Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | TI_2A_A01.2_U01 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TI_2A_U13 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. |
---|
TI_2A_U14 | Potrafi biegle porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym. |
TI_2A_U15 | Wykazuje umiejętność napisania opracowania wyników pracy badawczej w języku polskim oraz krótkiego doniesienia naukowego w języku obcym na podstawie własnych badań. |
TI_2A_U16 | Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i w języku obcym dotyczącą zagadnień szczegółowych studiowanej dyscypliny inżynierskiej. |
TI_2A_U18 | Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
---|
Treści programowe | T-LK-2 | Pole elektryczne i magnetyczne . (Elektrisches und magnetisches Feld)
Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien) |
---|
T-LK-5 | Zasady działania przekazu satelitarnego. Stacja satelitarna w Raisting
(Satelliten-Nachrichtentechnik. Satelliten-Funkstation Rainsting)
Zdania względne (Relativsätze). Przydawka rozwinięta (Das erweiterte Attribut) |
T-LK-6 | Teleinformatyka w medycynie. (Telematik in der Medizin)
Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) |
T-LK-8 | Telemetria. (Telemetrie) |
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień:
Jednostki i wielkości fizyczne. Ładunek elektryczny. (Physikalische Gröβen und Einheiten. Elektrische Ladung) |
T-LK-3 | Elektryczny system przekazu informacji. (Elektrisches Nachrichtenübertragungssystem)
Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv) |
T-LK-4 | Internet. Sieci komputerowe. (Internet. Computernetze) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen) |
T-LK-7 | Teleinformatyka w transporcie. (Verkehrstelematik)
Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska.
Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.) |
Metody nauczania | M-3 | prezentacja |
---|
M-2 | praca w grupach |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-4 | dyskusja |
M-1 | zajęcia praktyczne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |