Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S2)
Sylabus przedmiotu Diploma Seminar II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diploma Seminar II | ||
Specjalność | computer-aided design and manufacturing of machines | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Wytwarzania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Chodźko <Marcin.Chodzko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Witold Biedunkiewicz <Witold.Biedunkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Opanowanie efektów kształcenia określonych w przedmiocie Seminarium dyplomowe I |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Mastery of the student's ability to realize, edit and present the scientific issues contained in the thesis |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Preparation for the implementation of the research and literature analysis. Determining the scope and program of the research. Interpretation of the scope of the research. Information on forms of health and safety training. The method and scope of conducting literature identification. Individual student information on the progress of the work. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Praca własna | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Case method |
M-2 | Practical methods - seminar |
M-3 | Practical methods - presentation |
M-4 | Activation methods - presentations, discussions |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of the level of implementation of program tasks. Evaluation of the level of activity. |
S-2 | Ocena formująca: Evaluation of the speech by a group of students |
S-3 | Ocena podsumowująca: Final evaluation resulting from formative assessments |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_KWP/11_W01 Preparation for the implementation of the thesis. As a result of the course, the student should be able to: explain the methods and program of research to the required scope of work, recognize the scientific literature, select research methods, propose a program of experimentation, solve design tasks. | MBM_2A_W04, MBM_2A_W05, MBM_2A_W06, MBM_2A_W07, MBM_2A_W08, MBM_2A_W13, MBM_2A_W11 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_KWP/11_U01 As a result of the course, the student should be able to: choose the methods of the experiment to the scope of work, use the available scientific literature, operate, evaluate the research apparatus , plan the experiment, design test stands and technical equipment | MBM_2A_U12, MBM_2A_U05, MBM_2A_U06, MBM_2A_U03, MBM_2A_U04, MBM_2A_U16, MBM_2A_U18, MBM_2A_U19 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2, M-1, M-4, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
MBM_2A_KWP/11_U02 The student should have the ability to present the implemented research and design work | MBM_2A_U15, MBM_2A_U04, MBM_2A_U11, MBM_2A_U19 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2, M-1, M-4, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_KWP/11_K01 As a result of the course, the student will acquire the following attitudes: active attitude in planning and implementation of state of the art recognition and own research, creativity, openness to issues related to the preparation of the thesis. | MBM_2A_K02, MBM_2A_K04, MBM_2A_K07 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2, M-1, M-4, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_KWP/11_W01 Preparation for the implementation of the thesis. As a result of the course, the student should be able to: explain the methods and program of research to the required scope of work, recognize the scientific literature, select research methods, propose a program of experimentation, solve design tasks. | 2,0 | Does not participate in class or is inactive.. |
3,0 | Demonstrates activity in acquiring literature knowledge and planning research to a sufficient degree. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_KWP/11_U01 As a result of the course, the student should be able to: choose the methods of the experiment to the scope of work, use the available scientific literature, operate, evaluate the research apparatus , plan the experiment, design test stands and technical equipment | 2,0 | Does not participate in class or is inactive. |
3,0 | Demonstrates activity in acquiring literature knowledge and planning research to a sufficient degree. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
MBM_2A_KWP/11_U02 The student should have the ability to present the implemented research and design work | 2,0 | The student does not have the ability to present the implemented research and design work |
3,0 | The student has the ability to present the implemented research and design work | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_KWP/11_K01 As a result of the course, the student will acquire the following attitudes: active attitude in planning and implementation of state of the art recognition and own research, creativity, openness to issues related to the preparation of the thesis. | 2,0 | |
3,0 | The student has advanced competencies related to the methodology of thesis implementation | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jerzy Honczarenko, Małgorzata Zygmunt, Poradnik dyplomanta, Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000, ISBN 83-87423-98-X