Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S2)
specjalność: komputerowo wspomagane projektowanie i wytwarzanie maszyn
Sylabus przedmiotu Robotyzacja i automatyzacja spawania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Robotyzacja i automatyzacja spawania | ||
Specjalność | inżynieria spawalnictwa | ||
Jednostka prowadząca | Laboratorium Badań Struktury i Właściwości Mechanicznych Materiałów POLITEST | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu technologii spawania, podstawy robotyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu budowy robotów przemysłowych z naciskiem na praktyczne zastosowanie w spawalnictwie |
C-2 | Nabycie umiejętności pracy w grupie podczas zajęć laboratoryjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zautomatyzowane spawanie SAW | 8 |
T-L-2 | Automatyczne spawanie MIG/MAG | 8 |
T-L-3 | Programowanie robotów spawalniczych | 14 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje i klasyfikacja robotów przemysłowych | 4 |
T-W-2 | Podstawy budowy robotów przemysłowych | 4 |
T-W-3 | Automatyzacja i robotyzacja w spawalnictwie | 6 |
T-W-4 | Zastosowanie robotów w spawalnictwie | 8 |
T-W-5 | Sterowanie i planowanie zadań robotów spawalniczych | 6 |
T-W-6 | Elementy sztucznej inteligencji | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Praca własna | 18 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Praca własna | 18 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Film |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Kolokwium w połowie semestru |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium na koniec semestru |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_IS/07-2_W01 Student posiada wiedzę z zakresu budowy spawalniczych robotów przemysłowych z uwzględnieniem praktycznego zastosowania | MBM_2A_W06, MBM_2A_W07, MBM_2A_W02 | — | — | C-1, C-2 | T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_IS/07-2_U01 Dobór i konfiguracja systemu zrobotyzowanego adekwatnie do realizacji zadań spawalniczych. Programowanie spawalniczych robotów przemysłowych i analiza pracy systemu. | MBM_2A_U12, MBM_2A_U13, MBM_2A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_IS/07-2_K01 Prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy zwiazane z robotyzacją i automatyzacją procesów spawania | MBM_2A_K01, MBM_2A_K02, MBM_2A_K03, MBM_2A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_IS/07-2_W01 Student posiada wiedzę z zakresu budowy spawalniczych robotów przemysłowych z uwzględnieniem praktycznego zastosowania | 2,0 | nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału |
3,0 | schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria | |
3,5 | ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami | |
4,0 | solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami | |
4,5 | wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami | |
5,0 | wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_IS/07-2_U01 Dobór i konfiguracja systemu zrobotyzowanego adekwatnie do realizacji zadań spawalniczych. Programowanie spawalniczych robotów przemysłowych i analiza pracy systemu. | 2,0 | nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału |
3,0 | schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria | |
3,5 | ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami | |
4,0 | solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami | |
4,5 | wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami | |
5,0 | wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_IS/07-2_K01 Prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy zwiazane z robotyzacją i automatyzacją procesów spawania | 2,0 | nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału |
3,0 | schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria | |
3,5 | ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami | |
4,0 | solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami | |
4,5 | wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami | |
5,0 | wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami |
Literatura podstawowa
- Dobaj E., Maszyny i urządzenia spawalnicze, WNT, Warszawa, 2005
- Honczarenko J., Roboty przemysłowe, WNT, Warszawa, 2004
- Zdanowicz R., Podstawy robotyki, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2010
Literatura dodatkowa
- Pilarczyk J. (red) praca zbiorowa, Poradnik Inżyniera – Spawalnictwo, WNT, Warszawa, 2003