Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich (S1)

Sylabus przedmiotu Matematyka (zajęcia uzupełniające):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Matematyka (zajęcia uzupełniające)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Technicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Szymczyk <Anna.Szymczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 25 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość matematyki na poziomie absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student nabywa wiedzę i umiejetnosć wykorzytania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i zagadnień inżynierskich.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawy rachunku wektorowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich.2
T-A-2Podstawy rachunku różniczowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich.3
T-A-3Podstawy rachunku całkowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich. Przykłady użyteczności rachunku całkowego w fizyce i technice.3
T-A-4Funkcje trygonometryczne.2
T-A-5Twierdzenie Talesa.2
T-A-6Pola i obwody figur płaskich.2
T-A-7Pola powierzchni i objętości brył przestrzennych.2
T-A-8Funkcje. Definicja funkcji, zbiór wartości, dziedzina. Funkcja złożona, funkcja odwrotna. Funkcje monotoniczne, parzyste, nieparzyste, okresowe. Przekształcenia wykresów: skalowanie, przesuwanie, odbijanie; skala logarytmiczna.3
T-A-9Funkcje elementarne. Funkcja liniowa, kwadratowa i potęgowa. Równanie liniowe, układy równań liniowych. Równanie kwadratowe i algebraiczne stopnia n. Pierwiastki wymierne. Wielomiany i dzielenie wielomianów. Twierdzenie Bezouta.4
T-A-10Funkcja wykładnicza i logarytmiczna.2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Obecność na ćwiczeniach audytoryjnych.25
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia audytoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżące sprawdzanie aktywnosci studentów w czasie zajęć (aprobata, ocena ciągła, obserwcja pracy w grupach).
S-2Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętnosci wykazywanej w rozwiązywaniu testów i zadań domowych.

Literatura podstawowa

  1. x, x, x, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawy rachunku wektorowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich.2
T-A-2Podstawy rachunku różniczowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich.3
T-A-3Podstawy rachunku całkowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich. Przykłady użyteczności rachunku całkowego w fizyce i technice.3
T-A-4Funkcje trygonometryczne.2
T-A-5Twierdzenie Talesa.2
T-A-6Pola i obwody figur płaskich.2
T-A-7Pola powierzchni i objętości brył przestrzennych.2
T-A-8Funkcje. Definicja funkcji, zbiór wartości, dziedzina. Funkcja złożona, funkcja odwrotna. Funkcje monotoniczne, parzyste, nieparzyste, okresowe. Przekształcenia wykresów: skalowanie, przesuwanie, odbijanie; skala logarytmiczna.3
T-A-9Funkcje elementarne. Funkcja liniowa, kwadratowa i potęgowa. Równanie liniowe, układy równań liniowych. Równanie kwadratowe i algebraiczne stopnia n. Pierwiastki wymierne. Wielomiany i dzielenie wielomianów. Twierdzenie Bezouta.4
T-A-10Funkcja wykładnicza i logarytmiczna.2
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Obecność na ćwiczeniach audytoryjnych.25
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta