Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Technologie materiałowe i spawalnicze (N1)
specjalność: Przetwórstwo tworzyw polimerowych

Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologie materiałowe i spawalnicze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynierski projekt zespołowy 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Materiałowych
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 24 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomośc technologii materiałowych
W-2znajomośc metod badania materiałów i produktów oraz metod kontrolii procesu technologicznego
W-3znajomośc podstawowych grup materiałowych, ich właściwosci i sposóbów wytwarzania i przetwarzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest nauczenie studenta analizy procesów technologicznych pod kątem doboru oraz realizacji operacji oraz krytycznej oceny przebiegu procesu na przykładzie rzeczywistych problemów z praktyki przemysłowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Prezentacja rzeczywistego problemu na przykładzie z praktyki przemysłowej. Analiza procesu technologicznego dla wybranego elementu; ocena przebiegu procesu, dobór i analiza parametrów procesu, identyfikacja potencjalnych nieprawidłowości w procesie technologicznym, analiza przyczyn, opracowanie raportu i prezentacja wyników.24
24

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach24
A-P-2Praca własna związana ze studiami literaturowmi74
A-P-3Konsultacje2
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda projektów
M-2dyskusja dydaktyczna
M-3seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie raportu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TMS_1A_B25_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich.
TMS_1A_W04, TMS_1A_W02C-1T-P-1M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TMS_1A_B25_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przeanalizować podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich pod kątem poprawności ich doboru oraz realizacji.
TMS_1A_U07, TMS_1A_U09C-1T-P-1M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TMS_1A_B25_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przeanalizować podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich pod kątem poprawności ich doboru oraz realizacji.
TMS_1A_K01C-1T-P-1M-1, M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TMS_1A_B25_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich.
2,0
3,0osiagniecie efektów w zakresie 50-59%
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TMS_1A_B25_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przeanalizować podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich pod kątem poprawności ich doboru oraz realizacji.
2,0
3,0osiagniecie efektów w zakresie 50-59%
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TMS_1A_B25_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przeanalizować podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich pod kątem poprawności ich doboru oraz realizacji.
2,0
3,0uzyskanie 50-59% pkt
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M. Feld, Podstawy projektowania procesów technologicznych typowych części maszyn, WNT, Warszawa, 2000, ISBN 83-204-2475-5

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Prezentacja rzeczywistego problemu na przykładzie z praktyki przemysłowej. Analiza procesu technologicznego dla wybranego elementu; ocena przebiegu procesu, dobór i analiza parametrów procesu, identyfikacja potencjalnych nieprawidłowości w procesie technologicznym, analiza przyczyn, opracowanie raportu i prezentacja wyników.24
24

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach24
A-P-2Praca własna związana ze studiami literaturowmi74
A-P-3Konsultacje2
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTMS_1A_B25_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTMS_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla danej specjalności
TMS_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu procesy technologiczne oraz ich wykorzystanie w kształtowaniu struktury i właściwości materiałów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nauczenie studenta analizy procesów technologicznych pod kątem doboru oraz realizacji operacji oraz krytycznej oceny przebiegu procesu na przykładzie rzeczywistych problemów z praktyki przemysłowej.
Treści programoweT-P-1Prezentacja rzeczywistego problemu na przykładzie z praktyki przemysłowej. Analiza procesu technologicznego dla wybranego elementu; ocena przebiegu procesu, dobór i analiza parametrów procesu, identyfikacja potencjalnych nieprawidłowości w procesie technologicznym, analiza przyczyn, opracowanie raportu i prezentacja wyników.
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
M-3seminarium
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0osiagniecie efektów w zakresie 50-59%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTMS_1A_B25_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przeanalizować podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich pod kątem poprawności ich doboru oraz realizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTMS_1A_U07Potrafi samodzielnie posługiwać się materiałami źródłowymi w zakresie analizy i syntezy zawartych w nich informacji oraz poddawać je krytycznej ocenie w odniesieniu do problemów inżynierii materiałów
TMS_1A_U09Potrafi dobrać właściwe metody i narzędzia do rozwiązywania różnych zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nauczenie studenta analizy procesów technologicznych pod kątem doboru oraz realizacji operacji oraz krytycznej oceny przebiegu procesu na przykładzie rzeczywistych problemów z praktyki przemysłowej.
Treści programoweT-P-1Prezentacja rzeczywistego problemu na przykładzie z praktyki przemysłowej. Analiza procesu technologicznego dla wybranego elementu; ocena przebiegu procesu, dobór i analiza parametrów procesu, identyfikacja potencjalnych nieprawidłowości w procesie technologicznym, analiza przyczyn, opracowanie raportu i prezentacja wyników.
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
M-3seminarium
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0osiagniecie efektów w zakresie 50-59%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTMS_1A_B25_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przeanalizować podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich pod kątem poprawności ich doboru oraz realizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTMS_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nauczenie studenta analizy procesów technologicznych pod kątem doboru oraz realizacji operacji oraz krytycznej oceny przebiegu procesu na przykładzie rzeczywistych problemów z praktyki przemysłowej.
Treści programoweT-P-1Prezentacja rzeczywistego problemu na przykładzie z praktyki przemysłowej. Analiza procesu technologicznego dla wybranego elementu; ocena przebiegu procesu, dobór i analiza parametrów procesu, identyfikacja potencjalnych nieprawidłowości w procesie technologicznym, analiza przyczyn, opracowanie raportu i prezentacja wyników.
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
M-3seminarium
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0uzyskanie 50-59% pkt
3,5
4,0
4,5
5,0