Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (N2)
specjalność: technologie jądrowe i wodorowe

Sylabus przedmiotu Zintegrowane systemy energetyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Energetyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane systemy energetyczne
Specjalność zarządzanie energią i środowiskiem
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Energetycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 10 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 10 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podtsawowe wymagania z zakresu termodynamiki technicznej oraz podstaw technologii energetycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstaw teoretycznych w zakresie możliwości integracji różnych technologii energetycznych
C-2Nabycie umiejetności w zakresie planowania i realizacji prac koncepcyjnych w obszarze integracji różnych technologii energetycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania energii elektrycznej3
T-A-2Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania ciepła i chłodu3
T-A-3Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania wodoru. Zaliczenie.4
10
wykłady
T-W-1Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania energii elektrycznej. Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania ciepła i chłodu. Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania wodoru.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Konsultacje15
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Konsultacje14
A-W-3Egzamin.1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny / wykład problemowy
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_2A_ZEiŚ/09_W01
Student jest w stanie opisać podstawy funkcjonowania zintegrowanych technologii energetycznych
ENE_2A_W09, ENE_2A_W11, ENE_2A_W10C-1T-W-1M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_2A_ZEiŚ/09_U01
Student nabywa umijetności w zakresie opracowania koncepcji zintegrowanych systemów energetycznych
ENE_2A_U09, ENE_2A_U13C-2T-A-1, T-A-2M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_2A_ZEiŚ/09_K01
Student rozumie potrzebę uczenia się oraz podnoszenia swoich umiejętności i kompetencji zawodowych.
ENE_2A_K04C-1, C-2T-W-1, T-A-1, T-A-2M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ENE_2A_ZEiŚ/09_W01
Student jest w stanie opisać podstawy funkcjonowania zintegrowanych technologii energetycznych
2,0
3,0Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ENE_2A_ZEiŚ/09_U01
Student nabywa umijetności w zakresie opracowania koncepcji zintegrowanych systemów energetycznych
2,0
3,0Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ENE_2A_ZEiŚ/09_K01
Student rozumie potrzebę uczenia się oraz podnoszenia swoich umiejętności i kompetencji zawodowych.
2,0nie
3,0tak
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Tadeusz Chmielniak, Technologie Energetyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2022, 1

Literatura dodatkowa

  1. Tadeusz Chmielniak, Tomasz Chmielniak, Energetyka wodorowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020, 1
  2. Kubowski Jerzy, Elektrownie jądrowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017, 1
  3. Skorek Janusz, Kalina Jacek, Gazowe układy kogeneracyjne, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne PWN, Warszawa, 2005, 1, ISBN: 83-204-3103-4

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania energii elektrycznej3
T-A-2Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania ciepła i chłodu3
T-A-3Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania wodoru. Zaliczenie.4
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania energii elektrycznej. Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania ciepła i chłodu. Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania wodoru.10
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Konsultacje15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Konsultacje14
A-W-3Egzamin.1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięENE_2A_ZEiŚ/09_W01Student jest w stanie opisać podstawy funkcjonowania zintegrowanych technologii energetycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_2A_W09Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie: zarządzania dostawą i poborem energii zasilającej procesy i obiekty oraz prawa energetycznego, a także efektywności energetycznej
ENE_2A_W11Ma wiedzę w zakresie trendów rozwojowych w zakresie pracy źródeł wytwórczych w systemie elektroenergetycznym, w tym generacji rozproszonej i magazynowania energii
ENE_2A_W10Ma rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę w dziedzinie energetyki, zwłaszcza w zakresie energetyki niekonwencjonalnej, w tym energetyki odnawialnej, jądrowej i wodorowej
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstaw teoretycznych w zakresie możliwości integracji różnych technologii energetycznych
Treści programoweT-W-1Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania energii elektrycznej. Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania ciepła i chłodu. Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania wodoru.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny / wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięENE_2A_ZEiŚ/09_U01Student nabywa umijetności w zakresie opracowania koncepcji zintegrowanych systemów energetycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_2A_U09Potrafi dobrać metodę obliczeniową, wykorzystać odpowiednie oprogramowanie właściwe do rozwiązania określonego zagadnienia z uwzględnieniem nowych osiągnięć techniki i technologii
ENE_2A_U13Potrafi dokonać krytycznej analizy i oceny technologii energetycznej, zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejetności w zakresie planowania i realizacji prac koncepcyjnych w obszarze integracji różnych technologii energetycznych
Treści programoweT-A-1Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania energii elektrycznej
T-A-2Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania ciepła i chłodu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia audytoryjne
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięENE_2A_ZEiŚ/09_K01Student rozumie potrzebę uczenia się oraz podnoszenia swoich umiejętności i kompetencji zawodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_2A_K04Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych oraz potrafi inspirować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstaw teoretycznych w zakresie możliwości integracji różnych technologii energetycznych
C-2Nabycie umiejetności w zakresie planowania i realizacji prac koncepcyjnych w obszarze integracji różnych technologii energetycznych
Treści programoweT-W-1Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania energii elektrycznej. Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania ciepła i chłodu. Podstawy teoretyczne zintegrowanych systemów wytwarzania wodoru.
T-A-1Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania energii elektrycznej
T-A-2Metodyka opracowywania koncepcji integracji i wspólnej eksploatacji różnych technologii służących do wytwarzania ciepła i chłodu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia audytoryjne
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny / wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie
3,0tak
3,5
4,0
4,5
5,0