Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: Inżynieria oprogramowania
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektami 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Kieruzel <mkieruzel@wi.zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami metodologicznymi dotyczącymi zarządzania projektami. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji projektowej oraz zarządzania projektem z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Dokumentacja projektowa - zarys uzasadnienia biznesowego. | 2 |
T-L-2 | Specyfikacja wymagań. | 2 |
T-L-3 | Struktura podziału prac (WBS). | 2 |
T-L-4 | Harmonogram projektu. Doprecyzowanie uzasadnienia biznesowego. | 6 |
T-L-5 | Narzędzia informatyczne wspierające zarządzanie projektem. | 2 |
T-L-6 | Prezentacje końcowe przygotowanych projektów. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i definicje stosowane w zarządzaniu projektami. Zespół zarządzania projektem. | 2 |
T-W-2 | Przygotowanie projektu. Dokumentacja projektowa - uzasadnienie biznesowe | 2 |
T-W-3 | Zarządzanie zakresem projektu. Zarządzanie ryzykami projektowymi. Analiza ilościowa i jakościowa ryzyk projektowych. | 2 |
T-W-4 | Wartościowa ocena ryzyka projektu informatycznego | 2 |
T-W-5 | Śledzenie oraz zarządzanie zmianami w projekcie. | 1 |
T-W-6 | Zarządzanie wymaganiami użytkownika. | 1 |
T-W-7 | Monitorowanie postępów w projekcie. | 2 |
T-W-8 | Zamykanie projektu. | 1 |
T-W-9 | Zwinne metodyki w realizacji projektów. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnicwo w zajęciach. | 15 |
A-L-2 | Praca własna | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Praca własna | 8 |
A-W-3 | Uczestnicwo w konsultacjach. | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny uzupełniony prezentacją multimedialną. |
M-2 | Dyskusja. |
M-3 | Projekt zespołowy/indywidualny. |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
M-5 | Analiza przypadków. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona po każdych zajęciach. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca (pod koniec zajęć semestralnych) na podstawie osiągniętych przez studenta wyników. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_1A_C17_W01 Student posiada wiedzę dotyczącą podstaw zarządzania projektami. | I_1A_W07, I_1A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_1A_C17_U01 Student umie stosować zasady zarządzania projektami oraz narzędzia wspomagające zarządzanie projektami. | I_1A_U02, I_1A_U01, I_1A_U10, I_1A_U09 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_1A_C17_K01 Student nabywa kompetencje związane z analizą i rozwiązywaniem problemów wynikających ze złożoności i róznorodności projektu. | I_1A_K02, I_1A_K01, I_1A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-4, T-W-5, T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_1A_C17_W01 Student posiada wiedzę dotyczącą podstaw zarządzania projektami. | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe pojęcia i definicje z obszaru zarządzania projektem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_1A_C17_U01 Student umie stosować zasady zarządzania projektami oraz narzędzia wspomagające zarządzanie projektami. | 2,0 | |
3,0 | Opracowuje zarys uzasadnienia biznesowego projektu.Tworzy WBS na wykresie Gantta. Potrafi zaplanować zasoby projektowe (zespół projketowy). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_1A_C17_K01 Student nabywa kompetencje związane z analizą i rozwiązywaniem problemów wynikających ze złożoności i róznorodności projektu. | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawowe kompetencje umożliwiające analizę i rozwiązywanie problemów wynikających ze złożoności i róznorodności projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Paweł Pietras, Zarządzanie projektem. Podręcznik przyszłego PMa, CEDEWU, Warszawa, 2022
- Piotr Wróblewski, Zwinnie do przodu, Helion, 2020
- Paweł Cabała, Sławomir Wawak, Zarządzanie projektami. Zarys problematyki, Wydawnictwo UEK, Kraków, 2022
Literatura dodatkowa
- Mariusz Chrapko, Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami, Helion, 2013
- Robert K. Wysocki, Efektywne zarządzanie projektami, Onepress, 2018