Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich (S1)
Sylabus przedmiotu Matematyka II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Perl <Monika.Perl@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza i umiejętności matematyczne z zakresu szkoły ponadpodstawowej na poziomie podstawowym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy i umiejętności matematycznych niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku technicznym, w tym do rozwiązywania zadań i problemów inżynierskich. |
C-2 | Uswiadomienie potrzeby ciągłej i systematycznej pracy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Utrwalenie treści podanych na wykładach, rozwiązywanie zadań z nimi związanych. | 26 |
T-A-2 | Kolokwia sprawdzające. | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Szeregi liczbowe i potęgowe. | 5 |
T-W-2 | Funkcje dwóch zmiennych, pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji dwóch zmiennych. | 5 |
T-W-3 | Całka podwójna i zastosowania. | 5 |
T-W-4 | Rachunek prawdopodobieństwa, zdarzenie losowe, prawdopodobieństwo, zmienne losowe różnych typów, rozkłady zmiennych losowych, dystrybuanta zmiennej losowej, zmienna dwuwymiarowa, twierdzenie graniczne. | 6 |
T-W-5 | Równania różniczkowe zwyczajne pierwszego rzędu. | 3 |
T-W-6 | Transformata Laplace'a, Fouriera, Z. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych. | 30 |
A-A-2 | Konsultacje. | 2 |
A-A-3 | Bieżąca analiza treści ćwiczeń audytoryjnych lub korzystanie z kursów na platformie Moodle. | 20 |
A-A-4 | Przygotowanie do kolokwiów | 10 |
62 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 30 |
A-W-2 | Bieżąca analiza treści wykładów. | 13 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu. | 15 |
A-W-4 | Egzamin. | 5 |
63 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy. |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, kursy na platformie Moodle. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Na podstawie pytań i odpowiedzi studentów podczas zajęć i konsultacji oraz kursów na platformie Moodle. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Na podstawie dwóch kolokwiów oraz aktywności podczas zajęć student uzyskuje ocenę z zaliczenia ćwiczeń. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Na podstawie pracy pisemnej zawierającej zadania teoretyczne i praktyczne student otrzymuje oceną z egzaminu. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny uzyskanej przez studenta z zaliczenia ćwiczeń i oceny z egzaminu. Ocena ta jest generowana automatycznie w systemie e-dziekanat. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PMKI_1A_B02_W01 Student zna definicje, twierdzenia i własności pojęć omawiane w ramach przedmiotu. | PMKI_1A_W01 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-A-2, T-A-1 | M-1, M-2 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PMKI_1A_B02_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich. | PMKI_1A_U01 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-A-2, T-A-1 | M-1, M-2 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PMKI_1A_B02_K01 Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia się oraz systematycznej pracy. | PMKI_1A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PMKI_1A_B02_W01 Student zna definicje, twierdzenia i własności pojęć omawiane w ramach przedmiotu. | 2,0 | |
3,0 | Student: 1. systematycznie uczestniczy w prawie wszystkich zajęciach, 2. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na każdym kolokwium lub na zaliczeniu poprawkowym ćwiczeń, 3. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na egzaminie lub na egzaminie poprawkowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PMKI_1A_B02_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich. | 2,0 | |
3,0 | Student: 1. systematycznie uczestniczy w prawie wszystkich zajęciach, 2. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na każdym kolokwium lub na zaliczeniu poprawkowym ćwiczeń, 3. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na egzaminie lub na egzaminie poprawkowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PMKI_1A_B02_K01 Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia się oraz systematycznej pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student: 1. systematycznie uczestniczy w prawie wszystkich zajęciach, 2. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na każdym kolokwium lub na zaliczeniu poprawkowym ćwiczeń, 3. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na egzaminie lub na egzaminie poprawkowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza Matematyczna 2, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 1. Definicje, twierdzenia, wzory. 2. Przykłady i zadania.
- T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa 1, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 1. Definicje, twierdzenia, wzory. 2. Przykłady i zadania.
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Równania różniczkowe zwyczajne, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 1. Teoria, przykłady, zadania.
Literatura dodatkowa
- W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, PWN, Warszawa, część I, część II