Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Technologie materiałowe i spawalnicze (S1)

Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologie materiałowe i spawalnicze
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynierski projekt zespołowy 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Materiałowych
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 45 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość budowy wewnętrznej materiałów, makro i mikrostruktury, podstawowych właściwości mechanicznych materiałów, podstawowych technik wytwarzania i prztwarzania, obróbki cieplnej, obróbki skrawaniem

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności zaprojektowania wyrobu i doboru materiału o wybranych właściwościach mechanicznych i eksploatacyjnych na podstawie nabytej wiedzy w zakresie podstaw nauki o materiałach, zależności pomiędzy właściwościami materiału a jego budową chemiczną, możliwościami formowania detalu oraz ćwiczenie umiejętności pracy zespołowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Prezentacja rzeczywistego problemu na przykładzie z praktyki przemysłowej. Analiza wybranego elementu; ocena doboru materiału i procesu obróbki, propozycja zmian, analiza ekonomiczności, identyfikacja potencjalnych nieprawidłowości, analiza przyczyn, opracowanie raportu i prezentacja wyników, dyskusja.45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Praca własna53
A-P-3konsultacje2
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład wprowadzający, dyskusja, prezentacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach, udziału w dyskusjach, zgłaszanie pomysłów, umiejętnosci organizacji pracy, przygotowanie literaturowe
S-2Ocena podsumowująca: Ocena pisemnego opracowania zadania projektowego / prezentacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TMS_1A_B22_W01
Student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę i uzupełnić ją sięgając do źródeł literaturowych
TMS_1A_W03, TMS_1A_W04C-1T-P-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TMS_1A_B22_U01
Student posiada umiejętność pozyskiwania informacji, zgłasza propozycje działań, formułuje wnioski, potrafi uzasadnić swój punkt widzenia
TMS_1A_U02, TMS_1A_U03C-1T-P-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TMS_1A_B22_K01
Student potrafi pracować w zespole ze świadomością koniecznosci wspólnego dokształcania się, wykazać sie umiejętnością wpółpracy twórczej, odpowiedzialnością oraz poszanowaniem zasad i szacunku
TMS_1A_K01, TMS_1A_K03C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TMS_1A_B22_W01
Student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę i uzupełnić ją sięgając do źródeł literaturowych
2,0
3,0Udział w zajęciach, przygotowanie pisemnego opracowania zad. projektowaego, osiągnięcie efektów w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TMS_1A_B22_U01
Student posiada umiejętność pozyskiwania informacji, zgłasza propozycje działań, formułuje wnioski, potrafi uzasadnić swój punkt widzenia
2,0
3,0Udział w zajęciach, przygotowanie pisemnego opracowania zad. projektowaego, osiągnięcie efektów w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TMS_1A_B22_K01
Student potrafi pracować w zespole ze świadomością koniecznosci wspólnego dokształcania się, wykazać sie umiejętnością wpółpracy twórczej, odpowiedzialnością oraz poszanowaniem zasad i szacunku
2,0
3,0Student uczestniczy w spotkaniach, ale nie wykazuje zauważanej aktywności
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szlezyngier W., Tworzywa sztuczne: chemia, technologia wytwarzania, właściwości, przetwórstwo, zastosowanie., Wyd. Oświatowe FOSZE, 2012, Tomy 1-3
  2. M.F. Ashby, H. Shercliff, D. Cebon, Inżynieria materiałowa, tom 1 i 2, Wyd. Galaktyka, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Bazy danych materiałów polimerowych typu MatWeb, TotalMateria, normy przedmiotowe

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Prezentacja rzeczywistego problemu na przykładzie z praktyki przemysłowej. Analiza wybranego elementu; ocena doboru materiału i procesu obróbki, propozycja zmian, analiza ekonomiczności, identyfikacja potencjalnych nieprawidłowości, analiza przyczyn, opracowanie raportu i prezentacja wyników, dyskusja.45
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Praca własna53
A-P-3konsultacje2
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTMS_1A_B22_W01Student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę i uzupełnić ją sięgając do źródeł literaturowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTMS_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu cykl życia obiektów technicznych oraz ich znaczenie i powiązanie z inżynierią materiałową i inżynierią mechaniczną
TMS_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla danej specjalności
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności zaprojektowania wyrobu i doboru materiału o wybranych właściwościach mechanicznych i eksploatacyjnych na podstawie nabytej wiedzy w zakresie podstaw nauki o materiałach, zależności pomiędzy właściwościami materiału a jego budową chemiczną, możliwościami formowania detalu oraz ćwiczenie umiejętności pracy zespołowej.
Treści programoweT-P-1Prezentacja rzeczywistego problemu na przykładzie z praktyki przemysłowej. Analiza wybranego elementu; ocena doboru materiału i procesu obróbki, propozycja zmian, analiza ekonomiczności, identyfikacja potencjalnych nieprawidłowości, analiza przyczyn, opracowanie raportu i prezentacja wyników, dyskusja.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający, dyskusja, prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach, udziału w dyskusjach, zgłaszanie pomysłów, umiejętnosci organizacji pracy, przygotowanie literaturowe
S-2Ocena podsumowująca: Ocena pisemnego opracowania zadania projektowego / prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udział w zajęciach, przygotowanie pisemnego opracowania zad. projektowaego, osiągnięcie efektów w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTMS_1A_B22_U01Student posiada umiejętność pozyskiwania informacji, zgłasza propozycje działań, formułuje wnioski, potrafi uzasadnić swój punkt widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTMS_1A_U02Potrafi planować i organizować prace zespołowe i indywidualne oraz aktywnie w nich uczestniczyć przyjmując różne role
TMS_1A_U03Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także motywować innych do stałego samodoskonalenia
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności zaprojektowania wyrobu i doboru materiału o wybranych właściwościach mechanicznych i eksploatacyjnych na podstawie nabytej wiedzy w zakresie podstaw nauki o materiałach, zależności pomiędzy właściwościami materiału a jego budową chemiczną, możliwościami formowania detalu oraz ćwiczenie umiejętności pracy zespołowej.
Treści programoweT-P-1Prezentacja rzeczywistego problemu na przykładzie z praktyki przemysłowej. Analiza wybranego elementu; ocena doboru materiału i procesu obróbki, propozycja zmian, analiza ekonomiczności, identyfikacja potencjalnych nieprawidłowości, analiza przyczyn, opracowanie raportu i prezentacja wyników, dyskusja.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający, dyskusja, prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach, udziału w dyskusjach, zgłaszanie pomysłów, umiejętnosci organizacji pracy, przygotowanie literaturowe
S-2Ocena podsumowująca: Ocena pisemnego opracowania zadania projektowego / prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udział w zajęciach, przygotowanie pisemnego opracowania zad. projektowaego, osiągnięcie efektów w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTMS_1A_B22_K01Student potrafi pracować w zespole ze świadomością koniecznosci wspólnego dokształcania się, wykazać sie umiejętnością wpółpracy twórczej, odpowiedzialnością oraz poszanowaniem zasad i szacunku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTMS_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych
TMS_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe i wymagania tego do innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności zaprojektowania wyrobu i doboru materiału o wybranych właściwościach mechanicznych i eksploatacyjnych na podstawie nabytej wiedzy w zakresie podstaw nauki o materiałach, zależności pomiędzy właściwościami materiału a jego budową chemiczną, możliwościami formowania detalu oraz ćwiczenie umiejętności pracy zespołowej.
Treści programoweT-P-1Prezentacja rzeczywistego problemu na przykładzie z praktyki przemysłowej. Analiza wybranego elementu; ocena doboru materiału i procesu obróbki, propozycja zmian, analiza ekonomiczności, identyfikacja potencjalnych nieprawidłowości, analiza przyczyn, opracowanie raportu i prezentacja wyników, dyskusja.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający, dyskusja, prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach, udziału w dyskusjach, zgłaszanie pomysłów, umiejętnosci organizacji pracy, przygotowanie literaturowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student uczestniczy w spotkaniach, ale nie wykazuje zauważanej aktywności
3,5
4,0
4,5
5,0