Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Przemysłowy Internet Rzeczy i systemy automotive:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przemysłowy Internet Rzeczy i systemy automotive | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Lech <Piotr.Lech@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość budowy i działania Internetu Rzeczy |
W-2 | Znajomość działania sieci Internet |
W-3 | Umiejętność programowania |
W-4 | Znajomość działania i stosowania sensorów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z technologiami Internetu Rzeczy z uwzględnieniem systemów automotive |
C-2 | Zapoznanie z metodologią Design Thinking lub podobną prowadzenia projektu grupowego. |
C-3 | Opanowanie umiejętności tworzenia aplikacji Przemysłowego Internetu Rzeczy. |
C-4 | Znajomość konfiguracji środowiska pracy dla systemów IIoT |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Standardy stosowane w systemach Automotive. | 1 |
T-L-2 | Testowanie wybranych standardów komunikacyjnych automotive. | 1 |
T-L-3 | Szybkie/dopasowane metody projektowania. | 6 |
T-L-4 | Przykładowa aplikacja,budowa demonstratora technologii. Zaliczenie przedmiotu. | 7 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Internet Rzeczy, Przemysłowy Internet Rzeczy i Przemysł 4.0 - podobieństwa i różnice. Symulacje i tuning cyfrowy. Lokacja Przemysłu 4.0 w zasobach IIoT. Cyfrowa transformacja przedsiębiorstwa. Sieć urządzeń cyber – fizycznych. Zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem danych nieosobowych. | 2 |
T-W-2 | Dane tworzone automatycznie oraz dane nieosobowe na cyfrowym rynku. Horyzontalne i wertykalne przepływy informacji. Stos przetwarzania informacji. Sterowanie procesami zachodzącymi w ekosystemach IIoT. Integralność czasowa i przestrzenna usług IoT i IIoT. Bezpieczeństwa i zagrożenia. Zarządzanie kryzysowe. | 2 |
T-W-3 | Przegląd wybranych systemów i technologii programistycznych wspomagających tworzenie aplikacji dla potrzeb IIoT. | 2 |
T-W-4 | E-produkcja, dynamika i skalowanie w E-produkcji. Metody szybkiego prototypowania. Budowa skalowalnej aplikacji. | 2 |
T-W-5 | Automotive jako ekosystem Przemysłowego Internetu Rzeczy. | 2 |
T-W-6 | Standardy komunikacyjne, sensory i aktuatory w systemach automotive. Symulacje cyfrowe w przemyśle motoryzacyjnym. | 2 |
T-W-7 | Tworzenie i testowanie oprogramowania w systemach automotive. Zaliczenie wykładów. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć | 23 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
40 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Analiza literatury. Przygotowanie do dyskusji. | 20 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Dyskusja |
M-4 | Pokaz |
M-5 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-6 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena testu |
S-2 | Ocena formująca: Ocena stopnia realizacji założonych celów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C39_W01 Zna strukturę i modele Przemysłowego Internetu Rzeczy. | TI_1A_W04, TI_1A_W05 | — | — | C-1, C-4 | T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
TI_1A_C39_W02 Zna technologie i zasady tworzenia aplikacji przeznaczonych dla Przemysłowego Internetu Rzeczy. | TI_1A_W04, TI_1A_W05 | — | — | C-1, C-4 | T-W-4, T-W-3, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C39_U01 Potrafi stworzyć środowisko produkcyjne dla potrzeb IIoT ze szczególnym uwzględnieniem systemów automotive. | TI_1A_U02, TI_1A_U09 | — | — | C-4 | T-L-2, T-L-4, T-L-1 | M-4, M-5 | S-2 |
TI_1A_C39_U02 Potrafi zaprojektować aplikację dla potrzeb IIoT zgodnie z metodologią Design Thinking lub podobną. | TI_1A_U09, TI_1A_U02 | — | — | C-3, C-2 | T-L-3 | M-3, M-6 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C39_W01 Zna strukturę i modele Przemysłowego Internetu Rzeczy. | 2,0 | Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. |
3,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.0 uzyskując 50% - 60% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. | |
3,5 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. | |
4,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. | |
4,5 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. | |
5,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. | |
TI_1A_C39_W02 Zna technologie i zasady tworzenia aplikacji przeznaczonych dla Przemysłowego Internetu Rzeczy. | 2,0 | Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. |
3,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.0 uzyskując 50% - 60% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. | |
3,5 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. | |
4,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. | |
4,5 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. | |
5,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C39_U01 Potrafi stworzyć środowisko produkcyjne dla potrzeb IIoT ze szczególnym uwzględnieniem systemów automotive. | 2,0 | Nie spełnia wymogów uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia. |
3,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.0 uzyskując 50% - 60% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia. | |
3,5 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia. | |
4,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia. | |
4,5 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia. | |
5,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia. | |
TI_1A_C39_U02 Potrafi zaprojektować aplikację dla potrzeb IIoT zgodnie z metodologią Design Thinking lub podobną. | 2,0 | Nie spełnia wymogów uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem. |
3,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem. | |
3,5 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem. | |
4,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem. | |
4,5 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem. | |
5,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem. |
Literatura podstawowa
- Gilchrist Alasdair, Industry 4.0 The Industrial Internet of Things, APress, 2016, ISBN13 (EAN): 9781484220467
- Schwab Klaus, Czwarta rewolucja przemysłowa, Wydawnictwo Studio EMKA, 2018
- Sułkowski Łukasz, Kaczorowska-Spychalska D, Internet of Things. Nowy paradygmat rynku, Difin, 2018
- Daniel Baxter, Virginia Evans, Jenny Dooley, Career Paths: Automotive Industry, Express Publishing, 2017
Literatura dodatkowa
- Gilchrist, Alasdair, Industry 4.0, Springer, Berlin, 2016
- Frei Martin, Samochodowe magistrale danych w praktyce warsztatowej, WKŁ, 2016
- DOMINIQUE GUINARD. VLAD TRIFA, INTERNET RZECZY BUDOWA SIECI Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII WEBOWYCH I RASPBERRY PI, Helion, 9788328329683