Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: Inżynieria aplikacji webowych
Sylabus przedmiotu Język Swift:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język Swift | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania i Cyberbezpieczeństwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosław Mościcki <Miroslaw.Moscicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa obsługa okienkowego systemu operacyjnego |
W-2 | Umiejętność korzystania z IDE |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z różnymi konstrukcjami języka Swift |
C-2 | Przygotowanie do tworzenia aplikacji w języku Swift z wykorzystaniem SwiftUI |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | System operacyjny MacOS i środowisko Xcode | 1 |
T-L-2 | Podstawowe typy danych, instrukcje warunkowe, pętle | 1 |
T-L-3 | Funkcje | 1 |
T-L-4 | Struktury | 1 |
T-L-5 | Kolekcje danych | 1 |
T-L-6 | Klasy i metody | 1 |
T-L-7 | Dziedziczenie | 1 |
T-L-8 | Obsługa błędów | 1 |
T-L-9 | SwiftUI - Interfejs użytkownika | 2 |
T-L-10 | Kontrolki interfejsu użytkownika | 2 |
T-L-11 | Przechowywanie danych | 1 |
T-L-12 | Grafika i animacja | 2 |
T-L-13 | Gesty | 1 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do środowiska Xcode i systemu MacOS | 1 |
T-W-2 | Podstawowe typy danych, Instrukcje sterujące | 1 |
T-W-3 | Funkcje, struktury danych, klasy, metody, dziedziczenie | 2 |
T-W-4 | Kolekcje do przechowywania danych | 1 |
T-W-5 | Operacje na plikach | 1 |
T-W-6 | Tworzenie interfejsów użytkownika: SwiftUI | 2 |
T-W-7 | Grafika i animacje, gesty | 1 |
T-W-8 | Storyboard, powiadomienia | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-L-2 | Praca własna | 34 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Konsultacje dotyczące wykładów | 2 |
A-W-3 | Praca własna | 38 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady oparte na prezentacjach multimedialnych |
M-2 | Pokazy praktyczne użycia narzędzi programistycznych |
M-3 | Ćwiczenia praktyczne z użyciem komputerów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena zadań realizowanych na zajęciach laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy na teście pisemnym |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_1A_C11.3_W01 Student zna i rozumie podstawowe konstrukcje języka programowania Swift. | I_1A_W03, I_1A_W04, I_1A_W05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_1A_C11.3_U01 Student potrafi od podstaw zaprojektować i zaimplementować dany algorytm w postaci programu w języku Swift oraz potrafi rozpoznać i zdefiniować problem oraz zaimplementować go w języku Swift | I_1A_U04, I_1A_U05, I_1A_U06 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_1A_C11.3_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: kreatywność w tworzeniu programów, zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną języka programowania | I_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_1A_C11.3_W01 Student zna i rozumie podstawowe konstrukcje języka programowania Swift. | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe konstrukcje języka Swift | |
3,5 | Zna instrukcje sterujące w języku Swift | |
4,0 | Potrafi opisać sposoby przechowywania danych w pamięci | |
4,5 | Potrafi zdefiniować prostą klasę i jej metody | |
5,0 | Potrafi opisać mechanizmy programowania obiektowego w języku Swift |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_1A_C11.3_U01 Student potrafi od podstaw zaprojektować i zaimplementować dany algorytm w postaci programu w języku Swift oraz potrafi rozpoznać i zdefiniować problem oraz zaimplementować go w języku Swift | 2,0 | |
3,0 | Potrafi samodzielnie zaimplementować proste aplikacje w języku Swift | |
3,5 | Potrafi samodzielnie zaimplementować aplikacje obiektowe w języku Swift | |
4,0 | Potrafi zaimplementować prostą aplikację korzystającą z SwiftUI | |
4,5 | Potrafi zaimplementować aplikację korzystającą z róźnorodnych elementów SwiftUI | |
5,0 | Potrafi zaimplementować aplikację korzystającą z róźnorodnych elementów SwiftUI poprawnie obsługującą błędy |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_1A_C11.3_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: kreatywność w tworzeniu programów, zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną języka programowania | 2,0 | |
3,0 | Rozumie potrzebę dokształcania się i dzielenia się wiedzą | |
3,5 | Rozumie potrzebę korzystania z dokumentacji technicznej | |
4,0 | W procesie tworzenia programu jest kreatywny w stopniu umiarkowanym | |
4,5 | Rozumie potrzebę korzystania z dokumentacji i jest kreatywny podczas tworzenia aplikacji | |
5,0 | Jest w stanie zaproponować kilka rozwiązań określonego problemu |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Develop in Swift Fundamentals, Apple education, Apple Books, 2023, 1
Literatura dodatkowa
- J.D Gauchat, SwiftUI for Masterminds, Mink Books, Canada, 2023, 4