Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: Inżynieria systemów wbudowanych

Sylabus przedmiotu Technologie marketingu cyfrowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie marketingu cyfrowego
Specjalność Inżynieria aplikacji webowych
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Frejlichowski <dfrejlichowski@wi.zut.edu.pl>, Wojciech Maleika <Wojciech.Maleika@zut.edu.pl>, Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl>, Piotr Sulikowski <Piotr.Sulikowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 12 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL7 12 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Aplikacje internetowe 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
C-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analityka internetowa2
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam2
T-L-3Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)2
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych2
T-L-5Media społecznościowe i analizy sieci społecznych2
T-L-6Analiza efektywności przekazu wideo1
T-L-7Serwery pocztowe i marketing z udziałem poczty elektronicznej1
12
wykłady
T-W-1Podstawy komunikacji w mediach interaktywnych1
T-W-2Metryki i pomiary skuteczności, technologie serwerów reklam1
T-W-3Analityka internetowa1
T-W-4Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)2
T-W-5Technologie wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)2
T-W-6Marketing w mediach społecznościowych2
T-W-7Video marketing i analizy efektywności przekazu1
T-W-8Email marketing i platformy wspomagające1
T-W-9Optymalizacja konwersji1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-L-2Praca własna38
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach12
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia36
A-W-3Konsultacje do wykładu2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Itest_1A_D01.07_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
I_1A_W06C-2, C-1T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-2M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Itest_1A_D01.07_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
I_1A_U10C-2, C-1T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-2M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Itest_1A_D01.07_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
I_1A_K03C-2, C-1T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-2M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Itest_1A_D01.07_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia i technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym i potrafi je wykorzystać.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w marketingu elektronicznym i potrafi je wykorzystać.
4,5Dobrze zna podstawowe i zaawansowane pojęcia związane z marketingiem elektronicznym. Dobrze zna podstawowe i zaawansowane technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego.
5,0Bardzo dobrze zna zaawansowane pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Bardzo dobrze zna zaawansowane technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Itest_1A_D01.07_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
2,0Nie umie korzystać z systemów marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy marketingu elektronicznego.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Itest_1A_D01.07_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.

Literatura podstawowa

  1. Liana Evans, Bartosz Sałbut, Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Helion, Warszawa, 2011
  2. Ph. Kotler, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017
  3. M. Zastrożna, Google Analytics w biznesie, Helion, Warszawa, 2015
  4. D. Wydra, Reklama Google AdWords w praktyce, Edgard, Warszawa, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Calvin Jones, Damian Ryan, Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011
  2. A. Fronczak, P. Fronczak, Świat sieci złożonych. Od fizyki do Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
  3. B. Stawarz-Garcia, Content Marketing i Social Media., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017
  4. P. Sala, J. Królewski, E-marketing. Współczesne trendy., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2016
  5. Ł. Kępiński i in., Twoja firma widoczna w internecie - marketing internetowy, Poltext, Warszawa, 2015

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analityka internetowa2
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam2
T-L-3Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)2
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych2
T-L-5Media społecznościowe i analizy sieci społecznych2
T-L-6Analiza efektywności przekazu wideo1
T-L-7Serwery pocztowe i marketing z udziałem poczty elektronicznej1
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy komunikacji w mediach interaktywnych1
T-W-2Metryki i pomiary skuteczności, technologie serwerów reklam1
T-W-3Analityka internetowa1
T-W-4Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)2
T-W-5Technologie wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)2
T-W-6Marketing w mediach społecznościowych2
T-W-7Video marketing i analizy efektywności przekazu1
T-W-8Email marketing i platformy wspomagające1
T-W-9Optymalizacja konwersji1
12

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-L-2Praca własna38
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach12
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia36
A-W-3Konsultacje do wykładu2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięItest_1A_D01.07_W01Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06Zna i rozumie procesy współczesnej cywilizacji w zakresie ekonomii i prawa, zwłaszcza w kontekście ochrony własności intelektualnej ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań w produktach informatycznych.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-1Analityka internetowa
T-W-1Podstawy komunikacji w mediach interaktywnych
T-W-3Analityka internetowa
T-W-4Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)
T-W-7Video marketing i analizy efektywności przekazu
T-W-6Marketing w mediach społecznościowych
T-W-5Technologie wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
T-W-9Optymalizacja konwersji
T-W-2Metryki i pomiary skuteczności, technologie serwerów reklam
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia i technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym i potrafi je wykorzystać.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w marketingu elektronicznym i potrafi je wykorzystać.
4,5Dobrze zna podstawowe i zaawansowane pojęcia związane z marketingiem elektronicznym. Dobrze zna podstawowe i zaawansowane technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego.
5,0Bardzo dobrze zna zaawansowane pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Bardzo dobrze zna zaawansowane technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięItest_1A_D01.07_U01Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U10Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy wstępnej ocenie podejmowanych przedsięwzięć informatycznych, dostrzegając znaczenie aspektów technicznych, społecznych i organizacyjnych.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-1Analityka internetowa
T-W-1Podstawy komunikacji w mediach interaktywnych
T-W-3Analityka internetowa
T-W-4Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)
T-W-7Video marketing i analizy efektywności przekazu
T-W-8Email marketing i platformy wspomagające
T-W-6Marketing w mediach społecznościowych
T-W-5Technologie wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
T-W-9Optymalizacja konwersji
T-W-2Metryki i pomiary skuteczności, technologie serwerów reklam
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy marketingu elektronicznego.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięItest_1A_D01.07_K01Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe w kontekście informatyki i związanych z nimi aspektów prawnych i etycznych, a także wymagania takiej postawy od innych.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-1Analityka internetowa
T-W-1Podstawy komunikacji w mediach interaktywnych
T-W-3Analityka internetowa
T-W-4Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)
T-W-7Video marketing i analizy efektywności przekazu
T-W-8Email marketing i platformy wspomagające
T-W-6Marketing w mediach społecznościowych
T-W-5Technologie wspomagające pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
T-W-9Optymalizacja konwersji
T-W-2Metryki i pomiary skuteczności, technologie serwerów reklam
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.