Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Eksploatacja i utrzymanie ruchu elektrowni gazowo-parowych

Sylabus przedmiotu Światowe strategie rozwoju sektora energetycznego i obowiązujące regulacje w Polsce i Unii Europejskiej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja i utrzymanie ruchu elektrowni gazowo-parowych
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Światowe strategie rozwoju sektora energetycznego i obowiązujące regulacje w Polsce i Unii Europejskiej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Energetycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Sławomir Wiśniewski <Slawomir.Wisniewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 16 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy termodynamiki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie mozliwych strategii rozwoju sektora energetycznego w Polsce i Unii Europejskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Światowe strategie rozwoju sektora energetycznego i obowiązujące regulacje w Polsce i Unii Europejskiej Wprowadzenie obejmujące pojęcia takie jak: energia, sposoby przekazywania energii, konwersja i transformacja energii, zasoby energii, bilans, bezpieczeństwo energetyczne itp. Krótki rys historyczny rozwoju sektora energetycznego w Polsce i na Świecie. Przykładowe strategie rozwoju sektora energetycznego na Świecie. Regulacje prawne dotyczące sektora energetycznego w Unii Europejskiej oraz ich wpływ na sektor energetyczny w Polsce. Polityka energetyczna Polski. Zaliczenie.16
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.16
A-W-2Praca własna studenta.34
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny.
M-2Dyskusja na wykładzie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EGP_10-_01_W01
Student zna strategie rozwoju sektora energetycznego oraz założenia polityki emergetycznej w Polsce i Unii Europejskiej
EGP_10-_W01C-1T-W-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EGP_10-_01_W01
Student zna strategie rozwoju sektora energetycznego oraz założenia polityki emergetycznej w Polsce i Unii Europejskiej
2,0
3,0Student pobieżnie zna strategie rozwoju sektora energetycznego w Polsce i Unii Europejskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wiktor Hebda, Polityka oraz sektor energetyczny w wybranych państwach Europy Południowo-Wschodniej, Księgarnia Akademicka Gandalf.com.pl, 2020
  2. Justyna Rokitowska, Aleksander Wasiuta, Ekonomiczne i społeczne aspekty bezpieczeństwa sektora energetycznego w kontekście zrównoważonego rozwoju Gandalf.com.pl, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kraków, 2019
  3. Grzegorz Maśloch, Uwarunkowania i kierunki rozwoju energetyki odnawialnej w Polsce Gandalf.com.pl, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa, 2018
  4. Redakcja naukowa: Alojzy Z. Nowak, Michał Kurtyka, Grzegorz Tchorek, Transformacja energetyczna i klimatyczna – wybrane dylematy i rekomendacje, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2021
  5. Akty prawne.
  6. Dokumenty rządowe.

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Światowe strategie rozwoju sektora energetycznego i obowiązujące regulacje w Polsce i Unii Europejskiej Wprowadzenie obejmujące pojęcia takie jak: energia, sposoby przekazywania energii, konwersja i transformacja energii, zasoby energii, bilans, bezpieczeństwo energetyczne itp. Krótki rys historyczny rozwoju sektora energetycznego w Polsce i na Świecie. Przykładowe strategie rozwoju sektora energetycznego na Świecie. Regulacje prawne dotyczące sektora energetycznego w Unii Europejskiej oraz ich wpływ na sektor energetyczny w Polsce. Polityka energetyczna Polski. Zaliczenie.16
16

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.16
A-W-2Praca własna studenta.34
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEGP_10-_01_W01Student zna strategie rozwoju sektora energetycznego oraz założenia polityki emergetycznej w Polsce i Unii Europejskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEGP_10-_W01Zna strategie rozwoju sektora energetycznego w Polsce i Unii Europejskiej
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie mozliwych strategii rozwoju sektora energetycznego w Polsce i Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-1Światowe strategie rozwoju sektora energetycznego i obowiązujące regulacje w Polsce i Unii Europejskiej Wprowadzenie obejmujące pojęcia takie jak: energia, sposoby przekazywania energii, konwersja i transformacja energii, zasoby energii, bilans, bezpieczeństwo energetyczne itp. Krótki rys historyczny rozwoju sektora energetycznego w Polsce i na Świecie. Przykładowe strategie rozwoju sektora energetycznego na Świecie. Regulacje prawne dotyczące sektora energetycznego w Unii Europejskiej oraz ich wpływ na sektor energetyczny w Polsce. Polityka energetyczna Polski. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny.
M-2Dyskusja na wykładzie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student pobieżnie zna strategie rozwoju sektora energetycznego w Polsce i Unii Europejskiej
3,5
4,0
4,5
5,0