Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (S1)
Sylabus przedmiotu Diagnostyka pojazdów bojowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diagnostyka pojazdów bojowych | ||
Specjalność | Inżynieria pojazdów bojowych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Prajwowski <Konrad.Prajwowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw diagnostyki pojazdów samochodowych. |
W-2 | Znajomość budowy i działania urządzeń mechatronicznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń diagnostycznych |
C-2 | Praktyczna znajomość kompleksowych pomiarów diagnostycznych silników oraz pojazdów samochodowych |
C-3 | Badanie ukladów mechatronicznych w pojazdach |
C-4 | Komputerowa diagnostyka w pojazdach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Urządzenia pomiarowe i diagnostyczne | 2 |
T-L-2 | Diagnostyka pokładowa EOBD/OBD | 2 |
T-L-3 | Diagnostyka sensoryki silników cz.I | 2 |
T-L-4 | Diagnostyka sensoryki silników cz.II | 2 |
T-L-5 | Diagnostyka sensoryki silników cz. III | 2 |
T-L-6 | Diagnostyka aktoryki silników ZI cz. I | 2 |
T-L-7 | Diagnostyka aktoryki silników ZI cz. II | 2 |
T-L-8 | Diagnostyka aktoryki silników ZS cz. I | 2 |
T-L-9 | Diagnostyka aktoryki silników ZS cz. II | 2 |
T-L-10 | Diagnostyka wyposażenia elektrycznego | 2 |
T-L-11 | Diagnostyka sieci transmisji danych | 2 |
T-L-12 | Diagnostyka układu klimatyzacji - Climatronik | 2 |
T-L-13 | Diagnostyka układów ABS, ASR, ESP | 2 |
T-L-14 | Diagnostyka układu Infotiment | 2 |
T-L-15 | Diagnostyka układu napędowego za pomocą hamowni podwoziowej | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń oraz pomiarów diagnostycznych | 2 |
T-W-2 | Wiadomości z diagnostyki EOBD/OBD | 2 |
T-W-3 | Wiadomości z diagnostyki sensoryki w pojazdach | 4 |
T-W-4 | Wiadomości z diagnostyki aktoryki w pojazdach | 4 |
T-W-5 | Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment | 1 |
T-W-6 | Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach | 1 |
T-W-7 | Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do laboratorium i opracowanie sprawozdania | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Praca własna | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające |
M-2 | Metody aktywizujące |
M-3 | Metody praktyczne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów w formie pisemnej oraz ustnej, zaliczenie laboratoriów w formie pisemnej oraz praktycznej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_null_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedę na temat poszczególnych zespołów pojazdu oraz możliwości ich diagnozowania. | IT_1A_W17, IT_1A_W18 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_null_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnozowania poszczególnych zespołów pojazdu. | IT_1A_U02 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_null_K01 Zdolność stosowania wiedzy, umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy. | IT_1A_K05 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_null_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedę na temat poszczególnych zespołów pojazdu oraz możliwości ich diagnozowania. | 2,0 | Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi. |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki pojazdów | |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów | |
4,0 | Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_null_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnozowania poszczególnych zespołów pojazdu. | 2,0 | Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi. |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki pojazdów | |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów | |
4,0 | Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_null_K01 Zdolność stosowania wiedzy, umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy. | 2,0 | Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki pojazdów | |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów | |
4,0 | Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić. |
Literatura podstawowa
- J. Merkisz, St. Mazurek, Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych, WKŁ, Warszawa, 2007
- K. Sitek, St. Syta, Pojazdy Samochodowe - Badania stanowiskowe i diagnostyka, WKŁ, Warszawa, 2011
- Z. Kneba, Sł. Makowski, Pojazdy Samochodowe - Zasilanie i sterowanie silników, WKŁ, Warszawa, 2004
- A. Gajek, Ź Juda, Mechatronika Samochodowa - Czujniki, WKŁ, Warszawa, 2010
- Gunther H., Układy wtryskowe Common Rail w praktyce warsztatowej, WKŁ, Warszawa, 2010
- M. Frei, Samochodowe magistrale danych w praktyce warsztatowej, WKŁ, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Grzejszczyk E., Fryśkowski B., Mechatronika samochodowa - Systemy transmisji danych, WKŁ, Warszawa, 2010
- White Ch., Randall M., Kody Usterek, WKŁ, Warszawa, 2006
- Polit Ryszard - Redaktor naczelny, Poradnik Serwisowy, Instalator Polski 3 z o.o., Warszawa, 2011
- Trzeciak Krzysztof - Redaktor Naczelny, Poradnik Motoryzacyjny, Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, Warszawa, 2010
- Ulrich Deh, Klimatyzacja w samochodzie, WKŁ, Warszawa, 2005
- Robert Bosch GmbH, BOSCH - Informator techniczny, WKŁ, Warszawa, 2010
- Ch. White, Wtrysk benzyny, AUTO, 1999