Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Elektrotechnika teoretyczna i techniki symulacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektrotechnika teoretyczna i techniki symulacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>, Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>, Przemysław Łopato <Przemyslaw.Lopato@zut.edu.pl>, Adam Żywica <adam.zywica@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 30 2,00,30zaliczenie
wykładyW2 45 3,00,44egzamin
laboratoriaL2 30 2,00,26zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończenie modułów Algebra oraz Wprowadzenie do analizy matematycznej.
W-2Ukończenie modułu Podstawy elektrotechniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów trójfazowych
C-2Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów w stanie nieustalonym i zasilanych przebiegami odkształconymi
C-3Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów z zastosowaniem czwórników, wzmacniaczy operacyjnych i syntezy podstawowych filtrów
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-5Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
C-6Poznanie metodyki wykonywania pomiarów podstawowych parametrów obwodów elektrycznych
C-7Nabycie umiejętności modelowania i przeprowadzania komputerowej symulacji obwodów elektrycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza złożonych obwodów w stanie ustalonym3
T-A-2Analiza obwodów trójfazowych. Moc w układach trójfazowych2
T-A-3Metoda składowych symetrycznych1
T-A-4Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą klasyczną4
T-A-5Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą operatorową6
T-A-6Równania stanu obwodów2
T-A-7Czwórniki4
T-A-8Filtry bierne2
T-A-9Układy aktywne2
T-A-10Obwody magnetyczne2
T-A-11Analiza obwodów przy zasilaniu przebiegami niesinusoidalnymi. Szeregi Fouriera2
30
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do symulatorów obwodów elektrycznych2
T-L-2Rozgałęzione obwody prądu stałego (symulacje i pomiary)4
T-L-3Elementy nieliniowe w obwodach prądu stałego2
T-L-4Komputerowa analiza obwodów prądu zmiennego w środowisku Spice/Matlab2
T-L-5Dwójnik RL, RC i RLC4
T-L-6Komputerowa analiza obwodów w stanie nieustalonym w środowisku Spice/Matlab2
T-L-7Czwórniki4
T-L-8Filtry bierne4
T-L-9Układy aktywne4
T-L-10Podsumowanie materiału i zaliczenie2
30
wykłady
T-W-1Analiza obwodów trójfazowych. Moc w układach trójfazowych. Analiza obwodów sprzężonych.5
T-W-2Metoda składowych symetrycznych3
T-W-3Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą klasyczną6
T-W-4Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą operatorową6
T-W-5Czwórniki6
T-W-6Techniki symulacji i wybrane symulatory obwodów elektrycznych (Spice i Matlab)6
T-W-7Filtry bierne3
T-W-8Czwórniki aktywne, wzmacniacz operacyjny, filtry4
T-W-9Obwody magnetyczne, transformator2
T-W-10Analiza obwodów przy zasilaniu przebiegami niesinusoidalnymi. Szeregi Fouriera4
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-A-3Uzupełnienie wiedzy z literatury10
50
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć18
A-L-3Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)5
A-W-3Studiowanie literatury5
A-W-4Przygotowanie do egzaminu16
A-W-5Egzamin4
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny z analizą przypadków
M-2Metody nauczania (laboratorium) - metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - egzamin pisemny końcowy
S-2Ocena formująca: Metoda oceny (laboratorium): - na podstawie zaliczenia wejściówki do każdego ćwiczenia
S-3Ocena podsumowująca: Metoda oceny (laboratorium): - zaliczenie końcowe laboratorium
S-4Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia) - okresowe pisemne sprawdziany

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C04_W01
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów trójfazowych i sprzężonych
EL_1A_W04C-1T-W-9, T-W-2, T-W-6, T-W-1M-1S-1
EL_1A_C04_W02
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów w stanie nieustalonym i zasilanych przebiegami odkształconymi
EL_1A_W04C-2T-W-3, T-W-4, T-W-6M-1S-1
EL_1A_C04_W03
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów z zastosowaniem czwórników, wzmacniaczy operacyjnych i potrafi zaprojektować podstawowe filtry
EL_1A_W04C-3T-W-7, T-W-10, T-W-8, T-W-6, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C04_U01
Student nabył umiejętność wykonania analizy i syntezy obwodów elektrycznych
EL_1A_U04, EL_1A_U08C-5, C-4T-A-10, T-A-8, T-A-9, T-A-11, T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-3M-3, M-2S-4, S-2
EL_1A_C04_U02
Student nabył umiejętność budowy modeli i przeprowadzania symulacji obwodów elektrycznych.
EL_1A_U04, EL_1A_U08C-5, C-4, C-7T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-10, T-L-6, T-L-4M-2S-2, S-3
EL_1A_C04_U03
Student nabył umiejętność wykonywania pomiarów podstawowych wielkości elektrycznych.
EL_1A_U04, EL_1A_U08C-5, C-6T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-10M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C04_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
EL_1A_K01C-5, C-4T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-10, T-L-4M-3S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C04_W01
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów trójfazowych i sprzężonych
2,0Student uzyskał poniżej 45% z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_C04_W02
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów w stanie nieustalonym i zasilanych przebiegami odkształconymi
2,0Student uzyskał poniżej 45% z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_C04_W03
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów z zastosowaniem czwórników, wzmacniaczy operacyjnych i potrafi zaprojektować podstawowe filtry
2,0Student uzyskał poniżej 45% z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C04_U01
Student nabył umiejętność wykonania analizy i syntezy obwodów elektrycznych
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
EL_1A_C04_U02
Student nabył umiejętność budowy modeli i przeprowadzania symulacji obwodów elektrycznych.
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
EL_1A_C04_U03
Student nabył umiejętność wykonywania pomiarów podstawowych wielkości elektrycznych.
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C04_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Literatura podstawowa

  1. Ryszard Sikora, Tomasz Chady, Przemysław Łopato, Grzegorz Psuj, Elektrotechnika teoretyczna, Wydawnictwo uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2016, 4
  2. Jerzy Osiowski, Jerzy Szabatin, Podstawy teorii obwodów, WNT, Warszawa, 2020, Tom 1, 2 i 3
  3. Jerzy Szabatin, Edward Śliwa, Zbiór zadań z teorii obwodów. Cz. I i II, OWPW, 2015, 6

Literatura dodatkowa

  1. Stanisław Osowski, Wybrane zagadnienia teorii obwodów, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2011
  2. Stanisław Bolkowski, Teoria obwodów elektrycznych, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2022
  3. Henryk Rawa, Stanisław Bolkowski, Wiesław Brociek, Teoria obwodów elektrycznych: zadania, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2022

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza złożonych obwodów w stanie ustalonym3
T-A-2Analiza obwodów trójfazowych. Moc w układach trójfazowych2
T-A-3Metoda składowych symetrycznych1
T-A-4Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą klasyczną4
T-A-5Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą operatorową6
T-A-6Równania stanu obwodów2
T-A-7Czwórniki4
T-A-8Filtry bierne2
T-A-9Układy aktywne2
T-A-10Obwody magnetyczne2
T-A-11Analiza obwodów przy zasilaniu przebiegami niesinusoidalnymi. Szeregi Fouriera2
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do symulatorów obwodów elektrycznych2
T-L-2Rozgałęzione obwody prądu stałego (symulacje i pomiary)4
T-L-3Elementy nieliniowe w obwodach prądu stałego2
T-L-4Komputerowa analiza obwodów prądu zmiennego w środowisku Spice/Matlab2
T-L-5Dwójnik RL, RC i RLC4
T-L-6Komputerowa analiza obwodów w stanie nieustalonym w środowisku Spice/Matlab2
T-L-7Czwórniki4
T-L-8Filtry bierne4
T-L-9Układy aktywne4
T-L-10Podsumowanie materiału i zaliczenie2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Analiza obwodów trójfazowych. Moc w układach trójfazowych. Analiza obwodów sprzężonych.5
T-W-2Metoda składowych symetrycznych3
T-W-3Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą klasyczną6
T-W-4Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą operatorową6
T-W-5Czwórniki6
T-W-6Techniki symulacji i wybrane symulatory obwodów elektrycznych (Spice i Matlab)6
T-W-7Filtry bierne3
T-W-8Czwórniki aktywne, wzmacniacz operacyjny, filtry4
T-W-9Obwody magnetyczne, transformator2
T-W-10Analiza obwodów przy zasilaniu przebiegami niesinusoidalnymi. Szeregi Fouriera4
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-A-3Uzupełnienie wiedzy z literatury10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć18
A-L-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)5
A-W-3Studiowanie literatury5
A-W-4Przygotowanie do egzaminu16
A-W-5Egzamin4
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_W01Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów trójfazowych i sprzężonych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W04Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami w obszarze elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów trójfazowych
Treści programoweT-W-9Obwody magnetyczne, transformator
T-W-2Metoda składowych symetrycznych
T-W-6Techniki symulacji i wybrane symulatory obwodów elektrycznych (Spice i Matlab)
T-W-1Analiza obwodów trójfazowych. Moc w układach trójfazowych. Analiza obwodów sprzężonych.
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny z analizą przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - egzamin pisemny końcowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_W02Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów w stanie nieustalonym i zasilanych przebiegami odkształconymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W04Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami w obszarze elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-2Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów w stanie nieustalonym i zasilanych przebiegami odkształconymi
Treści programoweT-W-3Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą klasyczną
T-W-4Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą operatorową
T-W-6Techniki symulacji i wybrane symulatory obwodów elektrycznych (Spice i Matlab)
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny z analizą przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - egzamin pisemny końcowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_W03Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów z zastosowaniem czwórników, wzmacniaczy operacyjnych i potrafi zaprojektować podstawowe filtry
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W04Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami w obszarze elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-3Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów z zastosowaniem czwórników, wzmacniaczy operacyjnych i syntezy podstawowych filtrów
Treści programoweT-W-7Filtry bierne
T-W-10Analiza obwodów przy zasilaniu przebiegami niesinusoidalnymi. Szeregi Fouriera
T-W-8Czwórniki aktywne, wzmacniacz operacyjny, filtry
T-W-6Techniki symulacji i wybrane symulatory obwodów elektrycznych (Spice i Matlab)
T-W-5Czwórniki
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny z analizą przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - egzamin pisemny końcowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_U01Student nabył umiejętność wykonania analizy i syntezy obwodów elektrycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U04Potrafi identyfikować związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe i przeprowadzać ich symulacje, w szczególności dotyczące zagadnień elektrotechniki.
EL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
Treści programoweT-A-10Obwody magnetyczne
T-A-8Filtry bierne
T-A-9Układy aktywne
T-A-11Analiza obwodów przy zasilaniu przebiegami niesinusoidalnymi. Szeregi Fouriera
T-A-7Czwórniki
T-A-1Analiza złożonych obwodów w stanie ustalonym
T-A-4Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą klasyczną
T-A-6Równania stanu obwodów
T-A-5Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą operatorową
T-A-2Analiza obwodów trójfazowych. Moc w układach trójfazowych
T-A-3Metoda składowych symetrycznych
Metody nauczaniaM-3Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-2Metody nauczania (laboratorium) - metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia) - okresowe pisemne sprawdziany
S-2Ocena formująca: Metoda oceny (laboratorium): - na podstawie zaliczenia wejściówki do każdego ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_U02Student nabył umiejętność budowy modeli i przeprowadzania symulacji obwodów elektrycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U04Potrafi identyfikować związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe i przeprowadzać ich symulacje, w szczególności dotyczące zagadnień elektrotechniki.
EL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-7Nabycie umiejętności modelowania i przeprowadzania komputerowej symulacji obwodów elektrycznych
Treści programoweT-L-7Czwórniki
T-L-8Filtry bierne
T-L-9Układy aktywne
T-L-1Wprowadzenie do symulatorów obwodów elektrycznych
T-L-2Rozgałęzione obwody prądu stałego (symulacje i pomiary)
T-L-3Elementy nieliniowe w obwodach prądu stałego
T-L-5Dwójnik RL, RC i RLC
T-L-10Podsumowanie materiału i zaliczenie
T-L-6Komputerowa analiza obwodów w stanie nieustalonym w środowisku Spice/Matlab
T-L-4Komputerowa analiza obwodów prądu zmiennego w środowisku Spice/Matlab
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (laboratorium) - metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Metoda oceny (laboratorium): - na podstawie zaliczenia wejściówki do każdego ćwiczenia
S-3Ocena podsumowująca: Metoda oceny (laboratorium): - zaliczenie końcowe laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_U03Student nabył umiejętność wykonywania pomiarów podstawowych wielkości elektrycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U04Potrafi identyfikować związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe i przeprowadzać ich symulacje, w szczególności dotyczące zagadnień elektrotechniki.
EL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
C-6Poznanie metodyki wykonywania pomiarów podstawowych parametrów obwodów elektrycznych
Treści programoweT-L-7Czwórniki
T-L-8Filtry bierne
T-L-2Rozgałęzione obwody prądu stałego (symulacje i pomiary)
T-L-3Elementy nieliniowe w obwodach prądu stałego
T-L-5Dwójnik RL, RC i RLC
T-L-10Podsumowanie materiału i zaliczenie
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (laboratorium) - metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Metoda oceny (laboratorium): - na podstawie zaliczenia wejściówki do każdego ćwiczenia
S-3Ocena podsumowująca: Metoda oceny (laboratorium): - zaliczenie końcowe laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_K01Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych w zakresie elektrotechniki oraz kierunków pokrewnych.
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
Treści programoweT-L-7Czwórniki
T-L-8Filtry bierne
T-L-9Układy aktywne
T-L-1Wprowadzenie do symulatorów obwodów elektrycznych
T-L-2Rozgałęzione obwody prądu stałego (symulacje i pomiary)
T-L-3Elementy nieliniowe w obwodach prądu stałego
T-L-5Dwójnik RL, RC i RLC
T-L-10Podsumowanie materiału i zaliczenie
T-L-4Komputerowa analiza obwodów prądu zmiennego w środowisku Spice/Matlab
Metody nauczaniaM-3Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia) - okresowe pisemne sprawdziany
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia