Wydział Elektryczny - Transformacja energetyczna
Sylabus przedmiotu Praca i egzamin końcowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transformacja energetyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca i egzamin końcowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Dworak <Pawel.Dworak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień związanych z tematyką pracy |
W-2 | Znajomość prawa autorskiego w zakresie związanym z korzystaniem ze źródeł podczas pisania pracy końcowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Podstawowym celem pracy jest sprawdzenie stopnia uzyskania przewidzianych dla studiów kompetencji |
C-2 | Weryfikacja sposobu redagowania tekstu technicznego, a zwłaszcza przedstawienia w nim założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy końcowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Wykonywanie pracy dyplomowej jest realizacją typowego zadania z zakresu studiów zaczynającego się od postawienia problemu i sformułowania założeń, dokonania analizy stanu wiedzy związanej z tematem pracy końcowej, określenia metody realizacji postawionego w pracy celu a kończąc na analizie stopnia spełnienia - w wyniku realizacji pracy - tego celu, sformułowania wniosków i przygotowania pisemnego opracowania opisującego proces realizacji pracy dyplomowej i osiągnięte efekty oraz ich krytyczną analizę. Praca dyplomowa wykonywana jest pod indywidualną opieka nauczyciela akademickiego | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Egzamin końcowy | 1 |
A-K-2 | Konsultacje z opiekunem pracy dyplomowej | 3 |
A-K-3 | Realizacja pracy dyplomowej | 105 |
A-K-4 | Przygotowanie się do egzaminu końcowego | 16 |
125 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualna praca z opiekunem pracy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sukcesywna, przekazywana ustnie dyplomantowi ocena postępu w realizacji pracy dyplomowej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna pracy dyplomowej zawarta w recenzjach przygotowanych przez opiekuna i recenzenta. Postać formalna recenzji określona jest w odpowiednim zarządzeniu Rektora ZUT |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TE_10-_A11_W01 Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej; zna i wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, legislacyjne i uwarunkowania społeczno ekonomiczne | TE_10-_W03 | — | C-1, C-2 | T-K-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TE_10-_A11_U01 Student potrafi samodzielnie wyszukiwać niezbędne mu informacje oraz dokonać krytycznej ich oceny | TE_10-_U05 | — | C-1, C-2 | T-K-1 | M-1 | S-1, S-2 |
TE_10-_A11_U02 Student potrafi samodzielnie przygotowywać prezentacje i raporty z wykonanych prac dotyczących analizy wybranych problemów transformacji energetycznej | TE_10-_U06 | — | C-1, C-2 | T-K-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TE_10-_A11_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za realizację zadań transformacji energetycznej i rozumie jej znaczenie i aspekty pozatechniczne | TE_10-_K01 | — | C-2, C-1 | T-K-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TE_10-_A11_W01 Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej; zna i wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, legislacyjne i uwarunkowania społeczno ekonomiczne | 2,0 | |
3,0 | Student nabył kompetencje określone w treści efektu uczenia się na poziomie dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TE_10-_A11_U01 Student potrafi samodzielnie wyszukiwać niezbędne mu informacje oraz dokonać krytycznej ich oceny | 2,0 | |
3,0 | Student nabył kompetencje określone w treści efektu uczenia się na poziomie dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TE_10-_A11_U02 Student potrafi samodzielnie przygotowywać prezentacje i raporty z wykonanych prac dotyczących analizy wybranych problemów transformacji energetycznej | 2,0 | |
3,0 | Student nabył kompetencje określone w treści efektu uczenia się na poziomie dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TE_10-_A11_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za realizację zadań transformacji energetycznej i rozumie jej znaczenie i aspekty pozatechniczne | 2,0 | |
3,0 | Student nabył kompetencje określone w treści efektu uczenia się na poziomie dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szablon pracy dyplomowej realizowanej na Wydziale Elektrycznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2024
Literatura dodatkowa
- Honczarenko J., Poradnik dyplomanta, Wyd. PS, Szczecin, 2000