Wydział Elektryczny - Transformacja energetyczna
Sylabus przedmiotu Nowoczesne sieci i instalacje elektroenergetyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transformacja energetyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nowoczesne sieci i instalacje elektroenergetyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Olgierd Małyszko <Olgierd.Malyszko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość podstaw elektrotechniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie Studentów z trendami w zakresie rozwoju koncepcji Smart Grids, metodami zarządzania sieciami i instalacjami elektroenergetycznymi. Poprzez ten kurs studenci będą mieli okazję zrozumieć złożoność współczesnych systemów energetycznych oraz sposoby integracji nowych technologii, takich jak odnawialne źródła energii oraz rozwój Smart Cities. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Energetyka w Polsce, UE i na świecie – stan obecny, kierunki rozwoju. | 1 |
T-W-2 | Transformacja energetyczna – przyczyny, cele i zagrożenia. Kierunki transformacji systemu od energetyki centralnej do rozproszonej. | 2 |
T-W-3 | Metody pozyskiwania energii z OZE. Integracja OZE w systemie elektroenergetycznym. | 2 |
T-W-4 | Przyczyny konieczności magazynowania energii. Metody magazynowania energii. Pojazdy elektryczne jako systemowe magazyny energii. | 2 |
T-W-5 | Koncepcja Smart Grids, trendy i perspektywy rozwoju. | 1 |
T-W-6 | Smart-metering, zagrożenia związane ze smart-meteringiem. | 1 |
T-W-7 | Nowoczesne konstrukcje linii kablowych i napowietrznych. | 2 |
T-W-8 | Efektywność energetyczna urządzeń elektrycznych. | 1 |
T-W-9 | Jakość energii elektrycznej. | 1 |
T-W-10 | Zaliczenie wykładów. | 1 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-W-2 | Uzupełnianie wiedzy z literatury | 26 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny |
M-2 | Metoda aktywizująca - metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TE_10-_A04_W01 Student posiada wiedzę z zakresu aktualnych trendów związanych z transformacją energetyczną, w tym istniejących współzależności sektorowych energii elektrycznej, ciepła i paliw transportowych. | TE_10-_W01 | — | C-1 | T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-9, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TE_10-_A04_U05 Student potrafi pozyskać informacje na temat nowoczesnych rozwiązań technicznych, sposobie ich funkcjonowania, a także danych związanych z aspektami ekonomicznymi i finansowymi, dokonać selekcji i krytycznej oceny materiałów oraz poprawnie je wykorzystać. | TE_10-_U05 | — | C-1 | T-W-5, T-W-9, T-W-1, T-W-4, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-3, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TE_10-_A04_W01 Student posiada wiedzę z zakresu aktualnych trendów związanych z transformacją energetyczną, w tym istniejących współzależności sektorowych energii elektrycznej, ciepła i paliw transportowych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna w stopniu podstawowym warunki funkcjonowania i zależości pomiędzy różnymi elementami systemów dystrybucji energii | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TE_10-_A04_U05 Student potrafi pozyskać informacje na temat nowoczesnych rozwiązań technicznych, sposobie ich funkcjonowania, a także danych związanych z aspektami ekonomicznymi i finansowymi, dokonać selekcji i krytycznej oceny materiałów oraz poprawnie je wykorzystać. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawownym raealizuje zadania pozyskiwania materiałów na temat sieci i instalacji elektroenergetycznych, analizy ich działania i krytycznej oceny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kujszczyk S., Elektroenergetyczne sieci rozdzielcze, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004
- Mendera Z., Szojda L., Wandzik G., Stalowe konstrukcje wsporcze napowietrznych linii elektroenergetycznych wysokiego napięcia, PWN, Warszawa, 2012
- Knych T., Elektroenergetyczne przewody napowietrzne, Teoria-Materiały-Aplikacje, Wydawnictwo AGH, Kraków, 2010
- Szkutnik J., Perspektywy i kierunki rozwoju systemu elektroenergetycznego, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa, 2015