Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: Inżynieria oprogramowania
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektami 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Kieruzel <mkieruzel@wi.zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe pojęcia i definicje dotyczące zarządzania projektami. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami metodologicznymi dotyczącymi zarządzania projektami według metodyk zwinnych. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji projektowej oraz zarządzania projektem zgodnie z zasadami metodyk zwinnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Inicjowanie projektu, zespół projektowy, przygotowanie Product Backlog | 2 |
T-L-2 | Planowanie i estymacja (opracowanie i estymacja User Stories). | 2 |
T-L-3 | Identyfikacja i estymacja zadań projektowych. | 2 |
T-L-4 | Implementacja. Doprecyzowanie Product Backlog | 2 |
T-L-5 | Przegląd i retrospektywa. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zwinne metodyki zarządzania projektami. | 2 |
T-W-2 | Role projektowe w metodykach zwinnych. | 2 |
T-W-3 | Zarządzanie jakością | 2 |
T-W-4 | Zarządzanie zmianą. | 2 |
T-W-5 | Zarządzanie ryzykiem. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnicwo w zajęciach. | 10 |
A-L-2 | Praca własna | 15 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-W-2 | Praca własna | 13 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny uzupełniony prezentacją multimedialną. |
M-2 | Dyskusja. |
M-3 | Projekt zespołowy/indywidualny. |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
M-5 | Analiza przypadków. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona po każdych zajęciach. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca (pod koniec zajęć semestralnych) na podstawie osiągniętych przez studenta wyników. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_1A_C23.5_W01 Student posiada wiedzę dotyczącą zarządzania projektami zgodnie z wytycznymi metodyk zwinnych. | I_1A_W05, I_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_1A_C23.5_U01 Student umie stosować zasady zarządzania projektami zgodnie z zasadami metodyk zwinnych oraz narzędzia wspomagające zarządzanie projektami. | I_1A_U02, I_1A_U10 | — | — | C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-2, T-W-1 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_1A_C23.5_K01 Student nabywa kompetencje związane z analizą i rozwiązywaniem problemów wynikających ze złożoności i róznorodności projektu realizowanego w oparciu o metodyki zwinne. | I_1A_K01, I_1A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_1A_C23.5_W01 Student posiada wiedzę dotyczącą zarządzania projektami zgodnie z wytycznymi metodyk zwinnych. | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe pojęcia i definicje z obszaru zarządzania projektem zgodne z zasadami metodyk zwinnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_1A_C23.5_U01 Student umie stosować zasady zarządzania projektami zgodnie z zasadami metodyk zwinnych oraz narzędzia wspomagające zarządzanie projektami. | 2,0 | |
3,0 | Opracowuje zarys Product Backlogu.Tworzy User Stories. Potrafi zaplanować zadania i zasoby projektowe (zespół projektowy). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_1A_C23.5_K01 Student nabywa kompetencje związane z analizą i rozwiązywaniem problemów wynikających ze złożoności i róznorodności projektu realizowanego w oparciu o metodyki zwinne. | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawowe kompetencje umożliwiające analizę i rozwiązywanie problemów wynikających ze złożoności i róznorodności projektu realizowanego zgodnie z wytycznymi metodyki zwinnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mariusz Chrapko, Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami, Helion, 2013
- Piotr Wróblewski, Zwinnie do przodu, Helion, 2020
Literatura dodatkowa
- Robert K. Wysocki, Efektywne zarządzanie projektami, Onepress, 2018