Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich (S1)

Sylabus przedmiotu Sztuka negocjacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sztuka negocjacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 0,60,50zaliczenie
wykładyW7 10 0,40,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy psychologii i socjologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie sprawności w komunikacji interpersonalnej na podstawie wiedzy z zakresu psychologii społecznej.
C-2Teoretyczne i praktyczne rozpoznawanie oddziaływań perswazyjnych jako formy wywierania wpływu na ludzi.
C-3Umiejętność zastosowania w negocjacjach reguł oddziaływania perswazyjnego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Strategie i przygotowanie w negocjacjach2
T-A-2Zasady skutecznych negocjacji1
T-A-3Techniki negocjacji3
T-A-4Bariery negocjacyjne2
T-A-5Style zarządzania konfliktem2
T-A-6Etyka w negocjacjach2
T-A-7Negocjacje z przedstawicielami innych kultur3
15
wykłady
T-W-1Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania. Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne.2
T-W-2Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny.2
T-W-3Negocjator - zespół cech i umiejętności.2
T-W-4Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca.2
T-W-5Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
15
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
10

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3gry dydaktyczne
M-4wykład problemowy
M-5metoda przypadków
M-6dyskusja dydaktyczna
M-7ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładów oraz zajęć audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności podczas rozmowy zaliczeniowej.
S-3Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy pisemnej w formie eseju.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_A10-2_W01
Student posiada wiedzę o regułach funcjonowania i obszarach zastosowań komunikacji perswazyjnej.
PMKI_1A_W17C-2, C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-2M-5, M-6, M-7, M-4, M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_A10-2_U01
Student posiada umiejętność rozpoznawanie komunikatu perswazyjnego wśród innych oraz stosowania reguł perswazyjnych w negocjacjach.
PMKI_1A_U18, PMKI_1A_U02, PMKI_1A_U13, PMKI_1A_U17C-3, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-2M-5, M-6, M-4, M-1, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_A10-2_K01
Student wykazuje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, które zwiększają jego umiejętności menadżerskie i sprawność na rynku pracy.
PMKI_1A_K02, PMKI_1A_K03, PMKI_1A_K04, PMKI_1A_K05, PMKI_1A_K01C-3, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-6, T-A-7, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-2M-5, M-7, M-4, M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_A10-2_W01
Student posiada wiedzę o regułach funcjonowania i obszarach zastosowań komunikacji perswazyjnej.
2,0nie wykazuje znajomości podstawowych reguł komunikacji perswazyjnej.
3,0wykazuje znajomość podstawowych reguł komunikacji perswazyjnej.
3,5wykazuje znajomość podstawowych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań.
4,0wykazuje znajomość większości poznanych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań; potrafi wskazać obszary życia społecznego mniej lub bardziej podatne na komunikacje perswazyjną; potrafi wskazać dobre (także pod względem etycznym) jak i złe konsekwencje komunikacji perswazyjnej.
4,5wykazuje znajomość większości poznanych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań; potrafi wskazać obszary życia społecznego mniej lub bardziej podatne na komunikacje perswazyjną; potrafi wskazać dobre (także pod względem etycznym) jak i złe konsekwencje komunikacji perswazyjnej; potrafi samodzielnie przygotować informację perswazyjną ze świadomym wykorzystaniem poznanych reguł.
5,0wykazuje znajomość większości poznanych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań; potrafi wskazać obszary życia społecznego mniej lub bardziej podatne na komunikacje perswazyjną; potrafi wskazać dobre (także pod względem etycznym) jak i złe konsekwencje komunikacji perswazyjnej; potrafi samodzielnie przygotować informację perswazyjną ze świadomym wykorzystaniem poznanych reguł; potrafi w sposób krytyczny dokonać analizy informacji odszukując w niej ukryte komunikaty perswazyjne.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_A10-2_U01
Student posiada umiejętność rozpoznawanie komunikatu perswazyjnego wśród innych oraz stosowania reguł perswazyjnych w negocjacjach.
2,0Student nie posiada umiejętności rozpoznawania i stosowania prostych komunikatów perswazyjnych.
3,0Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej.
3,5Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu.
4,0Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu. student potrafi wykorzystać reguły perswazyjne przy konstruowaniu własnych wypowiedzi.
4,5Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu. student potrafi wykorzystać reguły perswazyjne przy konstruowaniu własnych wypowiedzi; student twórczo przekształca reguły perswazyjne w zależności od zmieniającej sie sytuacji negocjacyjnej.
5,0Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu; student potrafi wykorzystać reguły perswazyjne przy konstruowaniu własnych wypowiedzi; student twórczo przekształca reguły perswazyjne w zależności od zmieniającej się sytuacji negocjacyjnej; student samodzielnie tworzy nowe relacje między regułami perswazyjnymi w celu maksymalizacji efektu negocjacyjnego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_A10-2_K01
Student wykazuje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, które zwiększają jego umiejętności menadżerskie i sprawność na rynku pracy.
2,0student nie wykazuje kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych; student nie wykazuje chęci do samodoskonalenia w aspekcie kompetencji społecznych.
3,0student wykazuje podstawowe kompetencje negocjacyjno-perswazyjne.
3,5student wykazuje podstawowe kompetencje negocjacyjno-perswazyjne; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym.
4,0student wykazuje sprawne posługiwanie się kompetencjami negocjacyjno-perswazyjnymi w różnych sytuacjach; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym; student potrafi wskazać taką sytuację związaną z jego zawodem, której skuteczne rozwiązanie zależy od jakości stosowanych kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych.
4,5student wykazuje bardzo sprawne posługiwanie się kompetencjami negocjacyjno-perswazyjnymi w różnych sytuacjach; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym; student potrafi wskazać taką sytuację związaną z jego zawodem, której skuteczne rozwiązanie zależy od jakości stosowanych kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych; potrafi przeprowadzić negocjację z wykorzystaniem różnego rodzaju technik.
5,0student wykazuje bardzo sprawne posługiwanie się kompetencjami negocjacyjno-perswazyjnymi w różnych sytuacjach; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym; student potrafi wskazać taką sytuację związaną z jego zawodem, której skuteczne rozwiązanie zależy od jakości stosowanych kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych; potrafi przeprowadzić negocjację z wykorzystaniem różnego rodzaju technik; student samodzielnie rozwija swoje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, prezentując efekty swojej pracy podczas prezentacji na wykładzie konwersatoryjnym.

Literatura podstawowa

  1. Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 2004
  2. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, teoria i praktyka, GWP, Gdańsk, 2009
  3. Hogan K., Psychologia perswazji, Wydawnictwo Czarna Owca, 2010
  4. Niemczyk A., Kędzierski M., O negocjacjach i negocjatorach. Poradnik praktyka, Wydawnictwo Onepress Heklion, Gliwice, 2014
  5. Chmielecki M., Techniki negocjacji i wywierania wpływu, Wydawnictwo Onepress Heklion, Gliwice, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Thiel E., Mowa ciała zdradzi więcej niż tysiąc słów, Astrum, Wrocław, 2007
  2. Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji., GWP, Gdańsk, 2006
  3. Doliński D., Techniki wpływu społecznego, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Strategie i przygotowanie w negocjacjach2
T-A-2Zasady skutecznych negocjacji1
T-A-3Techniki negocjacji3
T-A-4Bariery negocjacyjne2
T-A-5Style zarządzania konfliktem2
T-A-6Etyka w negocjacjach2
T-A-7Negocjacje z przedstawicielami innych kultur3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania. Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne.2
T-W-2Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny.2
T-W-3Negocjator - zespół cech i umiejętności.2
T-W-4Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca.2
T-W-5Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne.2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
10
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_A10-2_W01Student posiada wiedzę o regułach funcjonowania i obszarach zastosowań komunikacji perswazyjnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_W17Ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej w tym uwarunkowania prawne i ekonomiczne. Rozumie i zna zasady etyki zawodowej.
Cel przedmiotuC-2Teoretyczne i praktyczne rozpoznawanie oddziaływań perswazyjnych jako formy wywierania wpływu na ludzi.
C-1Uzyskanie sprawności w komunikacji interpersonalnej na podstawie wiedzy z zakresu psychologii społecznej.
Treści programoweT-A-1Strategie i przygotowanie w negocjacjach
T-A-2Zasady skutecznych negocjacji
T-A-3Techniki negocjacji
T-W-4Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca.
T-W-3Negocjator - zespół cech i umiejętności.
T-W-1Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania. Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne.
T-W-5Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne.
T-W-2Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny.
Metody nauczaniaM-5metoda przypadków
M-6dyskusja dydaktyczna
M-7ćwiczenia przedmiotowe
M-4wykład problemowy
M-1wykład konwersatoryjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3gry dydaktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności podczas rozmowy zaliczeniowej.
S-3Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy pisemnej w formie eseju.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładów oraz zajęć audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje znajomości podstawowych reguł komunikacji perswazyjnej.
3,0wykazuje znajomość podstawowych reguł komunikacji perswazyjnej.
3,5wykazuje znajomość podstawowych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań.
4,0wykazuje znajomość większości poznanych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań; potrafi wskazać obszary życia społecznego mniej lub bardziej podatne na komunikacje perswazyjną; potrafi wskazać dobre (także pod względem etycznym) jak i złe konsekwencje komunikacji perswazyjnej.
4,5wykazuje znajomość większości poznanych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań; potrafi wskazać obszary życia społecznego mniej lub bardziej podatne na komunikacje perswazyjną; potrafi wskazać dobre (także pod względem etycznym) jak i złe konsekwencje komunikacji perswazyjnej; potrafi samodzielnie przygotować informację perswazyjną ze świadomym wykorzystaniem poznanych reguł.
5,0wykazuje znajomość większości poznanych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań; potrafi wskazać obszary życia społecznego mniej lub bardziej podatne na komunikacje perswazyjną; potrafi wskazać dobre (także pod względem etycznym) jak i złe konsekwencje komunikacji perswazyjnej; potrafi samodzielnie przygotować informację perswazyjną ze świadomym wykorzystaniem poznanych reguł; potrafi w sposób krytyczny dokonać analizy informacji odszukując w niej ukryte komunikaty perswazyjne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_A10-2_U01Student posiada umiejętność rozpoznawanie komunikatu perswazyjnego wśród innych oraz stosowania reguł perswazyjnych w negocjacjach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_U18Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
PMKI_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie ustalić priorytety oraz oszacować czas potrzebny na realizacje zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
PMKI_1A_U13Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
PMKI_1A_U17Potrafi komunikować się w ramach zespołu realizującego zadania interdyscyplinarne.
Cel przedmiotuC-3Umiejętność zastosowania w negocjacjach reguł oddziaływania perswazyjnego.
C-2Teoretyczne i praktyczne rozpoznawanie oddziaływań perswazyjnych jako formy wywierania wpływu na ludzi.
Treści programoweT-A-2Zasady skutecznych negocjacji
T-A-3Techniki negocjacji
T-A-4Bariery negocjacyjne
T-A-5Style zarządzania konfliktem
T-W-4Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca.
T-W-3Negocjator - zespół cech i umiejętności.
T-W-1Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania. Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne.
T-W-5Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne.
T-W-2Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny.
Metody nauczaniaM-5metoda przypadków
M-6dyskusja dydaktyczna
M-4wykład problemowy
M-1wykład konwersatoryjny
M-3gry dydaktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności podczas rozmowy zaliczeniowej.
S-3Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy pisemnej w formie eseju.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładów oraz zajęć audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności rozpoznawania i stosowania prostych komunikatów perswazyjnych.
3,0Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej.
3,5Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu.
4,0Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu. student potrafi wykorzystać reguły perswazyjne przy konstruowaniu własnych wypowiedzi.
4,5Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu. student potrafi wykorzystać reguły perswazyjne przy konstruowaniu własnych wypowiedzi; student twórczo przekształca reguły perswazyjne w zależności od zmieniającej sie sytuacji negocjacyjnej.
5,0Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu; student potrafi wykorzystać reguły perswazyjne przy konstruowaniu własnych wypowiedzi; student twórczo przekształca reguły perswazyjne w zależności od zmieniającej się sytuacji negocjacyjnej; student samodzielnie tworzy nowe relacje między regułami perswazyjnymi w celu maksymalizacji efektu negocjacyjnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_A10-2_K01Student wykazuje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, które zwiększają jego umiejętności menadżerskie i sprawność na rynku pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera – projektanta, w tym jej wpływ na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
PMKI_1A_K03Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
PMKI_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
PMKI_1A_K05Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć wiedzy technicznej i innych aspektów działalności projektanta; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.
PMKI_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ma świadomości konieczności ciągłego jej poszerzania oraz zasięgania opinii ekspertów.
Cel przedmiotuC-3Umiejętność zastosowania w negocjacjach reguł oddziaływania perswazyjnego.
C-2Teoretyczne i praktyczne rozpoznawanie oddziaływań perswazyjnych jako formy wywierania wpływu na ludzi.
Treści programoweT-A-1Strategie i przygotowanie w negocjacjach
T-A-2Zasady skutecznych negocjacji
T-A-6Etyka w negocjacjach
T-A-7Negocjacje z przedstawicielami innych kultur
T-W-4Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca.
T-W-3Negocjator - zespół cech i umiejętności.
T-W-1Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania. Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne.
T-W-5Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne.
T-W-2Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny.
Metody nauczaniaM-5metoda przypadków
M-7ćwiczenia przedmiotowe
M-4wykład problemowy
M-1wykład konwersatoryjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3gry dydaktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności podczas rozmowy zaliczeniowej.
S-3Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy pisemnej w formie eseju.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładów oraz zajęć audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wykazuje kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych; student nie wykazuje chęci do samodoskonalenia w aspekcie kompetencji społecznych.
3,0student wykazuje podstawowe kompetencje negocjacyjno-perswazyjne.
3,5student wykazuje podstawowe kompetencje negocjacyjno-perswazyjne; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym.
4,0student wykazuje sprawne posługiwanie się kompetencjami negocjacyjno-perswazyjnymi w różnych sytuacjach; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym; student potrafi wskazać taką sytuację związaną z jego zawodem, której skuteczne rozwiązanie zależy od jakości stosowanych kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych.
4,5student wykazuje bardzo sprawne posługiwanie się kompetencjami negocjacyjno-perswazyjnymi w różnych sytuacjach; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym; student potrafi wskazać taką sytuację związaną z jego zawodem, której skuteczne rozwiązanie zależy od jakości stosowanych kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych; potrafi przeprowadzić negocjację z wykorzystaniem różnego rodzaju technik.
5,0student wykazuje bardzo sprawne posługiwanie się kompetencjami negocjacyjno-perswazyjnymi w różnych sytuacjach; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym; student potrafi wskazać taką sytuację związaną z jego zawodem, której skuteczne rozwiązanie zależy od jakości stosowanych kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych; potrafi przeprowadzić negocjację z wykorzystaniem różnego rodzaju technik; student samodzielnie rozwija swoje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, prezentując efekty swojej pracy podczas prezentacji na wykładzie konwersatoryjnym.