
Literatura dodatkowa
- Hamrol A., Strategie i praktyki sprawnego działania: Lean, Six Sigma i inne, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015