Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | I_2A_C07_U01 | Student jest umie realizować zespołowe projekty badawcze w obszarze informatyki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U04 | Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów |
---|
I_2A_U05 | Potrafi dokonywać analizy i syntezy złożonych systemów z uwzględnieniem ich pozatechnicznego kontekstu |
I_2A_U09 | Ma umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań |
I_2A_U10 | Potrafi projektować zgodnie z przyjętą specyfikacją złożony system informatyczny lub jego fragment oraz porównywać i krytycznie oceniać wybrane rozwiązania projektowe |
I_2A_U15 | Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu przygotowanie studenta do prowadzenia badań w ramach informatyki, celem dodatkowym jest doskonalenie umiejętniości pracy zespołowej oraz nabywanie doświadczenia w realizacji złażonych projektów inżynierskich z zakresu informatyki |
---|
Treści programowe | T-P-2 | Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: określenie problemu badawczego, wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji rozwiązania, ustalenie założeń projektowych (wybór środowiska programistycznego wybór bibliotek), implementację, przygotowanie dokumentacji oraz raportu z testów aplikacji/urządzenia, raportu z badań.
Projekty realizowane są w zespołach standardowo 4 osobowych. Tematyka projektów powinna odnosić się do obszarów w któych na Wydziale prowadzone są badania naukowe na odpowiednim poziomie. Przykładowo może ona dotyczyć takich zagadnień jak np.: programowanie równoległe i rozproszone, modelowanie sieci złożonych i systemów, sztuczna inteligencja, widzenie komputerowe, uczenie maszynowe, obrazowanie komputerowe, grafika i gry komputerowe, cyberbezpieczeństwo, systemy wbudowane, automatyka cyfrowa, projektowanie interfejsów użytkownika.
Dopuszczalne jest rozłożenie projektu na dwa semestry jednak w takiej sytuacji w jednym semestrze musi być wykonana funkcjonalnie zamknięta część |
---|
T-P-1 | Wybór tematyki projektu i ustalenie harmonogramu prac. |
T-P-3 | Prezentacja projektów na forum grupy |
Metody nauczania | M-1 | Projekt zespołowy |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna projektu, raportu z badań, dokumentacji projektowej oraz prezentacji wykonanego projektu. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania studenta do realizacji zadań projektowych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student roziązał postawione zadanie projektowe w stopniu podstawowmy, fragmenty rozwiązania odbiegją nieznacznie od przyjętych wcześniej założeń. Poziom skomplikowania zadania był umiarkowany. |
3,5 | Student rozwiązał postawione zadanie projektowe w stopniu ponad podstawowym, fragmenty rozwiązania odbiegją nieznacznie od przyjętych wcześniej założeń. Poziom skomplikowania zadania był umiarkowany. |
4,0 | Student rozwiązał postawione zadanie projektowe w stopniu dobrym, fragmenty rozwiązania odbiegją nieznacznie od przyjętych wcześniej założeń. Poziom skomplikowania zadania był duży. |
4,5 | Student rozwiązał postawione zadanie projektowe w stopniu nad dobrym. Fagmenty rozwiązania nie odbiegają od przyjętych wcześniej założeń. Poziom skomplikowania zadania był duży. |
5,0 | Student rozwiązał w pełni postawione zadanie projektowe, zgodnie z przyjętymi wcześniej załóżeniami. Poziom skomplikowania zadania był wysoki. |