Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (N1)
Sylabus przedmiotu Infrastruktura transportu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Infrastruktura transportu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karol Abramek <Karol.Abramek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki i fizyki w zakresie szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z budową dróg samochodowych |
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami budowy dróg wodnych (morskich i śródlądowych) |
C-3 | Zapozanie studentów z wymaganiami i budową portów lotniczych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczenia przepustowości dróg samochodowych. Obliczenia obciązenia linii kolejowych. Zaliczenie ćwiczeń. | 8 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Infrastruktura transportu samochodowego. Kształtowanie geometryczne drogi. Konstrukcja jezdni drogowej. Węzły drogowe, autostrady, drogi ekspresowe, ulice - parametry techniczne. Drogi i porty lotnicze. Struktura funkcjonowania i klasyfikacja portów lotniczych. Organizacja zabudowy w rejonie lotniska. Charakterystyka geometryczno-konstrukcyjna w rejonie lotniska. Naturalne i sztuczne drogi wodne śródlądowe. Sieć dróg wodnych i ich klasyfikacja. Porty śródlądowe. Porty morskie, terminale portowe, nabrzeża portowe i jego zaplecze. Kategorie linii i torów kolejowych. Stacje i węzły kolejowe. Koleje linowe. Zaliczenie treści wykładów. | 16 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-A-2 | Czytanie wskazanej literatury | 10 |
A-A-3 | Rozwiązywanie zadanych zadań ćwiczeniowych | 8 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego z wykładów | 12 |
A-W-3 | Nauka do kolokwium okresowego | 8 |
A-W-4 | Czytanie literatury z przedmiotu | 15 |
51 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, pokaz multimedialny z użyciem komputera, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Końcowa ocena zaliczająca przedmiot w formie ustnej na określone reprezentatywne tematy związane z treścią wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C05_W01 Student powinien znać podstawowe zagadnienia związane z infrastrukturą transportu drogowego, wodnego (śródlądowego i morskiego), kolejowego | IT_1A_W19, IT_1A_W20, IT_1A_W21 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C05_U01 Student potrafi analizować wpływ infrastruktury trannsportu na proces transportowy w szczególności na zagadnienia związane z bezpieczeństwem trasnportu, łączy poszczególne obiekty infrastruktury w całość systemu tranpsortowego, potrafi oszczacować liczbę miejsc parkingowych. | IT_1A_U01, IT_1A_U18 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C05_W01 Student powinien znać podstawowe zagadnienia związane z infrastrukturą transportu drogowego, wodnego (śródlądowego i morskiego), kolejowego | 2,0 | |
3,0 | Umie wymienic podstawowe zadania stacji kolejowych, zna przekrój poprzeczny drogi samochodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C05_U01 Student potrafi analizować wpływ infrastruktury trannsportu na proces transportowy w szczególności na zagadnienia związane z bezpieczeństwem trasnportu, łączy poszczególne obiekty infrastruktury w całość systemu tranpsortowego, potrafi oszczacować liczbę miejsc parkingowych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi obliczać przepustowość dróg samochodowych, potrafi oszacować liczbę miejsc parkingowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Basiewicz T., Gołaszewski A., Rudziński L., Infrastruktura transportu, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2002