Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | IT_1A_IPB/02_U01 | Studenci nabywają umiejętności poprawnego przygotowania i
wygłaszania prezentacji multimedialnych oraz brania udziału
w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IT_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody, modele matematyczne i symulacje komputerowe do analizy i oceny działania pojazdu i jego zespołów |
---|
IT_1A_U08 | potrafi dokonać analizy sygnałów stosując techniki analogowe i cyfrowe oraz odpowiednie narzędzia sprzętowe i programowe |
IT_1A_U06 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
IT_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
IT_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
IT_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
IT_1A_U11 | potrafi posłużyć się właściwie dobranymi narzędziami komputerowego wspomagania projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów pojazdów samochodowych i ich układów |
IT_1A_U13 | potrafi zaplanować i przeprowadzić pomiary i symulacje oraz wyznaczyć charakterystyki elementów pojazdów samochodowych i ich układów, przedstawić wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji wraz z wyciągnięciem właściwych wniosków |
IT_1A_U20 | potrafi stosować i stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy |
IT_1A_U09 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
IT_1A_U10 | potrafi porównać rozwiązania projektowe pojazdów i ich elementów ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (moc, zużycie paliwa, emisja spalin itp.) |
IT_1A_U19 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych oraz realizacji elementu lub zespołu pojazdu, potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne (środowiskowe, ekonomiczne, prawne itp.) |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do samodzielnych studiów literaturowych, diagnozowania i oceny problemów, identyfikacji i analizowania obserwowanych zjawisk, zwlasczca tych, z którymi absolwent będzie miął do czynienia w praktyce, wyciągania właściwych wniosków, czynnego posługiwania się nabyta w czasie studiów wiedza i wykorzystania jej w zastosowaniu do praktyki lub wnioskowania teoretycznego, prowadzenia logicznego toku wywodów, samodzielnego rozwiązywania określonych zadań diagnostycznych lub projektowych, posługiwania się jasnym i precyzyjnym językiem. |
---|
Treści programowe | T-PD-1 | Student realizuje wybrany projekt który powinien być z obszaru materiałów, konstrukcji, technologii, metrologii, automatyzacji, eksploatacji maszyn, urządzeń i pojazdów lub badań maszyn i procesów przy wykorzystaniu komputerowych programów wspomagających. Praca powinna zawierać: wyraźne określenie problemu, cel i zakres pracy, opis sposobu rozwiązania problemu (zastosowane metody, techniki, narzędzia badawcze), odniesienia do literatury. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca (wykład informacyjny), metoda praktyczna (ćwiczenia projektowe) |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie ocen pozytywnych z wszystkich form zajęć i zdania egzaminu. Studenci wykonują sprawozdania z poszczególnych ćwiczeń projektowych, zaliczają je ustnie lub pisemnie, a oceny wpisywane są do kart zdawanych prowadzącemu przed końcem semestru. Egzamin ma formę pisemną i po uzyskaniu z niego oceny pozytywnej, wystawiana jest jedna ocena końcowa za przedmiot. (E=0,6; Z=0,4; suma wag = 1) |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student opuscił wiecej niż trzy zajęcia bez usprawiedliwienia lub nie przygotował
prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia większosci z przekazanych
studentom podstawowych zasad "dobrej prezentacji". |
3,0 | Student uczestniczył w zajęciach i poprawnie przygotował prezentacje
multimedialną. |
3,5 | Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonymi dla ocen 3 i 4. |
4,0 | Student uczestniczył w zajęciach i poprawnie przygotował prezentacje
multimedialną. |
4,5 | Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonymi dla ocen 4 i 5. |
5,0 | Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjach na temat prezentacji
multimedialnych kolegów z grupy, Nie ma żadnych zastrzeżen dotyczących
przygotowania i sposobu wygłoszenia własnej prezentacji. |