Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Transformacja energetyczna

Sylabus przedmiotu Praca i egzamin końcowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transformacja energetyczna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Praca i egzamin końcowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Dworak <Pawel.Dworak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK2 4 5,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień związanych z tematyką pracy
W-2Znajomość prawa autorskiego w zakresie związanym z korzystaniem ze źródeł podczas pisania pracy końcowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Podstawowym celem pracy jest sprawdzenie stopnia uzyskania przewidzianych dla studiów kompetencji
C-2Weryfikacja sposobu redagowania tekstu technicznego, a zwłaszcza przedstawienia w nim założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy końcowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Wykonywanie pracy dyplomowej jest realizacją typowego zadania z zakresu studiów zaczynającego się od postawienia problemu i sformułowania założeń, dokonania analizy stanu wiedzy związanej z tematem pracy końcowej, określenia metody realizacji postawionego w pracy celu a kończąc na analizie stopnia spełnienia - w wyniku realizacji pracy - tego celu, sformułowania wniosków i przygotowania pisemnego opracowania opisującego proces realizacji pracy dyplomowej i osiągnięte efekty oraz ich krytyczną analizę. Praca dyplomowa wykonywana jest pod indywidualną opieka nauczyciela akademickiego4
4

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Egzamin końcowy1
A-K-2Konsultacje z opiekunem pracy dyplomowej3
A-K-3Realizacja pracy dyplomowej105
A-K-4Przygotowanie się do egzaminu końcowego16
125

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualna praca z opiekunem pracy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sukcesywna, przekazywana ustnie dyplomantowi ocena postępu w realizacji pracy dyplomowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna pracy dyplomowej zawarta w recenzjach przygotowanych przez opiekuna i recenzenta. Postać formalna recenzji określona jest w odpowiednim zarządzeniu Rektora ZUT

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TE_10-_A11_W01
Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej; zna i wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, legislacyjne i uwarunkowania społeczno ekonomiczne
TE_10-_W03C-1, C-2T-K-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TE_10-_A11_U01
Student potrafi samodzielnie wyszukiwać niezbędne mu informacje oraz dokonać krytycznej ich oceny
TE_10-_U05C-1, C-2T-K-1M-1S-1, S-2
TE_10-_A11_U02
Student potrafi samodzielnie przygotowywać prezentacje i raporty z wykonanych prac dotyczących analizy wybranych problemów transformacji energetycznej
TE_10-_U06C-1, C-2T-K-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TE_10-_A11_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za realizację zadań transformacji energetycznej i rozumie jej znaczenie i aspekty pozatechniczne
TE_10-_K01C-2, C-1T-K-1M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TE_10-_A11_W01
Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej; zna i wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, legislacyjne i uwarunkowania społeczno ekonomiczne
2,0
3,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu uczenia się na poziomie dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TE_10-_A11_U01
Student potrafi samodzielnie wyszukiwać niezbędne mu informacje oraz dokonać krytycznej ich oceny
2,0
3,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu uczenia się na poziomie dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
TE_10-_A11_U02
Student potrafi samodzielnie przygotowywać prezentacje i raporty z wykonanych prac dotyczących analizy wybranych problemów transformacji energetycznej
2,0
3,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu uczenia się na poziomie dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TE_10-_A11_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za realizację zadań transformacji energetycznej i rozumie jej znaczenie i aspekty pozatechniczne
2,0
3,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu uczenia się na poziomie dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szablon pracy dyplomowej realizowanej na Wydziale Elektrycznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2024

Literatura dodatkowa

  1. Honczarenko J., Poradnik dyplomanta, Wyd. PS, Szczecin, 2000

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Wykonywanie pracy dyplomowej jest realizacją typowego zadania z zakresu studiów zaczynającego się od postawienia problemu i sformułowania założeń, dokonania analizy stanu wiedzy związanej z tematem pracy końcowej, określenia metody realizacji postawionego w pracy celu a kończąc na analizie stopnia spełnienia - w wyniku realizacji pracy - tego celu, sformułowania wniosków i przygotowania pisemnego opracowania opisującego proces realizacji pracy dyplomowej i osiągnięte efekty oraz ich krytyczną analizę. Praca dyplomowa wykonywana jest pod indywidualną opieka nauczyciela akademickiego4
4

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Egzamin końcowy1
A-K-2Konsultacje z opiekunem pracy dyplomowej3
A-K-3Realizacja pracy dyplomowej105
A-K-4Przygotowanie się do egzaminu końcowego16
125
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTE_10-_A11_W01Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej; zna i wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, legislacyjne i uwarunkowania społeczno ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTE_10-_W03Student zna i rozumie ograniczenia stosowania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w aspekcie techniki, rozwiązań legislacyjnych, uwarunkowań ekonomicznych i społecznych.
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy jest sprawdzenie stopnia uzyskania przewidzianych dla studiów kompetencji
C-2Weryfikacja sposobu redagowania tekstu technicznego, a zwłaszcza przedstawienia w nim założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy końcowej.
Treści programoweT-K-1Wykonywanie pracy dyplomowej jest realizacją typowego zadania z zakresu studiów zaczynającego się od postawienia problemu i sformułowania założeń, dokonania analizy stanu wiedzy związanej z tematem pracy końcowej, określenia metody realizacji postawionego w pracy celu a kończąc na analizie stopnia spełnienia - w wyniku realizacji pracy - tego celu, sformułowania wniosków i przygotowania pisemnego opracowania opisującego proces realizacji pracy dyplomowej i osiągnięte efekty oraz ich krytyczną analizę. Praca dyplomowa wykonywana jest pod indywidualną opieka nauczyciela akademickiego
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sukcesywna, przekazywana ustnie dyplomantowi ocena postępu w realizacji pracy dyplomowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna pracy dyplomowej zawarta w recenzjach przygotowanych przez opiekuna i recenzenta. Postać formalna recenzji określona jest w odpowiednim zarządzeniu Rektora ZUT
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu uczenia się na poziomie dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTE_10-_A11_U01Student potrafi samodzielnie wyszukiwać niezbędne mu informacje oraz dokonać krytycznej ich oceny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTE_10-_U05Student potrafi pozyskać informacje na temat nowoczesnych rozwiązań technicznych, sposobie ich funkcjonowania, a także danych związanych z aspektami ekonomicznymi i finansowymi, dokonać selekcji i krytycznej oceny materiałów oraz poprawnie je wykorzystać.
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy jest sprawdzenie stopnia uzyskania przewidzianych dla studiów kompetencji
C-2Weryfikacja sposobu redagowania tekstu technicznego, a zwłaszcza przedstawienia w nim założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy końcowej.
Treści programoweT-K-1Wykonywanie pracy dyplomowej jest realizacją typowego zadania z zakresu studiów zaczynającego się od postawienia problemu i sformułowania założeń, dokonania analizy stanu wiedzy związanej z tematem pracy końcowej, określenia metody realizacji postawionego w pracy celu a kończąc na analizie stopnia spełnienia - w wyniku realizacji pracy - tego celu, sformułowania wniosków i przygotowania pisemnego opracowania opisującego proces realizacji pracy dyplomowej i osiągnięte efekty oraz ich krytyczną analizę. Praca dyplomowa wykonywana jest pod indywidualną opieka nauczyciela akademickiego
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sukcesywna, przekazywana ustnie dyplomantowi ocena postępu w realizacji pracy dyplomowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna pracy dyplomowej zawarta w recenzjach przygotowanych przez opiekuna i recenzenta. Postać formalna recenzji określona jest w odpowiednim zarządzeniu Rektora ZUT
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu uczenia się na poziomie dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTE_10-_A11_U02Student potrafi samodzielnie przygotowywać prezentacje i raporty z wykonanych prac dotyczących analizy wybranych problemów transformacji energetycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTE_10-_U06Student potrafi przygotować raport techniczny i finansowy w wybranych aspektach transformacji energetycznej, a także udokumentować prowadzone badania.
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy jest sprawdzenie stopnia uzyskania przewidzianych dla studiów kompetencji
C-2Weryfikacja sposobu redagowania tekstu technicznego, a zwłaszcza przedstawienia w nim założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy końcowej.
Treści programoweT-K-1Wykonywanie pracy dyplomowej jest realizacją typowego zadania z zakresu studiów zaczynającego się od postawienia problemu i sformułowania założeń, dokonania analizy stanu wiedzy związanej z tematem pracy końcowej, określenia metody realizacji postawionego w pracy celu a kończąc na analizie stopnia spełnienia - w wyniku realizacji pracy - tego celu, sformułowania wniosków i przygotowania pisemnego opracowania opisującego proces realizacji pracy dyplomowej i osiągnięte efekty oraz ich krytyczną analizę. Praca dyplomowa wykonywana jest pod indywidualną opieka nauczyciela akademickiego
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sukcesywna, przekazywana ustnie dyplomantowi ocena postępu w realizacji pracy dyplomowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna pracy dyplomowej zawarta w recenzjach przygotowanych przez opiekuna i recenzenta. Postać formalna recenzji określona jest w odpowiednim zarządzeniu Rektora ZUT
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu uczenia się na poziomie dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTE_10-_A11_K01Student ma świadomość odpowiedzialności za realizację zadań transformacji energetycznej i rozumie jej znaczenie i aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTE_10-_K01Student rozumie, że transformacja energetyczna związana jest również z aspektami pozatechnicznymi i jest gotów do prezentowania uzyskanych wyników i ich merytorycznego uzasadnienia, a także budowania relacji w środowisku zawodowym.
Cel przedmiotuC-2Weryfikacja sposobu redagowania tekstu technicznego, a zwłaszcza przedstawienia w nim założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy końcowej.
C-1Podstawowym celem pracy jest sprawdzenie stopnia uzyskania przewidzianych dla studiów kompetencji
Treści programoweT-K-1Wykonywanie pracy dyplomowej jest realizacją typowego zadania z zakresu studiów zaczynającego się od postawienia problemu i sformułowania założeń, dokonania analizy stanu wiedzy związanej z tematem pracy końcowej, określenia metody realizacji postawionego w pracy celu a kończąc na analizie stopnia spełnienia - w wyniku realizacji pracy - tego celu, sformułowania wniosków i przygotowania pisemnego opracowania opisującego proces realizacji pracy dyplomowej i osiągnięte efekty oraz ich krytyczną analizę. Praca dyplomowa wykonywana jest pod indywidualną opieka nauczyciela akademickiego
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna pracy dyplomowej zawarta w recenzjach przygotowanych przez opiekuna i recenzenta. Postać formalna recenzji określona jest w odpowiednim zarządzeniu Rektora ZUT
S-1Ocena formująca: Sukcesywna, przekazywana ustnie dyplomantowi ocena postępu w realizacji pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student nabył kompetencje określone w treści efektu uczenia się na poziomie dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0