Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Technologie materiałowe i spawalnicze (S1)
specjalność: Projektowanie materiałowe
Sylabus przedmiotu Tworzywa termoplastyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologie materiałowe i spawalnicze | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Tworzywa termoplastyczne | ||
Specjalność | Przetwórstwo tworzyw polimerowych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu chemii ogólnej, fizyki i materiałów polimerowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z materiałami termoplastycznymi, ich budową, strukturą , metodami przetwórstwa i szerokim zastosowaniem. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Identyfikacja tworzyw termoplastycznych Oznaczenie właściwości fizyczno-chemicznych tworzyw termoplastycznych Oznaczanie właściwości mechanicznych tworzyw termoplastycznych Metody przetwórstwa termoplastów | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja tworzyw polimerowych. Poliolefiny: Polietylen, polipropylen, poliizobutylen, polimery cykloolefinowe Elastomery kauczukowe Polimery na podstawie styrenu Polimery chlorowinylowe Polimery fluorowinylowe Poli(octan winylu) i pochodne Polimery akrylowe i metakrylowe Poliacetale Poliamidy Poliwęglany Poliestry Polimery włóknotwórcze Tworzywa termoplastyczne w medycynie i farmacji Przetwórstwo termoplastów | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Praca własna studenta | 18 |
A-L-3 | konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Praca własna studenta | 18 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe. |
S-2 | Ocena formująca: Sprawozdania po każdym przeprowadzonym ćwiczeniu laboratoryjnym. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne na koniec zajęć laboratoryjnych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_PTP/02_W01 Student potrafi zakwalifikować tworzywa polimerowe. Wymienia parametry charakteryzujące polimery Charakteryzuje wybrane technologie produkcji polimerów termoplastycznych Omawia wybrane ich zastosowania Dyskutuje wady i zalety poszczególnych tworzyw termoplastycznych Zna i potrafi scharakteryzować wybrane środki modyfikujące | TMS_1A_W01, TMS_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_PTP/02_U01 Student: - przestrzega ustalonych procedur badawczych - rozpoznaje sprzęt laboratoryjny i wykorzystuje go do przeprowadzania eksperymentów zaplanowaych do realizacji podczas zajęć laboratoryjnych, - wykonuje analizę wybranego parametru w oparciu o procedurę - mówi o zagadnieniach chemicznych i technologicznych zrozumiałym językiem - planuje i prowadzi łatwe i średnio trudne eksperymenty chemiczne i technologiczne, - przewiduje, weryfikuje i poddaje krytyce rezultaty przeprowadzanych eksperymentów.. - samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze | TMS_1A_U07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_PTP/02_K01 Student ś rozwija wiadomość odpowiedzialności za poprawność wykonywanych zadań,nabywa interaktywną i kreatywną podstawę do pracy w zespole. | TMS_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_PTP/02_W01 Student potrafi zakwalifikować tworzywa polimerowe. Wymienia parametry charakteryzujące polimery Charakteryzuje wybrane technologie produkcji polimerów termoplastycznych Omawia wybrane ich zastosowania Dyskutuje wady i zalety poszczególnych tworzyw termoplastycznych Zna i potrafi scharakteryzować wybrane środki modyfikujące | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu, jednak nie potrafi w pełni jej wykorzystać. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_PTP/02_U01 Student: - przestrzega ustalonych procedur badawczych - rozpoznaje sprzęt laboratoryjny i wykorzystuje go do przeprowadzania eksperymentów zaplanowaych do realizacji podczas zajęć laboratoryjnych, - wykonuje analizę wybranego parametru w oparciu o procedurę - mówi o zagadnieniach chemicznych i technologicznych zrozumiałym językiem - planuje i prowadzi łatwe i średnio trudne eksperymenty chemiczne i technologiczne, - przewiduje, weryfikuje i poddaje krytyce rezultaty przeprowadzanych eksperymentów.. - samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze | 2,0 | |
3,0 | Student wprawdzie opanował podstawowumiejętności z zakresu przedmiotu, jednak nie potrafi w pełni jej wykorzystać w praktyce laboratoryjnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_PTP/02_K01 Student ś rozwija wiadomość odpowiedzialności za poprawność wykonywanych zadań,nabywa interaktywną i kreatywną podstawę do pracy w zespole. | 2,0 | |
3,0 | Student w wypowiedziach w ograniczonym stopniu stosuje odpowiednią terminologię techniczną | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szlezyngier W., Tworzywa sztuczne, FOSZE, Rzeszow, 1998
- Holden G., Kricheloorf H.R., Thermoplastic elastomers, Hanser, Munich, 2004, Munich