Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Ekonomika zarządzania jakością:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ekonomika zarządzania jakością
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Mrozik <Andrzej.Mrozik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii, organizacji i zarządzania przedsiębiorstwa z zakresu szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie wiedzy z wdrożeniem Systemu Zarządzania Jakością oraz uwzględniania problematyki jakości produktu i doskonalenia procesu produkcyjnego w aspekcie optymalizacji kosztów wytwarzania.
C-2Zapoznanie studentów z problematyką makroekonomiczną państwa i mikroekonomiczną w zarządzaniu jakością w przedsiębiorstwach produkcyjno-usługowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Gospodarka wolnorynkowa. Ewolucja systemów zarządzania przedsiębiorstwami.3
T-W-2Rola przedsiębiorczości, innowacyjności oraz jakości produktu i procesów wytwarzania w poprawie konkurencyjności przedsiębiorstwa.4
T-W-3Klasyfikacja systemów zarządzania przedsiębiorstwem wg kryterium efektywności ekonomicznej. Parametry ekonomiczne oceny przedsiebiorstwa.2
T-W-4Jakość - pojęcie, definicje, terminologia, cele i dziedziny zarządzania jakością w przedsiebiorstwie.6
T-W-5Znormalizowane systemy zarządzania oraz Zintegrowany System Zarządzania Jakością.3
T-W-6System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001: 2008 - cele, wymagania, struktura i wdrożenie. Korzyści z wdrożenia SZJ oraz koszty jakości.4
T-W-7Korzyści z wdrożenia SZJ oraz koszty jakości.3
T-W-8Opracowanie dokumentacji systemu jakości.1
T-W-9Wpływ Zintegrowanego Systemu Zarządzania (ZSZ) i Zarządzania przez Jakość (ZpJ) na skuteczność działań wytwórczych przedsiębiorstwa.2
T-W-10Jakościowe modele doskonalenia przedsiębiorstwa - doskonałości w biznesie (model EFQM i PNJ). Zaliczenie wykładu.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Obecność na zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia pisemnego wykładów20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład audytoryjny z wykorzystaniem technik audiowizualnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test (sprawdzian pisemny) oraz ocena aktywności studenta na zajęciach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A10.2_W01
Student zdobywa wiedzę o problemach makroekonomicznych państwa i mikroekonomicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwami produkcyjno-usługowymi.
EL_1A_W09, EL_1A_W08C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1
EL_1A_O26_W20
Student ma podstawową wiedzę z zakresu wymagań i uwarunkowań ekonomiki przedsiębiorstwa oraz zagadnień wpływających na jakość produktu i procesu wytwórczego.
EL_1A_W08, EL_1A_W09C-1T-W-4, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-5, T-W-10, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A09.2_U01
Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy ocenie podejmowanych przedsięwzięć technicznych, dostrzegając znaczenie aspektów społecznych i organizacyjnych
EL_1A_U10C-1, C-2T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-9, T-W-8, T-W-10, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A10.2_K01
Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ ekonomicznych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód.
EL_1A_K02, EL_1A_K03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-5, T-W-10, T-W-6M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_A10.2_W01
Student zdobywa wiedzę o problemach makroekonomicznych państwa i mikroekonomicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwami produkcyjno-usługowymi.
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
EL_1A_O26_W20
Student ma podstawową wiedzę z zakresu wymagań i uwarunkowań ekonomiki przedsiębiorstwa oraz zagadnień wpływających na jakość produktu i procesu wytwórczego.
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_A09.2_U01
Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy ocenie podejmowanych przedsięwzięć technicznych, dostrzegając znaczenie aspektów społecznych i organizacyjnych
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_A10.2_K01
Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ ekonomicznych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód.
2,0Student nie ma świadomości pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.

Literatura podstawowa

  1. Węgrzyn Bogusław, Jakościowe aspekty efektywności Systemowej Integracji Przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa, 2015, I, Monografia habilitacyjna
  2. Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka., PWN, Warszawa, 1998, I

Literatura dodatkowa

  1. Norma, PN-ISO 9001: 2009 Systemy Zarządzania Jakością. Wymagania, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2009, pierwszy

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Gospodarka wolnorynkowa. Ewolucja systemów zarządzania przedsiębiorstwami.3
T-W-2Rola przedsiębiorczości, innowacyjności oraz jakości produktu i procesów wytwarzania w poprawie konkurencyjności przedsiębiorstwa.4
T-W-3Klasyfikacja systemów zarządzania przedsiębiorstwem wg kryterium efektywności ekonomicznej. Parametry ekonomiczne oceny przedsiebiorstwa.2
T-W-4Jakość - pojęcie, definicje, terminologia, cele i dziedziny zarządzania jakością w przedsiebiorstwie.6
T-W-5Znormalizowane systemy zarządzania oraz Zintegrowany System Zarządzania Jakością.3
T-W-6System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001: 2008 - cele, wymagania, struktura i wdrożenie. Korzyści z wdrożenia SZJ oraz koszty jakości.4
T-W-7Korzyści z wdrożenia SZJ oraz koszty jakości.3
T-W-8Opracowanie dokumentacji systemu jakości.1
T-W-9Wpływ Zintegrowanego Systemu Zarządzania (ZSZ) i Zarządzania przez Jakość (ZpJ) na skuteczność działań wytwórczych przedsiębiorstwa.2
T-W-10Jakościowe modele doskonalenia przedsiębiorstwa - doskonałości w biznesie (model EFQM i PNJ). Zaliczenie wykładu.2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia pisemnego wykładów20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_A10.2_W01Student zdobywa wiedzę o problemach makroekonomicznych państwa i mikroekonomicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwami produkcyjno-usługowymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W09Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
EL_1A_W08Zna i rozumie problemy współczesnej cywilizacji, ma wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania i prawa, w tym podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i praw autorskich.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z problematyką makroekonomiczną państwa i mikroekonomiczną w zarządzaniu jakością w przedsiębiorstwach produkcyjno-usługowych.
Treści programoweT-W-1Gospodarka wolnorynkowa. Ewolucja systemów zarządzania przedsiębiorstwami.
T-W-2Rola przedsiębiorczości, innowacyjności oraz jakości produktu i procesów wytwarzania w poprawie konkurencyjności przedsiębiorstwa.
T-W-3Klasyfikacja systemów zarządzania przedsiębiorstwem wg kryterium efektywności ekonomicznej. Parametry ekonomiczne oceny przedsiebiorstwa.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny z wykorzystaniem technik audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test (sprawdzian pisemny) oraz ocena aktywności studenta na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O26_W20Student ma podstawową wiedzę z zakresu wymagań i uwarunkowań ekonomiki przedsiębiorstwa oraz zagadnień wpływających na jakość produktu i procesu wytwórczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W08Zna i rozumie problemy współczesnej cywilizacji, ma wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania i prawa, w tym podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i praw autorskich.
EL_1A_W09Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy z wdrożeniem Systemu Zarządzania Jakością oraz uwzględniania problematyki jakości produktu i doskonalenia procesu produkcyjnego w aspekcie optymalizacji kosztów wytwarzania.
Treści programoweT-W-4Jakość - pojęcie, definicje, terminologia, cele i dziedziny zarządzania jakością w przedsiebiorstwie.
T-W-8Opracowanie dokumentacji systemu jakości.
T-W-7Korzyści z wdrożenia SZJ oraz koszty jakości.
T-W-9Wpływ Zintegrowanego Systemu Zarządzania (ZSZ) i Zarządzania przez Jakość (ZpJ) na skuteczność działań wytwórczych przedsiębiorstwa.
T-W-5Znormalizowane systemy zarządzania oraz Zintegrowany System Zarządzania Jakością.
T-W-10Jakościowe modele doskonalenia przedsiębiorstwa - doskonałości w biznesie (model EFQM i PNJ). Zaliczenie wykładu.
T-W-6System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001: 2008 - cele, wymagania, struktura i wdrożenie. Korzyści z wdrożenia SZJ oraz koszty jakości.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny z wykorzystaniem technik audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test (sprawdzian pisemny) oraz ocena aktywności studenta na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_A09.2_U01Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy ocenie podejmowanych przedsięwzięć technicznych, dostrzegając znaczenie aspektów społecznych i organizacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U10Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy ocenie podejmowanych przedsięwzięć technicznych z zakresu elektrotechniki, dostrzegając znaczenie aspektów społecznych i organizacyjnych.
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy z wdrożeniem Systemu Zarządzania Jakością oraz uwzględniania problematyki jakości produktu i doskonalenia procesu produkcyjnego w aspekcie optymalizacji kosztów wytwarzania.
C-2Zapoznanie studentów z problematyką makroekonomiczną państwa i mikroekonomiczną w zarządzaniu jakością w przedsiębiorstwach produkcyjno-usługowych.
Treści programoweT-W-5Znormalizowane systemy zarządzania oraz Zintegrowany System Zarządzania Jakością.
T-W-6System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001: 2008 - cele, wymagania, struktura i wdrożenie. Korzyści z wdrożenia SZJ oraz koszty jakości.
T-W-3Klasyfikacja systemów zarządzania przedsiębiorstwem wg kryterium efektywności ekonomicznej. Parametry ekonomiczne oceny przedsiebiorstwa.
T-W-4Jakość - pojęcie, definicje, terminologia, cele i dziedziny zarządzania jakością w przedsiebiorstwie.
T-W-9Wpływ Zintegrowanego Systemu Zarządzania (ZSZ) i Zarządzania przez Jakość (ZpJ) na skuteczność działań wytwórczych przedsiębiorstwa.
T-W-8Opracowanie dokumentacji systemu jakości.
T-W-10Jakościowe modele doskonalenia przedsiębiorstwa - doskonałości w biznesie (model EFQM i PNJ). Zaliczenie wykładu.
T-W-1Gospodarka wolnorynkowa. Ewolucja systemów zarządzania przedsiębiorstwami.
T-W-2Rola przedsiębiorczości, innowacyjności oraz jakości produktu i procesów wytwarzania w poprawie konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny z wykorzystaniem technik audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test (sprawdzian pisemny) oraz ocena aktywności studenta na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_A10.2_K01Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ ekonomicznych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K02Jest gotów do kształtowania i stosowania postaw prospołecznych: humanizmu, tolerancji, otwartości i współpracy oraz efektywnego komunikowania się, inicjowania działań i uczestnictwa w działalności na rzecz środowiska społecznego, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
EL_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe.
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy z wdrożeniem Systemu Zarządzania Jakością oraz uwzględniania problematyki jakości produktu i doskonalenia procesu produkcyjnego w aspekcie optymalizacji kosztów wytwarzania.
Treści programoweT-W-1Gospodarka wolnorynkowa. Ewolucja systemów zarządzania przedsiębiorstwami.
T-W-2Rola przedsiębiorczości, innowacyjności oraz jakości produktu i procesów wytwarzania w poprawie konkurencyjności przedsiębiorstwa.
T-W-3Klasyfikacja systemów zarządzania przedsiębiorstwem wg kryterium efektywności ekonomicznej. Parametry ekonomiczne oceny przedsiebiorstwa.
T-W-4Jakość - pojęcie, definicje, terminologia, cele i dziedziny zarządzania jakością w przedsiebiorstwie.
T-W-8Opracowanie dokumentacji systemu jakości.
T-W-7Korzyści z wdrożenia SZJ oraz koszty jakości.
T-W-9Wpływ Zintegrowanego Systemu Zarządzania (ZSZ) i Zarządzania przez Jakość (ZpJ) na skuteczność działań wytwórczych przedsiębiorstwa.
T-W-5Znormalizowane systemy zarządzania oraz Zintegrowany System Zarządzania Jakością.
T-W-10Jakościowe modele doskonalenia przedsiębiorstwa - doskonałości w biznesie (model EFQM i PNJ). Zaliczenie wykładu.
T-W-6System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001: 2008 - cele, wymagania, struktura i wdrożenie. Korzyści z wdrożenia SZJ oraz koszty jakości.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny z wykorzystaniem technik audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test (sprawdzian pisemny) oraz ocena aktywności studenta na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student ma świadomość pozatechnicznych, w tym ekonomicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.