Wydział Elektryczny - Transformacja energetyczna
Sylabus przedmiotu Elektromobilność:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transformacja energetyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elektromobilność | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Wardach <Marcin.Wardach@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza w zakresie podstawowych parametrów jednych pojazdów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość budowy i cech użytkowych pojazdów elektrycznych różnej klasy i różnego zastosowania |
C-2 | Znajomość cech charakterystycznych głównych komponentów dla elektromobilności - układu napędowego, akumulatora, systemu BMS, ładowarek. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie, omówienie i przydzielenie zadań projektowych | 3 |
T-P-2 | Określenie parametrów ekspolatacyjnych wymaganych na potrzeby realizacji projektu systemu napędowego pojazdu elektrycznego | 3 |
T-P-3 | Dobór układów niezbędnych do realizacji systemu napędowego | 3 |
T-P-4 | Symulacja przykładowego napędu z silnikiem elektrycznym: budowa modelu numerycznego, badania, analiza. | 4 |
T-P-5 | Prezentacja projektów | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rozwój elektromobilności na świecie, w Europie i w Polsce. | 2 |
T-W-2 | Rodzaje i charakterystyka pojazdów wykorzystujących napęd elektryczny. | 2 |
T-W-3 | Emisyjność pojazdów z napędem elektrycznym. Ekologiczny aspekt elektromobilności. | 2 |
T-W-4 | Infrastruktura na potrzeby elektromobilności. | 2 |
T-W-5 | Sposoby ładowania oraz układy magazynowania energii w pojazdach elektrycznych. | 1 |
T-W-6 | Zaliczenie wykładów. | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie projektu | 30 |
A-P-3 | Przygotowanie prezentacji | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Uzupełnienie wiedzy z literatury | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena studenta podczas zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa na podstawie rozmowy lub pisemnego zaliczenia |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TE_10-_A07_W01 Student zna aktualne trendy z zakresu elektromobilności | TE_10-_W01 | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TE_10-_A07_U01 Student potrafi rozwiązać podstawowy problem projektowy związany z elektromobilnością | TE_10-_U05 | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-4, T-P-2, T-P-5, T-P-3 | M-3 | S-2, S-1 |
TE_10-_A07_U02 Student potrafi opracować spójny dokument dotyczący rozwiązania technologicznego związanego z elektromobilnością | TE_10-_U06 | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-5, T-P-4, T-P-3 | M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TE_10-_A07_W01 Student zna aktualne trendy z zakresu elektromobilności | 2,0 | |
3,0 | Student posiadł wiedzę o elektromobilności w stopniu podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TE_10-_A07_U01 Student potrafi rozwiązać podstawowy problem projektowy związany z elektromobilnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi analizowac i rozwiązywać podstawowe problemy z zakresu elektromobilności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TE_10-_A07_U02 Student potrafi opracować spójny dokument dotyczący rozwiązania technologicznego związanego z elektromobilnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przygotować poprawny raport dotyczący rozwiązania technologicznego związanego z elektromobilnością | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ewa Bondar, Sandra Rukszan, Hubert Jagiełło, Danuta Szpilko, Perspektywy rozwoju rynku samochodów osobowych z napędem elektrycznym w Polsce, Akademia Zarządzania – 7(3), 2023
- Mariusz Swora, Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych, C.H. Beck Wydawnictwo Polska, 2019
- Bogumił Fic, Samochody elektryczne, Wydawnictwo i Handel Książkami "KaBe", Krosno, 2015
- Piotr Kwiatkiewicz, Radosław Szczerbowski, Waldemar Śledzik, Elektromobilność: środowisko infrastrukturalne i techniczne wyzwania polityki intraregionalnej, Poznań, 2020
- Piotr PIĄTKOWSKI, Ryszard LEWKOWICZ, ANALIZA EFEKTYWNOŚCI ZASTOSOWANIA NIEKONWENCJONALNYCH SYSTEMÓW NAPĘDOWYCH W POJAZDACH SAMOCHODOWYCH, AUTOBUSY – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe, 2018
Literatura dodatkowa
- https://psnm.org/, 2024