Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S2)
specjalność: Sieci teleinformatyczne i systemy mobilne
Sylabus przedmiotu Zarządzanie sieciami i usługami telekomunikacyjnymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie sieciami i usługami telekomunikacyjnymi | ||
Specjalność | Systemy transmisyjne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Telekomunikacji i Fotoniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jakub Pęksiński <Jakub.Peksinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Mikołajczak <Grzegorz.Mikolajczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zasad funkcjonowania sieci telekomunikacyjnych i teleinformatycznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z systemami telekomunikacyjnymi oraz ich usługami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt systemu telekomunikacyjnego wraz z usługami i systemem zarządzającym lub praca opisowa dotycząca sygnalizacji i zarządzania usługami telekomunikacyjnymi | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. | 2 |
T-W-2 | Architektura modelu OSI i TCP/IP | 1 |
T-W-3 | System telekomunikacyjny - analogowy i cyfrowy | 3 |
T-W-4 | System telekomunikacyjny - przewodowy, bezprzewodowy | 2 |
T-W-5 | Wybrane systemy telekomunikacyjne analogowe i ich usługi | 2 |
T-W-6 | Wybrane systemy telekomunikacyjne cyfrowe i ich usługi | 3 |
T-W-7 | Sygnalizacja i standaryzacja w systemach telekomunikacyjnych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Praca własna | 18 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Egzamin | 2 |
A-W-3 | Studiowanie literatury. Przygotowanie do egzaminu | 8 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Realizacja zadania projektowego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie projektu |
S-3 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_D04-ST_W01 Posiada zawansowaną wiedzę w zakresie zastosowań w usługach teleinformatycznych | TI_2A_W07 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-P-1 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_D04-ST_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozwiązywania problemów z zakresu teleinformatyki i transmisji danych | TI_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-P-1 | M-2 | S-2 |
TI_2A_D04-ST_U02 Potrafi zaprojektować system i dokonać symulacji jego działania z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi. | TI_2A_U04 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_D04-ST_K01 Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego zadania oraz potrafi pracować zespołowo | TI_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_D04-ST_W01 Posiada zawansowaną wiedzę w zakresie zastosowań w usługach teleinformatycznych | 2,0 | Uzyskał poniżej 30% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia |
3,0 | Uzyskał 30% do 40% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
3,5 | Uzyskał 41% do 50% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
4,0 | Uzyskał 51% do 60% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
4,5 | Uzyskał 61% do 80% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
5,0 | Uzyskał powyżej 81% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_D04-ST_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozwiązywania problemów z zakresu teleinformatyki i transmisji danych | 2,0 | Uzyskał poniżej 30% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia |
3,0 | Uzyskał 30% do 40% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
3,5 | Uzyskał 41% do 50% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
4,0 | Uzyskał 51% do 60% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
4,5 | Uzyskał 61% do 80% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
5,0 | Uzyskał powyżej 81% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
TI_2A_D04-ST_U02 Potrafi zaprojektować system i dokonać symulacji jego działania z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi. | 2,0 | Uzyskał poniżej 30% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia |
3,0 | Uzyskał 30% do 40% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
3,5 | Uzyskał 41% do 50% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
4,0 | Uzyskał 51% do 60% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
4,5 | Uzyskał 61% do 80% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
5,0 | Uzyskał powyżej 81% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_D04-ST_K01 Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego zadania oraz potrafi pracować zespołowo | 2,0 | Uzyskał poniżej 30% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia |
3,0 | Uzyskał 30% do 40% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
3,5 | Uzyskał 41% do 50% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
4,0 | Uzyskał 51% do 60% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
4,5 | Uzyskał 61% do 80% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia | |
5,0 | Uzyskał powyżej 81% punktów sumy wszystkich punktów możliwych do zdobycia z zaliczenia dotyczącego efektów kształcenia |
Literatura podstawowa
- Rekomendacje ITU-T, dokumenty IETF oraz standardy IEEE, 2015
- Standardy 3GPP, 2018
- J. Ding, Advances in Network Management, CRC Press, 2010
- M. Subramanian, Network Management, Principles and Practice, Addison-Wesley, 2000
- Haykin S., Systemy telekomunikacyjne, WKiŁ, Warszawa, 1998, 1
- Wesołowski K., Systemy radiokomunikacji ruchomej, WKiŁ, Warszawa, 1998, 1
- Lipiński W., Obliczenia numeryczne w teorii sygnałów i obwodów elektrycznych, ZAPOL, Szczecin, 2010, 2
- Holma, Toskala, WCDMA for UMTS, Wiley, 2014
- Holma, Toskala, LTE for UMTS, Wiley, 2013
- Robert W. Stewart, Kenneth W. Barlee, Dale S.W.Atkinson, Software Defined Radio using MATLAB & Simulink and RTL-SDR, Strathclyde Academic Media, 2015
- Bogucka H., Technologie radia kognitywnego, PWN, Warszawa, 2016
- Łysiuk Anna, Kozłowski Sebastian, Yashchyshyn Yevhen, Nowe techniki transmisji radiowej. Laboratorium, Wydawnicza Politechnik Oficyna, 2015