Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S1)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Dziekanat
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Chodźko <Marcin.Chodzko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Justyna Berlińska <Justyna.Berlinska@zut.edu.pl>, Witold Biedunkiewicz <Witold.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Marcin Chodźko <Marcin.Chodzko@zut.edu.pl>, Janusz Cieloszyk <Janusz.Cieloszyk@zut.edu.pl>, Michał Dolata <Michal.Dolata@zut.edu.pl>, Bolesław Fabisiak <Boleslaw.Fabisiak@zut.edu.pl>, Krzysztof Filipowicz <Krzysztof.Filipowicz@zut.edu.pl>, Daniel Grochała <Daniel.Grochala@zut.edu.pl>, Marek Grudziński <marek.grudzinski@zut.edu.pl>, Dariusz Grzesiak <Dariusz.Grzesiak@zut.edu.pl>, Marcin Hoffmann <Marcin.Hoffmann@zut.edu.pl>, Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>, Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl>, Marta Krawczyk <Marta.Krawczyk@zut.edu.pl>, Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>, Elwira Leśna-Wierszołowicz <elwira.lesna@zut.edu.pl>, Paweł Majda <Pawel.Majda@zut.edu.pl>, Mirosław Pajor <Miroslaw.Pajor@zut.edu.pl>, Arkadiusz Parus <Arkadiusz.Parus@zut.edu.pl>, Piotr Pawełko <Piotr.Pawelko@zut.edu.pl>, Piotr Pawlukowicz <Piotr.Pawlukowicz@zut.edu.pl>, Bartosz Powałka <Bartosz.Powalka@zut.edu.pl>, Kamil Stateczny <Kamil.Stateczny@zut.edu.pl>, Agnieszka Terelak-Tymczyna <Agnieszka.Terelak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie zasobu wiedzy i umiejętności, umożliwiającego skuteczne realizowanie zadań związanych z pracą dyplomową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji programu studiów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej. Dyskusja nad założeniami i zakresem pracy dyplomowej, nadzorowanie jej przebiegu i konsultowanie.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Konsultacje pracy.15
A-P-2Praca własna.350
365

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konsultacje działań studenta w czasie wykonywania zadań niezbędnych do napisania pracy dyplomowej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena strony merytorycznej i formalnej przeprowadzana jest przez promotora i jednego recenzenta, specjalistę w dzidzinie objętej zakresem pracy dyplomowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C34_W01
Utrwalenie wiedzy w zakresie metod projektowania, obliczeń inżynierskich, analizy i oceny rozwiązań układów mechatronicznych. Samodzielne rozszerzanie i pogłębianie zdobytej wiedzy w zakresie niezbędnym do realizacji pracy dyplomowej.
MBM_1A_W10, MBM_1A_W13, MBM_1A_W11C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C34_U01
Utrwalenie i doskonalenie umiejętności planowania, poszukiwania źródeł informacji, formułowania zadań cząstkowych, krytycznej oceny uzyskiwanych rozwiązań, projektowania układów mechatronicznych, ich analizy (w tym analizy ekonomicznej) i badania oraz prezentowania otrzymanych wyników.
MBM_1A_U03, MBM_1A_U09C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C34_K01
Studenci uczą się działać w sposób profesjonalny. Uświadamiają sobie potrzebę dokształcania się
MBM_1A_K01C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C34_W01
Utrwalenie wiedzy w zakresie metod projektowania, obliczeń inżynierskich, analizy i oceny rozwiązań układów mechatronicznych. Samodzielne rozszerzanie i pogłębianie zdobytej wiedzy w zakresie niezbędnym do realizacji pracy dyplomowej.
2,0Brak wiedzy podstawowej w obrzarze rozwiązywanego problemu.
3,0Ma uporządkowaną postawową wiedzę w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5
4,0Ma ugruntowaną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
4,5
5,0Ma pogłebioną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Samodzielnie dobierać sposoby i narzędzia dla rozwiązania zagadnienia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C34_U01
Utrwalenie i doskonalenie umiejętności planowania, poszukiwania źródeł informacji, formułowania zadań cząstkowych, krytycznej oceny uzyskiwanych rozwiązań, projektowania układów mechatronicznych, ich analizy (w tym analizy ekonomicznej) i badania oraz prezentowania otrzymanych wyników.
2,0Brak podstawowych umiejętności w zastosowaniu wiedzy w celu rozwiązania problemu.
3,0Ma postawowe umiejętności w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5
4,0Ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować.
4,5
5,0Ma pogłębione umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować. Potrafi uzasadnić swój sposób rozwiązania problemu i go efektywnie prezentować i bronić.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C34_K01
Studenci uczą się działać w sposób profesjonalny. Uświadamiają sobie potrzebę dokształcania się
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
3,5
4,0Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
4,5
5,0Ujawnia samodzielne dążenie do poszerzania nabywanej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania zagadnienia. W terminie realizuje pracę.

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko Jerzy, Zygmunt Małgorzata, Poradnik dyplomanta, Wydaw. Uczeln. PS, Szczecin, 2000

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej. Dyskusja nad założeniami i zakresem pracy dyplomowej, nadzorowanie jej przebiegu i konsultowanie.0
0

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Konsultacje pracy.15
A-P-2Praca własna.350
365
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_C34_W01Utrwalenie wiedzy w zakresie metod projektowania, obliczeń inżynierskich, analizy i oceny rozwiązań układów mechatronicznych. Samodzielne rozszerzanie i pogłębianie zdobytej wiedzy w zakresie niezbędnym do realizacji pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W10ma podstawową wiedzę o cyklach życia produktu (technicznym, marketingowym i środowiskowym) w odniesieniu do maszyn, oraz systemów produkcyjnych
MBM_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
MBM_1A_W11zna podstawowe metody i techniki: - konstruowania elementów maszyn i urządzeń w środowisku systemów CAx, - pomiarów części maszyn, analizy wymiarowej, - projektowania procesów technologicznych na obrabiarki konwencjonalne i CNC, - projektowania systemów obróbkowych, - projektowania operacji obróbki cieplnej i powierzchniowej oraz podstawowych technologii spajania, - technik regeneracji zużytych elementów maszyn oraz prowadzenia remontów maszyn
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji programu studiów.
Treści programoweT-P-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej. Dyskusja nad założeniami i zakresem pracy dyplomowej, nadzorowanie jej przebiegu i konsultowanie.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje działań studenta w czasie wykonywania zadań niezbędnych do napisania pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena strony merytorycznej i formalnej przeprowadzana jest przez promotora i jednego recenzenta, specjalistę w dzidzinie objętej zakresem pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak wiedzy podstawowej w obrzarze rozwiązywanego problemu.
3,0Ma uporządkowaną postawową wiedzę w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5
4,0Ma ugruntowaną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
4,5
5,0Ma pogłebioną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Samodzielnie dobierać sposoby i narzędzia dla rozwiązania zagadnienia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_C34_U01Utrwalenie i doskonalenie umiejętności planowania, poszukiwania źródeł informacji, formułowania zadań cząstkowych, krytycznej oceny uzyskiwanych rozwiązań, projektowania układów mechatronicznych, ich analizy (w tym analizy ekonomicznej) i badania oraz prezentowania otrzymanych wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim oraz obcym opracowanie wskazanego problemu z zakresu inżynierii mechanicznej w sposób komunikatywny i dobrze udokumentowany zgodnie z zasadami przyjętymi przy opracowaniu dokumentacji technicznej
MBM_1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji programu studiów.
Treści programoweT-P-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej. Dyskusja nad założeniami i zakresem pracy dyplomowej, nadzorowanie jej przebiegu i konsultowanie.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje działań studenta w czasie wykonywania zadań niezbędnych do napisania pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena strony merytorycznej i formalnej przeprowadzana jest przez promotora i jednego recenzenta, specjalistę w dzidzinie objętej zakresem pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak podstawowych umiejętności w zastosowaniu wiedzy w celu rozwiązania problemu.
3,0Ma postawowe umiejętności w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5
4,0Ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować.
4,5
5,0Ma pogłębione umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować. Potrafi uzasadnić swój sposób rozwiązania problemu i go efektywnie prezentować i bronić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_C34_K01Studenci uczą się działać w sposób profesjonalny. Uświadamiają sobie potrzebę dokształcania się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji programu studiów.
Treści programoweT-P-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej. Dyskusja nad założeniami i zakresem pracy dyplomowej, nadzorowanie jej przebiegu i konsultowanie.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje działań studenta w czasie wykonywania zadań niezbędnych do napisania pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena strony merytorycznej i formalnej przeprowadzana jest przez promotora i jednego recenzenta, specjalistę w dzidzinie objętej zakresem pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
3,5
4,0Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
4,5
5,0Ujawnia samodzielne dążenie do poszerzania nabywanej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania zagadnienia. W terminie realizuje pracę.