Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Techniki autoprezentacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki autoprezentacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Zenker <Marek.Zenker@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza ogólna typowa dla absolwentów szkoły ponadgimnazjalnej
W-2Elementy wiedzy z zakresu psychologii i filozofii typowej dla szkoły średniej
W-3Podstawowa znajomość informatyki i programów z grupy Office

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik autoprezentacji
C-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrażeniem.1
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie3
T-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji1
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne2
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych1
T-W-6Test osobowości MBTI2
T-W-7Dobre maniery - savoir vivre1
T-W-8Sposoby radzenia ze stresem i tremą1
T-W-9Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc Zaliczenie wykładu3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie wystąpienia publicznego na temat pracy inżynierskiej (zaliczenie)7
A-W-3Autoanaliza błędów autorskiej prezentacji3
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prezentacja studenta na temat pracy inżynierskiej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O36_W20
Student ma dostateczną wiedzę wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora
EL_1A_W09C-3, C-2, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-9M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O36_U04
Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
EL_1A_U03C-3, C-2, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-9M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O36_K06
Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
EL_1A_K02C-3, C-2, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-9M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O36_W20
Student ma dostateczną wiedzę wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora
2,0Student ma nie dostatecznej wiedzy z zakresu technik autoprezentacji. Nie zna zasad obsługi komputera i projektora. Student uzyskał 0 - 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,0Student ma dostateczną wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora. Student uzyskał 51 - 60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,5Student ma dostateczną wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora. Student uzyskał 61 - 70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,0Student ma dostateczną wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora. Student uzyskał 71 - 80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,5Student ma dostateczną wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora. Student uzyskał 81 - 90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
5,0Student ma dostateczną wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora. Student uzyskał 91 - 100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O36_U04
Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
2,0Student uzyskał 0 - 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 51 - 60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,5Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 61 - 70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 71 - 80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,5Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 81 - 90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
5,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 91 - 100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O36_K06
Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
2,0Student uzyskał 0 - 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,0Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 51 - 60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,5Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 61 - 70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,0Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 71 - 80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,5Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 81 - 90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
5,0Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 91 - 100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu

Literatura podstawowa

  1. Mark Leary, wywieranie wrazenia na innych - o sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk, 1999
  2. Christopher Turk, Sztuka przemawiania, Astrum, 2003
  3. Tim Hindle, sztuka prezentacji, Wiedza i życie, 2000
  4. Tom Negrino, PowerPoint. Tworzenie prezentacji. Projekty, Helion, 2005
  5. A. Pease, Język ciała, gestów i zachowań, Kraków, 1992

Literatura dodatkowa

  1. A.J. Bierach, Komunikacja niewerbalna - sztuka czytania z twarzy, Astrum, Wrocław, 1997

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrażeniem.1
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie3
T-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji1
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne2
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych1
T-W-6Test osobowości MBTI2
T-W-7Dobre maniery - savoir vivre1
T-W-8Sposoby radzenia ze stresem i tremą1
T-W-9Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc Zaliczenie wykładu3
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie wystąpienia publicznego na temat pracy inżynierskiej (zaliczenie)7
A-W-3Autoanaliza błędów autorskiej prezentacji3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O36_W20Student ma dostateczną wiedzę wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W09Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
Cel przedmiotuC-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik autoprezentacji
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
Treści programoweT-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne
T-W-6Test osobowości MBTI
T-W-7Dobre maniery - savoir vivre
T-W-8Sposoby radzenia ze stresem i tremą
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrażeniem.
T-W-9Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc Zaliczenie wykładu
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-1Ocena formująca: Prezentacja studenta na temat pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ma nie dostatecznej wiedzy z zakresu technik autoprezentacji. Nie zna zasad obsługi komputera i projektora. Student uzyskał 0 - 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,0Student ma dostateczną wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora. Student uzyskał 51 - 60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,5Student ma dostateczną wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora. Student uzyskał 61 - 70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,0Student ma dostateczną wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora. Student uzyskał 71 - 80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,5Student ma dostateczną wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora. Student uzyskał 81 - 90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
5,0Student ma dostateczną wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora. Student uzyskał 91 - 100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O36_U04Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U03Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także motywować innych do stałego samodoskonalenia.
Cel przedmiotuC-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik autoprezentacji
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
Treści programoweT-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne
T-W-6Test osobowości MBTI
T-W-7Dobre maniery - savoir vivre
T-W-8Sposoby radzenia ze stresem i tremą
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrażeniem.
T-W-9Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc Zaliczenie wykładu
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-1Ocena formująca: Prezentacja studenta na temat pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał 0 - 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 51 - 60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,5Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 61 - 70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 71 - 80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,5Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 81 - 90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
5,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 91 - 100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O36_K06Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K02Jest gotów do kształtowania i stosowania postaw prospołecznych: humanizmu, tolerancji, otwartości i współpracy oraz efektywnego komunikowania się, inicjowania działań i uczestnictwa w działalności na rzecz środowiska społecznego, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik autoprezentacji
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
Treści programoweT-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrażeniem.
T-W-9Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc Zaliczenie wykładu
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-1Ocena formująca: Prezentacja studenta na temat pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał 0 - 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,0Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 51 - 60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,5Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 61 - 70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,0Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 71 - 80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,5Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 81 - 90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
5,0Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 91 - 100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu