Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Wystąpienia publiczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wystąpienia publiczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Zenker <Marek.Zenker@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza ogólna typowa dla absolwentów szkoły ponadgimnazjalnej
W-2Elementy wiedzy z zakresu psychologii i filozofii typowej dla szkoły średniej
W-3Podstawowa znajomość informatyki i programów z grupy Office

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu przygotowywania wystąpień publicznych
C-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Rola pierwszego wrażenia. Cechy dobrej prezentacji. Logistyka wystąpień publicznych1
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.1
T-W-3Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych1
T-W-4Dobór słów, korzystanie ze szkicu, logiczne uprzadkowanie materiału, przemawianie z głowy, styl konwersacyjny, brzmienie głosu1
T-W-5Okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku połączonego z taktem i mówieniem ze stanowczością.1
T-W-6Powtarzanie materiału (wykres zapamiętywania), uwypuklanie tematu, ścisłość podawanych materiałów i informacji1
T-W-7Wstęp wzbudzający zainteresowanie, odpowiednie rozwinięcie, skuteczne zakończenie1
T-W-8Skuteczne posługiwanie się pytaniami, pouczające figury stylistyczne i przykłady nawiązujące do znanych sytuacji1
T-W-9Wystąpienia publiczne przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc4
T-W-10Test osobowości MBTI. Omówienie 16 typów osobowości1
T-W-11Dobre maniery - savoir vivre1
T-W-12Sposoby radzenia ze stresem Zaliczenie wykładu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie wystąpienia publicznego na temat pracy inzynierskiej (zaliczenie)4
A-W-3Autoanaliza błędów autorskiego wystąpienia publicznego2
A-W-4Przygotowanie wykładu lub referatu na wybrany temat popularno - naukowy (zaliczenie)4
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wystąpienie publiczne studenta na dany temat
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O35_W01
Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystapienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia.
EL_1A_W09C-1, C-3, C-2T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-8, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O35_U01
Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi przygotować prezentację przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
EL_1A_U03C-1, C-3, C-2T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O35_K01
Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
EL_1A_K02C-3T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O35_W01
Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystapienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia.
2,0Student uzyskał 0 - 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,0Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystąpienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia. Student uzyskał 51 - 60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,5Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystąpienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia. Student uzyskał 61 - 70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,0Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystąpienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia. Student uzyskał 71 - 80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,5Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystąpienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia. Student uzyskał 81 - 90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
5,0Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystąpienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia. Student uzyskał 91 - 100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O35_U01
Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi przygotować prezentację przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
2,0Student uzyskał 0 - 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 51 - 60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,5Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 61 - 70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 71 - 80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,5Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 81 - 90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
5,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 91 - 100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O35_K01
Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
2,0Student uzyskał 0 - 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,0Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 51 - 60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,5Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 61 - 70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,0Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 71 - 80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,5Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 81 - 90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
5,0Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 91 - 100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu

Literatura podstawowa

  1. Mark Leary, Wywieranie wrażenia na innych – o sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk, 1999
  2. Christopher Turk, Sztuka przemawiania, Astrum, 2003
  3. Tim Hindle, Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie, 2000
  4. Tom Negrino, PowerPoint. Tworzenie prezentacji. Projekty, Helion, 2005

Literatura dodatkowa

  1. A. Pease, Język ciała, gestów i zachowań, Kraków, 1992
  2. A. J. Bierach, Komunikacja niewerbalna – sztuka czytania z twarzy, ASTRUM, Wrocław, 1997

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola pierwszego wrażenia. Cechy dobrej prezentacji. Logistyka wystąpień publicznych1
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.1
T-W-3Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych1
T-W-4Dobór słów, korzystanie ze szkicu, logiczne uprzadkowanie materiału, przemawianie z głowy, styl konwersacyjny, brzmienie głosu1
T-W-5Okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku połączonego z taktem i mówieniem ze stanowczością.1
T-W-6Powtarzanie materiału (wykres zapamiętywania), uwypuklanie tematu, ścisłość podawanych materiałów i informacji1
T-W-7Wstęp wzbudzający zainteresowanie, odpowiednie rozwinięcie, skuteczne zakończenie1
T-W-8Skuteczne posługiwanie się pytaniami, pouczające figury stylistyczne i przykłady nawiązujące do znanych sytuacji1
T-W-9Wystąpienia publiczne przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc4
T-W-10Test osobowości MBTI. Omówienie 16 typów osobowości1
T-W-11Dobre maniery - savoir vivre1
T-W-12Sposoby radzenia ze stresem Zaliczenie wykładu1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie wystąpienia publicznego na temat pracy inzynierskiej (zaliczenie)4
A-W-3Autoanaliza błędów autorskiego wystąpienia publicznego2
A-W-4Przygotowanie wykładu lub referatu na wybrany temat popularno - naukowy (zaliczenie)4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O35_W01Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystapienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W09Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
C-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu przygotowywania wystąpień publicznych
Treści programoweT-W-7Wstęp wzbudzający zainteresowanie, odpowiednie rozwinięcie, skuteczne zakończenie
T-W-3Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych
T-W-6Powtarzanie materiału (wykres zapamiętywania), uwypuklanie tematu, ścisłość podawanych materiałów i informacji
T-W-4Dobór słów, korzystanie ze szkicu, logiczne uprzadkowanie materiału, przemawianie z głowy, styl konwersacyjny, brzmienie głosu
T-W-8Skuteczne posługiwanie się pytaniami, pouczające figury stylistyczne i przykłady nawiązujące do znanych sytuacji
T-W-5Okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku połączonego z taktem i mówieniem ze stanowczością.
T-W-1Rola pierwszego wrażenia. Cechy dobrej prezentacji. Logistyka wystąpień publicznych
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.
T-W-10Test osobowości MBTI. Omówienie 16 typów osobowości
T-W-11Dobre maniery - savoir vivre
T-W-12Sposoby radzenia ze stresem Zaliczenie wykładu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-1Ocena formująca: Wystąpienie publiczne studenta na dany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał 0 - 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,0Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystąpienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia. Student uzyskał 51 - 60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,5Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystąpienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia. Student uzyskał 61 - 70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,0Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystąpienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia. Student uzyskał 71 - 80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,5Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystąpienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia. Student uzyskał 81 - 90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
5,0Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. Student ma podstawową wiedzę na temat: starannego czytania, wyraźnej wymowy, odpowiedniego stosowania pauz, modulacji, stosowania gestów i mimiki, kontaktu wzrokowego. Zna zasadę działania komputera i projektora. Wie co to jest szkic wystąpienia publicznego. Jest w stanie wymienić główne części każdego wystąpienia. Student uzyskał 91 - 100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O35_U01Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi przygotować prezentację przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U03Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także motywować innych do stałego samodoskonalenia.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
C-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu przygotowywania wystąpień publicznych
Treści programoweT-W-7Wstęp wzbudzający zainteresowanie, odpowiednie rozwinięcie, skuteczne zakończenie
T-W-3Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych
T-W-6Powtarzanie materiału (wykres zapamiętywania), uwypuklanie tematu, ścisłość podawanych materiałów i informacji
T-W-4Dobór słów, korzystanie ze szkicu, logiczne uprzadkowanie materiału, przemawianie z głowy, styl konwersacyjny, brzmienie głosu
T-W-8Skuteczne posługiwanie się pytaniami, pouczające figury stylistyczne i przykłady nawiązujące do znanych sytuacji
T-W-9Wystąpienia publiczne przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc
T-W-5Okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku połączonego z taktem i mówieniem ze stanowczością.
T-W-1Rola pierwszego wrażenia. Cechy dobrej prezentacji. Logistyka wystąpień publicznych
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.
T-W-10Test osobowości MBTI. Omówienie 16 typów osobowości
T-W-11Dobre maniery - savoir vivre
T-W-12Sposoby radzenia ze stresem Zaliczenie wykładu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wystąpienie publiczne studenta na dany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał 0 - 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 51 - 60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,5Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 61 - 70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 71 - 80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,5Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 81 - 90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
5,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji. Student uzyskał 91 - 100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O35_K01Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K02Jest gotów do kształtowania i stosowania postaw prospołecznych: humanizmu, tolerancji, otwartości i współpracy oraz efektywnego komunikowania się, inicjowania działań i uczestnictwa w działalności na rzecz środowiska społecznego, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej
Treści programoweT-W-7Wstęp wzbudzający zainteresowanie, odpowiednie rozwinięcie, skuteczne zakończenie
T-W-3Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych
T-W-6Powtarzanie materiału (wykres zapamiętywania), uwypuklanie tematu, ścisłość podawanych materiałów i informacji
T-W-4Dobór słów, korzystanie ze szkicu, logiczne uprzadkowanie materiału, przemawianie z głowy, styl konwersacyjny, brzmienie głosu
T-W-8Skuteczne posługiwanie się pytaniami, pouczające figury stylistyczne i przykłady nawiązujące do znanych sytuacji
T-W-9Wystąpienia publiczne przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc
T-W-5Okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku połączonego z taktem i mówieniem ze stanowczością.
T-W-1Rola pierwszego wrażenia. Cechy dobrej prezentacji. Logistyka wystąpień publicznych
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.
T-W-10Test osobowości MBTI. Omówienie 16 typów osobowości
T-W-11Dobre maniery - savoir vivre
T-W-12Sposoby radzenia ze stresem Zaliczenie wykładu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wystąpienie publiczne studenta na dany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał 0 - 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,0Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 51 - 60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
3,5Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 61 - 70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,0Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 71 - 80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
4,5Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 81 - 90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu
5,0Ma pewną świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. Student uzyskał 91 - 100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu