Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S2)
specjalność: urządzenia mechatroniczne
Sylabus przedmiotu Diploma Thesis:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diploma Thesis | ||
Specjalność | computer-aided design and manufacturing of machines | ||
Jednostka prowadząca | Dziekanat | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Chodźko <Marcin.Chodzko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Justyna Berlińska <Justyna.Berlinska@zut.edu.pl>, Witold Biedunkiewicz <Witold.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Marcin Chodźko <Marcin.Chodzko@zut.edu.pl>, Janusz Cieloszyk <Janusz.Cieloszyk@zut.edu.pl>, Michał Dolata <Michal.Dolata@zut.edu.pl>, Edyta Engel <Edyta.Engel-Babska@zut.edu.pl>, Bolesław Fabisiak <Boleslaw.Fabisiak@zut.edu.pl>, Krzysztof Filipowicz <Krzysztof.Filipowicz@zut.edu.pl>, Daniel Grochała <Daniel.Grochala@zut.edu.pl>, Marek Grudziński <marek.grudzinski@zut.edu.pl>, Dariusz Grzesiak <Dariusz.Grzesiak@zut.edu.pl>, Paweł Herbin <Pawel.Herbin@zut.edu.pl>, Marcin Hoffmann <Marcin.Hoffmann@zut.edu.pl>, Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>, Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl>, Marta Krawczyk <Marta.Krawczyk@zut.edu.pl>, Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>, Maria Lachowicz <Maria.Lachowicz@zut.edu.pl>, Elwira Leśna-Wierszołowicz <elwira.lesna@zut.edu.pl>, Paweł Majda <Pawel.Majda@zut.edu.pl>, Sławomir Marczyński <Slawomir.Marczynski@zut.edu.pl>, Mirosław Pajor <Miroslaw.Pajor@zut.edu.pl>, Arkadiusz Parus <Arkadiusz.Parus@zut.edu.pl>, Piotr Pawełko <Piotr.Pawelko@zut.edu.pl>, Piotr Pawlukowicz <Piotr.Pawlukowicz@zut.edu.pl>, Bartosz Powałka <Bartosz.Powalka@zut.edu.pl>, Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>, Kamil Stateczny <Kamil.Stateczny@zut.edu.pl>, Agnieszka Terelak-Tymczyna <Agnieszka.Terelak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of machine and process equipment design, CAD/CAM systems, technical metrology, machining, machine technology, CNC machine tool programming, integrated manufacturing systems, production quality and manufacturing process control. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquire the ability to independently solve problems in the area of construction, technology, testing of machinery, equipment and processes. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | The topic of the thesis should be related to the specialty of the student's education - from the area of construction, technology or research of machines and processes using computer aided programs. The work should include: a clear statement of the problem, the purpose and scope of the work, a description of how to solve the problem (methods, techniques, research tools used), references to the literature. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Praca własna | 485 |
A-PD-2 | Konsultacje | 15 |
500 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Practical method consisting of the student's independent development of the work. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of the various stages of the work under development. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Evaluation of developed work. |
S-3 | Ocena formująca: Diploma exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_KWP/12_W01 Has the knowledge to independently select and solve problems in the area of design, technology, testing of machinery and manufacturing processes using computer support programs. | MBM_2A_W03, MBM_2A_W04, MBM_2A_W05, MBM_2A_W06, MBM_2A_W07, MBM_2A_W10, MBM_2A_W08 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_KWP/12_U01 Has the ability to independently solve problems in the areas of design, technology, research of machinery and manufacturing processes using computer support programs. | MBM_2A_U12, MBM_2A_U05, MBM_2A_U07, MBM_2A_U04, MBM_2A_U08, MBM_2A_U11, MBM_2A_U09, MBM_2A_U01, MBM_2A_U10 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_KWP/12_K01 Is aware of the need for continuous training. Is able to plan the implementation of the work within a certain time. | MBM_2A_K01, MBM_2A_K04, MBM_2A_K05, MBM_2A_K06 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_KWP/12_W01 Has the knowledge to independently select and solve problems in the area of design, technology, testing of machinery and manufacturing processes using computer support programs. | 2,0 | Lack of basic knowledge in the area of the problem being solved. |
3,0 | Has a structured attitudinal knowledge in the key issues necessary to solve the problem. Correctly selects and uses tools. | |
3,5 | ||
4,0 | Has a well-established knowledge in the issues related to the problem being solved. Can analyze and synthesize the methods selected to solve the problem under development. Correctly selects and uses tools.. | |
4,5 | ||
5,0 | Has in-depth knowledge in issues related to the problem being solved. Can analyze and synthesize the methods selected to solve the problem under development. Independently select methods and tools for solving the problem. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_KWP/12_U01 Has the ability to independently solve problems in the areas of design, technology, research of machinery and manufacturing processes using computer support programs. | 2,0 | Lack of basic skills in applying knowledge to solve a problem. |
3,0 | Has attitudinal skills in key issues necessary to solve a problem. Correctly selects and uses tools. | |
3,5 | ||
4,0 | Has established skills in issues related to the problem being solved. Can independently select ways, tools for solving the problem and apply them effectively. | |
4,5 | ||
5,0 | Has in-depth skills in issues related to the problem being solved. Can independently select ways, tools for solving a problem and apply them effectively. Can justify his way of solving a problem and present and defend it effectively. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_KWP/12_K01 Is aware of the need for continuous training. Is able to plan the implementation of the work within a certain time. | 2,0 | Reveals unpreparedness and lack of commitment to the work. |
3,0 | Reveals mediocre preparation and commitment during the course of the work | |
3,5 | ||
4,0 | Reveals activity in preparing and completing work on time. | |
4,5 | ||
5,0 | Reveals an independent effort to expand the acquired knowledge and skills needed to solve the issue. Completes work on time. |
Literatura podstawowa
- Gianfranco Gambarelli, Zbigniew Łucki, Praca dyplomowa i doktorska, CeDeWu, Warszawa, 2017, 2