Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)
Sylabus przedmiotu Elektryczne systemy transportowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elektryczne systemy transportowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Woronowicz <konrad.woronowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Hołub <Marcin.Holub@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 15 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone kursy: - energoelektronika - maszyny elektryczne - napęd elektryczny |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość budowy i cech użytkowych pojazdów elektrycznych różnej klasy i różnego zastosowania |
C-2 | Znajomość cech charakterystycznych głównych komponentów dla elektromobilności - układu napędowego, akumulatora, systemu BMS, ładowarek |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do projektu bezstykowego zasilacza baterii (lub PM Motor). | 1 |
T-L-2 | Zdefiniowanie wymagań projektowych bezstykowego zasilacza baterii (lub PM Motor). | 2 |
T-L-3 | Ćwiczenia w modelowaniu i rozwiązywaniu układów transformatorowych wysokich częstotliwości. | 3 |
T-L-4 | Podstawy modelowania urządzeń elektromagnetycznych - wstęp do programu Maxwell3d. | 3 |
T-L-5 | Optymalizacja układu zasilania bezstykowego (lub silnik PM) przy użyciu programu Maxwell3d. | 4 |
T-L-6 | Opracowanie wyników symulacji. | 3 |
T-L-7 | Użycie kalkulatora wielkości wektorowych. | 4 |
T-L-8 | Model trójfazowego układu WPT dużej mocy (lub silnik PM) do zasilania pojazdów szynowych - Primary autobusów -Transmitter. | 3 |
T-L-9 | Model trójfazowego układu WPT dużej mocy (lub silnik PM) do zasilania pojazdów szynowych i autobusów - Receiver. | 3 |
T-L-10 | Zagadnienie EMC w układzie WPT dużej mocy. | 3 |
T-L-11 | Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu. | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do tematu. Stan obecny i perspektywy i kierunki rozwoju. | 4 |
T-W-2 | Zasady projektowania Elektrycznych Systemów Transportowych. | 3 |
T-W-3 | Topologie i zasada działania podsystemów zasilania systemów transportowych. | 3 |
T-W-4 | Topologie i zasada działania podsystemów napędowych na przykladzie silnika liniowego. | 3 |
T-W-5 | Zasady zasilania bezstykowego. | 3 |
T-W-6 | Cztery podstawowe rodzaje kompensacji w zasilaczach bezstykowych. Zaliczenie wykładu. | 4 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie sprawozdań | 9 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 9 |
A-L-4 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | Wiedza z literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe: wykład problemowy, Metody podające: wykład informacyjny |
M-2 | Metody programowane: z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca ocena sprawozdań |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C27.2_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę na temat układów napędowych wykorzystywanych dla elektromobilności i ich cech użytkowych. Nadąża za rozwojem elektromobilności i śledzi nowe rozwiązania w tym zakresie | EL_1A_W03, EL_1A_W02 | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-6 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C27.2_U01 Student potrafi zbudować model symulacyjny prostego pojazdu elektrycznego i zdefiniować najważniejsze cechy charakterystyczne. | EL_1A_U04, EL_1A_U05 | — | — | C-1, C-2 | T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-4, T-L-5, T-L-11, T-L-7, T-L-10, T-L-9, T-L-1, T-L-8 | M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C27.2_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę na temat układów napędowych wykorzystywanych dla elektromobilności i ich cech użytkowych. Nadąża za rozwojem elektromobilności i śledzi nowe rozwiązania w tym zakresie | 2,0 | Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań zaliczeniowych. |
3,0 | Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych. | |
3,5 | Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych. | |
4,0 | Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych. | |
4,5 | Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych. | |
5,0 | Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C27.2_U01 Student potrafi zbudować model symulacyjny prostego pojazdu elektrycznego i zdefiniować najważniejsze cechy charakterystyczne. | 2,0 | Średnia z ocen formy dydaktycznej jest ponizej 3,00 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). |
3,0 | Średnia z ocen formy dydaktycznej jest w zakresie od 3,00 do 3,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). | |
3,5 | Średnia z ocen formy dydaktycznej jest w zakresie od 3,25 do 3,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). | |
4,0 | Średnia z ocen formy dydaktycznej jest w zakresie od 3,75 do 4,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). | |
4,5 | Średnia z ocen formy dydaktycznej jest w zakresie od 4,25 do 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). | |
5,0 | Średnia z ocen formy dydaktycznej jest wieksza lub równa 4,75 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). |
Literatura podstawowa
- Mariusz Swora, Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Komentarz, C.H. Beck Wydawnictwo Polska, 2019, 1, stron 322
- Iwona Wieczorek, Adam Sadowski, Nowoczesne rozwiązania w transporcie publicznym w JST, Wydawnictwo Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego, Łódź, 2021
Literatura dodatkowa
- www.pspa.com.pl, bieżące materiały www, www