Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria transportu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe II
Specjalność organizacja transportu
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów
Nauczyciel odpowiedzialny Alexander Balitskii <Aleksander.Balicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD7 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone seminarium dyplomowe I.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzzenie wiedzy na temat konstrukcji urządzeń mechanicznych, ich projektowania oraz wytwarzania.
C-2Doskonalenie umiejętności przygotowywania prezentacji multimedialnych. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Wysłuchanie prezentacji przedstawiających tematykę realizowanych prac dyplomowych. Przygotowanie i przedstawienie własnej prezentacji.24
T-SD-2Analiza i dyskusja nad przyjętymi założeniami i metodami realizacji prac dyplomowych.6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-SD-2Przygotowanie multimedialnej prezentacji założeń i planowanych metod realizacji pracy dyplomowej.20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia seminaryjne polegajace na dyskusjach i krytycznych ocenach treści i formy prezentacji multimedialnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kompleksowa ocena poprawności przygotowania i wygłoszenia prezentacji, odpowiedzi na pytania oraz aktywności w dyskusji na temat prezentacji innych studentów.
S-2Ocena formująca: Aprobata aktywności i sposobu prowadzenia dyskusji.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_1A_null_W01
Studenci uczą się poprawnego planowania i opisywania wyników realizacji prac badawczych, konstrukcyjnych lub technologicznych; poszerzają swoją wiedzę inżynierską zapoznając się z prezentacjami na tematy techniczne.
IT_1A_W22C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_1A_null_U01
Studenci nabywają umiejętności poprawnego przygotowania i wygłaszania prezentacji multimedialnych oraz brania udziału w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
IT_1A_U11C-2T-SD-1, T-SD-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_1A_null_K01
Student nabywa kompetencje kulturalnego udziału w profesjonalnych dyskusjach o charakterze naukowo-technicznym oraz prezentacji własnych prac i osiągnięć.
IT_1A_K06C-2T-SD-2M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_1A_null_W01
Studenci uczą się poprawnego planowania i opisywania wyników realizacji prac badawczych, konstrukcyjnych lub technologicznych; poszerzają swoją wiedzę inżynierską zapoznając się z prezentacjami na tematy techniczne.
2,0Student nie przedstawił własnej prezentacji.
3,0Przedstawiona prezentacja budzi pewne zastrzeżenia. Prezentowany plan pracy jest nieprzemyślany, ale po korektach realny.
3,5Student zna zsasady "dobrej prezentacj" lecz czasem ich nie stosuje. Jakość przedstawionego planu pracy i proponowanych metod budzi pewne zastrzeżenia.
4,0Przedstawiona prezentacja jest na dobrym poziomie. Plan pracy i proponowane metody są właściwie uzasadnione.
4,5Student zna zsasady "dobrej prezentacj" ale w pojedynczych przypadkach zasady te są złamane. Realność realizacji przedstawionego planu pracy i skuteczności proponowanych metod wydaje się wysoka.
5,0Przygotowana prezentacja jest na poziomie profesjonalnym. Nie bdzi zastrzeżeń proponowany program i planowane metody realizacji pracy.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_1A_null_U01
Studenci nabywają umiejętności poprawnego przygotowania i wygłaszania prezentacji multimedialnych oraz brania udziału w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie uwzględnia większości zasad "dobrej prezentacji".
3,0Student wykazał brak aktywności w prowadzonej dyskusji. Przygotowana prezentacja jedynie w dostatecznym stopniu spełnia wymogi "dobrej prezentacji".
3,5Umiejętności studenta można ocenić jako pośrednie między ocenami 3 i 4.
4,0Student wykazywał pewną aktywność i dostateczną umiejętność prowadzenia dyskusji. Jakość przygotowanej prezentacji jest dobra.
4,5Umiejętności studenta można ocenić jako pośrednie między ocenami 4 i 5.
5,0Student wykazywał wysoką aktywność i umiejętność prowadzenia dyskusji nad prezentacjami kolegów. Własna prezentacja przygotowana była profesjonalnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_1A_null_K01
Student nabywa kompetencje kulturalnego udziału w profesjonalnych dyskusjach o charakterze naukowo-technicznym oraz prezentacji własnych prac i osiągnięć.
2,0Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. Nie przedstawił własnej prezentacji.
3,0Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako dostateczny.
3,5Aktywność studenta na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na poziomie pośrednim między ocenami 3,0 a 4,0.
4,0Student wykazuje wysoką aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej.
4,5Aktywność studenta na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na poziomie pośrednim między ocenami 4,0 a 5,0.
5,0Student wykazuje bardzo wysoką aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej, Przedstawia bardzo dobrą prezentację tej pracy.

Literatura podstawowa

  1. Literatura z dziedziny, do której należy tematyka pracy, Indywidualne rozpoznanie literatury dostępnej w uczelnianych bazach danych dotyczącej tematyki pracy dyplomowej, 2011
  2. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wyd. Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
  3. Hindle T., Sztuka prezentacji., Wyd. Wiedza i Życie, Warszawa, 2000
  4. Negrino T., PowerPoint. Tworzenie prezentacji. projekty., Wyd. HELION, Gliwice, 2005

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Wysłuchanie prezentacji przedstawiających tematykę realizowanych prac dyplomowych. Przygotowanie i przedstawienie własnej prezentacji.24
T-SD-2Analiza i dyskusja nad przyjętymi założeniami i metodami realizacji prac dyplomowych.6
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-SD-2Przygotowanie multimedialnej prezentacji założeń i planowanych metod realizacji pracy dyplomowej.20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_1A_null_W01Studenci uczą się poprawnego planowania i opisywania wyników realizacji prac badawczych, konstrukcyjnych lub technologicznych; poszerzają swoją wiedzę inżynierską zapoznając się z prezentacjami na tematy techniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_1A_W22ma podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w motoryzacji
Cel przedmiotuC-1Poszerzzenie wiedzy na temat konstrukcji urządzeń mechanicznych, ich projektowania oraz wytwarzania.
Treści programoweT-SD-1Wysłuchanie prezentacji przedstawiających tematykę realizowanych prac dyplomowych. Przygotowanie i przedstawienie własnej prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia seminaryjne polegajace na dyskusjach i krytycznych ocenach treści i formy prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kompleksowa ocena poprawności przygotowania i wygłoszenia prezentacji, odpowiedzi na pytania oraz aktywności w dyskusji na temat prezentacji innych studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przedstawił własnej prezentacji.
3,0Przedstawiona prezentacja budzi pewne zastrzeżenia. Prezentowany plan pracy jest nieprzemyślany, ale po korektach realny.
3,5Student zna zsasady "dobrej prezentacj" lecz czasem ich nie stosuje. Jakość przedstawionego planu pracy i proponowanych metod budzi pewne zastrzeżenia.
4,0Przedstawiona prezentacja jest na dobrym poziomie. Plan pracy i proponowane metody są właściwie uzasadnione.
4,5Student zna zsasady "dobrej prezentacj" ale w pojedynczych przypadkach zasady te są złamane. Realność realizacji przedstawionego planu pracy i skuteczności proponowanych metod wydaje się wysoka.
5,0Przygotowana prezentacja jest na poziomie profesjonalnym. Nie bdzi zastrzeżeń proponowany program i planowane metody realizacji pracy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_1A_null_U01Studenci nabywają umiejętności poprawnego przygotowania i wygłaszania prezentacji multimedialnych oraz brania udziału w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_1A_U11potrafi posłużyć się właściwie dobranymi narzędziami komputerowego wspomagania projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów pojazdów samochodowych i ich układów
Cel przedmiotuC-2Doskonalenie umiejętności przygotowywania prezentacji multimedialnych. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne.
Treści programoweT-SD-1Wysłuchanie prezentacji przedstawiających tematykę realizowanych prac dyplomowych. Przygotowanie i przedstawienie własnej prezentacji.
T-SD-2Analiza i dyskusja nad przyjętymi założeniami i metodami realizacji prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia seminaryjne polegajace na dyskusjach i krytycznych ocenach treści i formy prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kompleksowa ocena poprawności przygotowania i wygłoszenia prezentacji, odpowiedzi na pytania oraz aktywności w dyskusji na temat prezentacji innych studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie uwzględnia większości zasad "dobrej prezentacji".
3,0Student wykazał brak aktywności w prowadzonej dyskusji. Przygotowana prezentacja jedynie w dostatecznym stopniu spełnia wymogi "dobrej prezentacji".
3,5Umiejętności studenta można ocenić jako pośrednie między ocenami 3 i 4.
4,0Student wykazywał pewną aktywność i dostateczną umiejętność prowadzenia dyskusji. Jakość przygotowanej prezentacji jest dobra.
4,5Umiejętności studenta można ocenić jako pośrednie między ocenami 4 i 5.
5,0Student wykazywał wysoką aktywność i umiejętność prowadzenia dyskusji nad prezentacjami kolegów. Własna prezentacja przygotowana była profesjonalnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_1A_null_K01Student nabywa kompetencje kulturalnego udziału w profesjonalnych dyskusjach o charakterze naukowo-technicznym oraz prezentacji własnych prac i osiągnięć.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_1A_K06ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu (np. przez środki masowego przekazu) informacji oraz opinii dotyczących osiągnięć w zakresie transportu i środków transportu oraz innych aspektów działalności inżyniera transportu, potrafi przekazać informacje w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-2Doskonalenie umiejętności przygotowywania prezentacji multimedialnych. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne.
Treści programoweT-SD-2Analiza i dyskusja nad przyjętymi założeniami i metodami realizacji prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia seminaryjne polegajace na dyskusjach i krytycznych ocenach treści i formy prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aprobata aktywności i sposobu prowadzenia dyskusji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. Nie przedstawił własnej prezentacji.
3,0Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako dostateczny.
3,5Aktywność studenta na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na poziomie pośrednim między ocenami 3,0 a 4,0.
4,0Student wykazuje wysoką aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej.
4,5Aktywność studenta na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na poziomie pośrednim między ocenami 4,0 a 5,0.
5,0Student wykazuje bardzo wysoką aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej, Przedstawia bardzo dobrą prezentację tej pracy.