Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)

Sylabus przedmiotu Techniki komputerowe w inżynierii produkcji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki komputerowe w inżynierii produkcji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Dolata <Michal.Dolata@zut.edu.pl>, Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl>, Beata Niesterowicz <Beata.Watychowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 8 1,00,32zaliczenie
wykładyW6 16 2,00,68egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy Technik Informatycznych
W-2Podstawy projektowania inżynierskiego
W-3Grafika inżynierska (komputerowa)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z możliwościami zastosowania systemów informatycznych w inżynierii produkcji
C-2Poznanie zasad stosowania systemów CAD/CAE/CAM
C-3Ukształtowanie umiejętności zarządzania zadaniami
C-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przykład zastosowania programu CAD do opracowania projektu wyrobu2
T-L-2Przykład zastosowania z programu CAE do prognozowania właściwości wyrobu2
T-L-3Zapoznanie z programem CAM2
T-L-4Przykład zastosowania CAM do opracowania projektu technologii wyrobu2
8
wykłady
T-W-1Inżynieria produkcji - jako obszar zastosowań technik komputerowych1
T-W-2Architektura systemów komputerowych stosowanych w inżynierii produkcji2
T-W-3Komputerowo zintegrowane wytwarzanie CIM1
T-W-4Komputerowo wspomagane projektowanie CAD3
T-W-5Komputerowo wspomagane prace inżynierskie CAE3
T-W-6Podstawy programowania obrabiarek sterowanych numerycznie2
T-W-7Komputerowo wspomagane wytwarzanie CAM2
T-W-8Komputerowo wspomagane sterowanie jakością CAQ1
T-W-9Bezpieczeństwo systemów informatycznych1
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach8
A-L-2Wkład własny studenta17
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2Egzamin2
A-W-3Wkład własny studenta32
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem prezentacji multimedialnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemem MS Project
M-3Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemami CAD/CAE
M-4Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemem CAM

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie materiału wykładowego w formie pisemnej i ustnej
S-2Ocena formująca: Ocena nabytych umiejętności przez sprawdzenie zadań postawionych w czasie wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
S-4Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiągnięć studenta w trakcie zajęć praktycznych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/08-1_W01
Student potrafi wskazać narzędzia informatyczne wykorzystywane w inżynierii produkcji
ZIIP_1A_W03C-4, C-1T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-9, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/08-1_U01
Potfrafi zastosować oprogramowanie komputerowe typu CAD/CAE, CAM do rozwiązywania zadań w obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U02, ZIIP_1A_U15C-1T-W-1M-4S-3
ZIIP_1A_IJZ/08-1_U02
Ma umiejętność planowania zadań produkcyjnych z wykorzystaniem systemów informatycznych
ZIIP_1A_U22, ZIIP_1A_U01, ZIIP_1A_U04C-3, C-2T-L-1, T-L-2M-2, M-3S-4, S-3
ZIIP_1A_IJZ/08-1_U03
Ma umiejętność pracy w zespołach i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U18C-4, C-3T-L-2, T-L-3, T-L-4M-2, M-3, M-4S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/08-1_K01
Ma świadomość potrzeby wykorzystywania technik informatycznych w inzynierii produkcji
ZIIP_1A_K01, ZIIP_1A_K03C-3, C-1, C-2T-W-1M-1, M-2, M-3, M-4S-4, S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/08-1_K02
Ma świadomość wpływu swojej pracy na cały cykl produkcyjny
ZIIP_1A_K01, ZIIP_1A_K03C-4, C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-9M-1, M-2, M-3, M-4S-4, S-3
ZIIP_1A_IJZ/08-1_K03
Ma świadomośc potrzeby dokształacania w zakresie nowych systemów wspomagających procesy produkcyjne
ZIIP_1A_K07, ZIIP_1A_K08C-4, C-3, C-1T-W-2M-1, M-2, M-3S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/08-1_W01
Student potrafi wskazać narzędzia informatyczne wykorzystywane w inżynierii produkcji
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/08-1_U01
Potfrafi zastosować oprogramowanie komputerowe typu CAD/CAE, CAM do rozwiązywania zadań w obszarze inżynierii produkcji
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/08-1_U02
Ma umiejętność planowania zadań produkcyjnych z wykorzystaniem systemów informatycznych
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/08-1_U03
Ma umiejętność pracy w zespołach i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/08-1_K01
Ma świadomość potrzeby wykorzystywania technik informatycznych w inzynierii produkcji
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/08-1_K02
Ma świadomość wpływu swojej pracy na cały cykl produkcyjny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/08-1_K03
Ma świadomośc potrzeby dokształacania w zakresie nowych systemów wspomagających procesy produkcyjne
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Literatura podstawowa

  1. Chlebus Edward, Techniki komputerowe Cax w inżynierii produkcji, WNT, Warszawa, 2000
  2. Szyjewski Z., Zarządzanie projektami Informatycznymi, Placet, Warszawa, 2001
  3. Zenobia Weiss, Techniki komputerowe w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 2002
  4. Zenobia Weiss, Techniki CAx w produkcji, 2011
  5. Durlik I., Inżynieria zarządzania: strategia i projektowanie systemów produkcyjnych, Placet, Warszawa, 1995

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przykład zastosowania programu CAD do opracowania projektu wyrobu2
T-L-2Przykład zastosowania z programu CAE do prognozowania właściwości wyrobu2
T-L-3Zapoznanie z programem CAM2
T-L-4Przykład zastosowania CAM do opracowania projektu technologii wyrobu2
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Inżynieria produkcji - jako obszar zastosowań technik komputerowych1
T-W-2Architektura systemów komputerowych stosowanych w inżynierii produkcji2
T-W-3Komputerowo zintegrowane wytwarzanie CIM1
T-W-4Komputerowo wspomagane projektowanie CAD3
T-W-5Komputerowo wspomagane prace inżynierskie CAE3
T-W-6Podstawy programowania obrabiarek sterowanych numerycznie2
T-W-7Komputerowo wspomagane wytwarzanie CAM2
T-W-8Komputerowo wspomagane sterowanie jakością CAQ1
T-W-9Bezpieczeństwo systemów informatycznych1
16

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach8
A-L-2Wkład własny studenta17
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2Egzamin2
A-W-3Wkład własny studenta32
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-1_W01Student potrafi wskazać narzędzia informatyczne wykorzystywane w inżynierii produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-1Zapoznanie studentów z możliwościami zastosowania systemów informatycznych w inżynierii produkcji
Treści programoweT-W-7Komputerowo wspomagane wytwarzanie CAM
T-W-1Inżynieria produkcji - jako obszar zastosowań technik komputerowych
T-W-6Podstawy programowania obrabiarek sterowanych numerycznie
T-W-9Bezpieczeństwo systemów informatycznych
T-W-3Komputerowo zintegrowane wytwarzanie CIM
T-W-4Komputerowo wspomagane projektowanie CAD
T-W-5Komputerowo wspomagane prace inżynierskie CAE
T-W-8Komputerowo wspomagane sterowanie jakością CAQ
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie materiału wykładowego w formie pisemnej i ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-1_U01Potfrafi zastosować oprogramowanie komputerowe typu CAD/CAE, CAM do rozwiązywania zadań w obszarze inżynierii produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U02ma umiejętności w zakresie doradztwa techniczne i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U15potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z możliwościami zastosowania systemów informatycznych w inżynierii produkcji
Treści programoweT-W-1Inżynieria produkcji - jako obszar zastosowań technik komputerowych
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemem CAM
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-1_U02Ma umiejętność planowania zadań produkcyjnych z wykorzystaniem systemów informatycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U01ma umiejętności w zakresie eksploatacji, nadzorowania oraz zarządzania, na poziomie operacyjnym, istniejącymi obiektami, procesami i systemami produkcyjnymi w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U04ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych w zakresie organizacji produkcji, innowacji technologicznych
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności zarządzania zadaniami
C-2Poznanie zasad stosowania systemów CAD/CAE/CAM
Treści programoweT-L-1Przykład zastosowania programu CAD do opracowania projektu wyrobu
T-L-2Przykład zastosowania z programu CAE do prognozowania właściwości wyrobu
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemem MS Project
M-3Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemami CAD/CAE
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiągnięć studenta w trakcie zajęć praktycznych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-1_U03Ma umiejętność pracy w zespołach i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U09ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U18ma umiejętności samokształcenia się
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-3Ukształtowanie umiejętności zarządzania zadaniami
Treści programoweT-L-2Przykład zastosowania z programu CAE do prognozowania właściwości wyrobu
T-L-3Zapoznanie z programem CAM
T-L-4Przykład zastosowania CAM do opracowania projektu technologii wyrobu
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemem MS Project
M-3Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemami CAD/CAE
M-4Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemem CAM
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena nabytych umiejętności przez sprawdzenie zadań postawionych w czasie wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-1_K01Ma świadomość potrzeby wykorzystywania technik informatycznych w inzynierii produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności zarządzania zadaniami
C-1Zapoznanie studentów z możliwościami zastosowania systemów informatycznych w inżynierii produkcji
C-2Poznanie zasad stosowania systemów CAD/CAE/CAM
Treści programoweT-W-1Inżynieria produkcji - jako obszar zastosowań technik komputerowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem prezentacji multimedialnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemem MS Project
M-3Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemami CAD/CAE
M-4Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemem CAM
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiągnięć studenta w trakcie zajęć praktycznych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie materiału wykładowego w formie pisemnej i ustnej
S-2Ocena formująca: Ocena nabytych umiejętności przez sprawdzenie zadań postawionych w czasie wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-1_K02Ma świadomość wpływu swojej pracy na cały cykl produkcyjny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-3Ukształtowanie umiejętności zarządzania zadaniami
C-1Zapoznanie studentów z możliwościami zastosowania systemów informatycznych w inżynierii produkcji
C-2Poznanie zasad stosowania systemów CAD/CAE/CAM
Treści programoweT-W-1Inżynieria produkcji - jako obszar zastosowań technik komputerowych
T-W-9Bezpieczeństwo systemów informatycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem prezentacji multimedialnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemem MS Project
M-3Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemami CAD/CAE
M-4Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemem CAM
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiągnięć studenta w trakcie zajęć praktycznych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08-1_K03Ma świadomośc potrzeby dokształacania w zakresie nowych systemów wspomagających procesy produkcyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
ZIIP_1A_K08ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektach działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-3Ukształtowanie umiejętności zarządzania zadaniami
C-1Zapoznanie studentów z możliwościami zastosowania systemów informatycznych w inżynierii produkcji
Treści programoweT-W-2Architektura systemów komputerowych stosowanych w inżynierii produkcji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem prezentacji multimedialnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemem MS Project
M-3Ćwiczenia laboratoryjne - praca z systemami CAD/CAE
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie materiału wykładowego w formie pisemnej i ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.