Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S2)
specjalność: urządzenia mechatroniczne

Sylabus przedmiotu Diploma Thesis:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diploma Thesis
Specjalność computer-aided design and manufacturing of machines
Jednostka prowadząca Dziekanat
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Chodźko <Marcin.Chodzko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Justyna Berlińska <Justyna.Berlinska@zut.edu.pl>, Witold Biedunkiewicz <Witold.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Marcin Chodźko <Marcin.Chodzko@zut.edu.pl>, Janusz Cieloszyk <Janusz.Cieloszyk@zut.edu.pl>, Michał Dolata <Michal.Dolata@zut.edu.pl>, Edyta Engel <Edyta.Engel-Babska@zut.edu.pl>, Bolesław Fabisiak <Boleslaw.Fabisiak@zut.edu.pl>, Krzysztof Filipowicz <Krzysztof.Filipowicz@zut.edu.pl>, Daniel Grochała <Daniel.Grochala@zut.edu.pl>, Marek Grudziński <marek.grudzinski@zut.edu.pl>, Dariusz Grzesiak <Dariusz.Grzesiak@zut.edu.pl>, Paweł Herbin <Pawel.Herbin@zut.edu.pl>, Marcin Hoffmann <Marcin.Hoffmann@zut.edu.pl>, Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>, Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl>, Marta Krawczyk <Marta.Krawczyk@zut.edu.pl>, Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>, Maria Lachowicz <Maria.Lachowicz@zut.edu.pl>, Elwira Leśna-Wierszołowicz <elwira.lesna@zut.edu.pl>, Paweł Majda <Pawel.Majda@zut.edu.pl>, Sławomir Marczyński <Slawomir.Marczynski@zut.edu.pl>, Mirosław Pajor <Miroslaw.Pajor@zut.edu.pl>, Arkadiusz Parus <Arkadiusz.Parus@zut.edu.pl>, Piotr Pawełko <Piotr.Pawelko@zut.edu.pl>, Piotr Pawlukowicz <Piotr.Pawlukowicz@zut.edu.pl>, Bartosz Powałka <Bartosz.Powalka@zut.edu.pl>, Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>, Kamil Stateczny <Kamil.Stateczny@zut.edu.pl>, Agnieszka Terelak-Tymczyna <Agnieszka.Terelak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of machine and process equipment design, CAD/CAM systems, technical metrology, machining, machine technology, CNC machine tool programming, integrated manufacturing systems, production quality and manufacturing process control.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Acquire the ability to independently solve problems in the area of construction, technology, testing of machinery, equipment and processes.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1The topic of the thesis should be related to the specialty of the student's education - from the area of construction, technology or research of machines and processes using computer aided programs. The work should include: a clear statement of the problem, the purpose and scope of the work, a description of how to solve the problem (methods, techniques, research tools used), references to the literature.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Praca własna485
A-PD-2Konsultacje15
500

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Practical method consisting of the student's independent development of the work.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Evaluation of the various stages of the work under development.
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of developed work.
S-3Ocena formująca: Diploma exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_KWP/12_W01
Has the knowledge to independently select and solve problems in the area of design, technology, testing of machinery and manufacturing processes using computer support programs.
MBM_2A_W03, MBM_2A_W04, MBM_2A_W05, MBM_2A_W06, MBM_2A_W07, MBM_2A_W10, MBM_2A_W08C-1T-PD-1M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_KWP/12_U01
Has the ability to independently solve problems in the areas of design, technology, research of machinery and manufacturing processes using computer support programs.
MBM_2A_U12, MBM_2A_U05, MBM_2A_U07, MBM_2A_U04, MBM_2A_U08, MBM_2A_U11, MBM_2A_U09, MBM_2A_U01, MBM_2A_U10C-1T-PD-1M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_KWP/12_K01
Is aware of the need for continuous training. Is able to plan the implementation of the work within a certain time.
MBM_2A_K01, MBM_2A_K04, MBM_2A_K05, MBM_2A_K06C-1T-PD-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_2A_KWP/12_W01
Has the knowledge to independently select and solve problems in the area of design, technology, testing of machinery and manufacturing processes using computer support programs.
2,0Lack of basic knowledge in the area of the problem being solved.
3,0Has a structured attitudinal knowledge in the key issues necessary to solve the problem. Correctly selects and uses tools.
3,5
4,0Has a well-established knowledge in the issues related to the problem being solved. Can analyze and synthesize the methods selected to solve the problem under development. Correctly selects and uses tools..
4,5
5,0Has in-depth knowledge in issues related to the problem being solved. Can analyze and synthesize the methods selected to solve the problem under development. Independently select methods and tools for solving the problem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_2A_KWP/12_U01
Has the ability to independently solve problems in the areas of design, technology, research of machinery and manufacturing processes using computer support programs.
2,0Lack of basic skills in applying knowledge to solve a problem.
3,0Has attitudinal skills in key issues necessary to solve a problem. Correctly selects and uses tools.
3,5
4,0Has established skills in issues related to the problem being solved. Can independently select ways, tools for solving the problem and apply them effectively.
4,5
5,0Has in-depth skills in issues related to the problem being solved. Can independently select ways, tools for solving a problem and apply them effectively. Can justify his way of solving a problem and present and defend it effectively.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_2A_KWP/12_K01
Is aware of the need for continuous training. Is able to plan the implementation of the work within a certain time.
2,0Reveals unpreparedness and lack of commitment to the work.
3,0Reveals mediocre preparation and commitment during the course of the work
3,5
4,0Reveals activity in preparing and completing work on time.
4,5
5,0Reveals an independent effort to expand the acquired knowledge and skills needed to solve the issue. Completes work on time.

Literatura podstawowa

  1. Gianfranco Gambarelli, Zbigniew Łucki, Praca dyplomowa i doktorska, CeDeWu, Warszawa, 2017, 2

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1The topic of the thesis should be related to the specialty of the student's education - from the area of construction, technology or research of machines and processes using computer aided programs. The work should include: a clear statement of the problem, the purpose and scope of the work, a description of how to solve the problem (methods, techniques, research tools used), references to the literature.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Praca własna485
A-PD-2Konsultacje15
500
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_2A_KWP/12_W01Has the knowledge to independently select and solve problems in the area of design, technology, testing of machinery and manufacturing processes using computer support programs.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W03ma szczegółową wiedzę z wybranych zagadnień pokrewnych kierunków studiów powiązanych z obszarem studiowanej specjalności
MBM_2A_W04ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, automatyzacja, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka
MBM_2A_W05ma szczegółową wiedzę dotyczącą konstrukcji, eksploatacji i obliczeń dotyczących maszyn o różnym stopniu złożoności
MBM_2A_W06ma szczegółową wiedzę w zakresie opracowania dokumentacji konstrukcyjnej, technologicznej i eksploatacyjnej
MBM_2A_W07ma szczegółową wiedzę w zakresie projektowania procesów technologicznych z obszaru swojej specjalności, a także w zakresie procesów montażu maszyn i systemów o wysokim stopniu złożoności
MBM_2A_W10zna podstawowe metody i techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań w zakresie konstruowania, pomiarów, projektowania technologii i eksploatacji
MBM_2A_W08ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności, w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji maszyn i urządzeń, a także energetyki oraz zarządzania
Cel przedmiotuC-1Acquire the ability to independently solve problems in the area of construction, technology, testing of machinery, equipment and processes.
Treści programoweT-PD-1The topic of the thesis should be related to the specialty of the student's education - from the area of construction, technology or research of machines and processes using computer aided programs. The work should include: a clear statement of the problem, the purpose and scope of the work, a description of how to solve the problem (methods, techniques, research tools used), references to the literature.
Metody nauczaniaM-1Practical method consisting of the student's independent development of the work.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Evaluation of the various stages of the work under development.
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of developed work.
S-3Ocena formująca: Diploma exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Lack of basic knowledge in the area of the problem being solved.
3,0Has a structured attitudinal knowledge in the key issues necessary to solve the problem. Correctly selects and uses tools.
3,5
4,0Has a well-established knowledge in the issues related to the problem being solved. Can analyze and synthesize the methods selected to solve the problem under development. Correctly selects and uses tools..
4,5
5,0Has in-depth knowledge in issues related to the problem being solved. Can analyze and synthesize the methods selected to solve the problem under development. Independently select methods and tools for solving the problem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_2A_KWP/12_U01Has the ability to independently solve problems in the areas of design, technology, research of machinery and manufacturing processes using computer support programs.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U12potrafi oceniać przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć inżynierii w zakresie konstrukcji, technologii, automatyzacji i organizacji
MBM_2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się, ma umiejętność samokształcenia w swojej i pokrewnych specjalnościach
MBM_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
MBM_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i w języku obcym prezentację ustną z zakresu szczegółowych zagadnień inżynierii mechanicznej
MBM_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
MBM_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie swojej specjalności
MBM_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
MBM_2A_U01zna zasady funkcjonowania systemu bibliotek, potrafi wyszukiwać materiały źródłowe korzystając z komputerowych baz i systemów bibliotecznych. Potrafi zebrać materiały źródłowe na zadany temat, również w języku obcym, dokonać ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągnąć wnioski, formułować wyczerpujące i uzasadnione opinie.
MBM_2A_U10potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu konstrukcji, technologii, planowania, automatyzacji i eksploatacji, stosować podejście systemowe oraz uwzględniać aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Acquire the ability to independently solve problems in the area of construction, technology, testing of machinery, equipment and processes.
Treści programoweT-PD-1The topic of the thesis should be related to the specialty of the student's education - from the area of construction, technology or research of machines and processes using computer aided programs. The work should include: a clear statement of the problem, the purpose and scope of the work, a description of how to solve the problem (methods, techniques, research tools used), references to the literature.
Metody nauczaniaM-1Practical method consisting of the student's independent development of the work.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Evaluation of the various stages of the work under development.
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of developed work.
S-3Ocena formująca: Diploma exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Lack of basic skills in applying knowledge to solve a problem.
3,0Has attitudinal skills in key issues necessary to solve a problem. Correctly selects and uses tools.
3,5
4,0Has established skills in issues related to the problem being solved. Can independently select ways, tools for solving the problem and apply them effectively.
4,5
5,0Has in-depth skills in issues related to the problem being solved. Can independently select ways, tools for solving a problem and apply them effectively. Can justify his way of solving a problem and present and defend it effectively.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_2A_KWP/12_K01Is aware of the need for continuous training. Is able to plan the implementation of the work within a certain time.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
MBM_2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
MBM_2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
MBM_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Acquire the ability to independently solve problems in the area of construction, technology, testing of machinery, equipment and processes.
Treści programoweT-PD-1The topic of the thesis should be related to the specialty of the student's education - from the area of construction, technology or research of machines and processes using computer aided programs. The work should include: a clear statement of the problem, the purpose and scope of the work, a description of how to solve the problem (methods, techniques, research tools used), references to the literature.
Metody nauczaniaM-1Practical method consisting of the student's independent development of the work.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Evaluation of the various stages of the work under development.
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of developed work.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Reveals unpreparedness and lack of commitment to the work.
3,0Reveals mediocre preparation and commitment during the course of the work
3,5
4,0Reveals activity in preparing and completing work on time.
4,5
5,0Reveals an independent effort to expand the acquired knowledge and skills needed to solve the issue. Completes work on time.