Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Biomedical Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biomedical Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Górecka <Joanna.Gorecka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 14 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics, Physics, Informatics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide up to date knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of biosignals and to develop practical skills useful in this field. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | MATLAB and LabView environments in biosignal processing and analysis, dedicated toolboxes. | 4 |
T-L-2 | Software Solutions for Healthcare Used in Hospitals. | 4 |
T-L-3 | EEG/VEP analysis using software tools: MATLAB. | 4 |
T-L-4 | EEG/VEP analysis using software tools: LabView. | 4 |
T-L-5 | ECG analysis using software tools: MATLAB. | 4 |
T-L-6 | ECG analysis using software tools: LabView. | 4 |
T-L-7 | EMG analysis using software tools: Matlab. | 3 |
T-L-8 | EMG analysis using software tools: LabView. | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Biosignals: definitions, classification. Bio-measurements: (bio)sensors, electrodes, transducers, amplifiers. | 4 |
T-W-2 | Electrophysiology systems: ECG, EEG, EMG, ERG/VEP/P300. | 3 |
T-W-3 | Methods and techniques of biosignal acquisition, processing and analysis. | 3 |
T-W-4 | Methods of statistical biosignal analysis. | 2 |
T-W-5 | Examples of advanced ECG, EEG, VEP/P300 processing and analysis. Final test. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Accomplishment of lab tasks. | 30 |
A-L-2 | Individual study with literature. | 2 |
A-L-3 | Consultancy | 2 |
34 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes. | 15 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacje multimedialne. |
M-2 | Systemy akwizycji sygnałów biomedyczych. |
M-3 | Oprogramowanie Matlab, Labview. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie sprawozdań z zajęć. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C31.3_W01 The student has knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of biomedical signals as well as on research methodology used in this field. | TI_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-L-6, T-L-8, T-L-7, T-L-5, T-L-4, T-L-3 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C31.3_U01 The student has practical skills useful in this area regarding bio-measurements (instrumentation, specialized software tools). | TI_1A_U06 | — | — | C-1 | T-W-5, T-L-2, T-L-1, T-W-3, T-L-3, T-L-6, T-L-8, T-W-4, T-L-4, T-W-1, T-W-2, T-L-5, T-L-7 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C31.3_W01 The student has knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of biomedical signals as well as on research methodology used in this field. | 2,0 | The student obtained less than 50 % of the part of the assessment relating to the learning outcomes. |
3,0 | The student obtained between 50 % and 60 % of the part of the assessment relating to the learning outcome. | |
3,5 | The student obtained between 61 % and 70 % of the part of the assessment relating to the learning outcome. | |
4,0 | The student obtained between 71 % and 80 % of the part of the assessment relating to the learning outcome. | |
4,5 | The student obtained between 81 % and 90 % of the part of the assessment relating to the learning outcome. | |
5,0 | The student obtained over 90 % of the part of the assessment relating to the learning outcome. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C31.3_U01 The student has practical skills useful in this area regarding bio-measurements (instrumentation, specialized software tools). | 2,0 | |
3,0 | The student is able to analyze biomedical signals. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bronzino J. D. (ed.), Biomedical Engineering Handbook, CRC Press, IEEE Press, 1995
- Shortliffe E. H., Perreault L. E, Computer applications in Health Care, Addison-Wesley Publ. Comp., Readng, Mass, 1990
Literatura dodatkowa
- Oppenheim, A.V. and Schafer W, Discrete-time signal processing, Prentice Hal, 1999