Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N2)
specjalność: Urządzenia i instalacje elektryczne
Sylabus przedmiotu Mobilne systemy diagnostyczne urządzeń wysokonapięciowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mobilne systemy diagnostyczne urządzeń wysokonapięciowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Zenker <Marek.Zenker@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student ma wiedzę z zakresu urządzeń energetycznych. |
W-2 | Student ma wiedzę z zakresu inżynierii wysokich napięć. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z metodami diagnostyki on-line i mobilnej. |
C-2 | Zapoznanie z metodami oceny wyników badań urządzeń wysokonapięciowych. |
C-3 | Zapoznanie z metodologią pisania raportów z pomiarów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Dobór metod diagnostyki zdalnej i mobilnej urządzeń wysokonapięciowych | 2 |
T-P-2 | Ocena wyników badań diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych | 4 |
T-P-3 | Kompleksowa ocena stanu urządzeń wysokonapięciowych oraz generacja raportów z badań | 3 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Diagnostyka on-line urządzeń wysokonapięciowych | 2 |
T-W-2 | Metody diagnostyki mobilnej urządzeń wysokonapięciowych | 3 |
T-W-3 | Technologie napraw i diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych on-site. Zaliczenie wykładów. | 1 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | Praca nad projektem | 4 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | Praca własna studenta | 4 |
10 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena raportu z badań urządzenia wysokonapięciowego przygotowanego przez studenta. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.1_W01 Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o metody mobilne i on-line. | EL_2A_W11 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
EL_2A_C15.1_W02 Student ma wiedzę dotyczącą rozwoju technik diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych opartych o rozwiązania mobilne i on-line. | EL_2A_W08 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.1_U01 Student potrafi opracować dokumentację raportów diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych opartych o metody mobilne i on-line | EL_2A_U01, EL_2A_U03, EL_2A_U04 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.1_K01 Student potrafi opracować indywidualnie i w grupie raporty z badań urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o wyniki uzyskane z metod on-line i mobilnych | EL_2A_K03, EL_2A_K04 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.1_W01 Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o metody mobilne i on-line. | 2,0 | Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
EL_2A_C15.1_W02 Student ma wiedzę dotyczącą rozwoju technik diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych opartych o rozwiązania mobilne i on-line. | 2,0 | Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.1_U01 Student potrafi opracować dokumentację raportów diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych opartych o metody mobilne i on-line | 2,0 | Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.1_K01 Student potrafi opracować indywidualnie i w grupie raporty z badań urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o wyniki uzyskane z metod on-line i mobilnych | 2,0 | Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Literatura podstawowa
- Ocena stanu technicznego i zarządzanie populacją transformatorów, OBRE, 2013
- Mościcka-Grzesiak H. i inni, Inżynieria wysokich napięć w elektrotechnice, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 1999
Literatura dodatkowa
- Flisowski Z., Technika wysokich napięć, WNT, Warszawa, 1999
- Skubis J., Wybrane zagadnienia z techniki i diagnostyki wysokonapięciowej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 1998
- Gacek Z., Wysokonapięciowa technika izolacyjna, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2006
- Kosztaluk R., Technika badań wysokonapięciowych, WNT, Warszawa, 1985
- Barbara Florkowska i inni, Modelowanie procedur diagnostycznych w eksploatacji układów izolacyjnych wysokiego napięcia, AGH Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne, Kraków, 2006
- Zdobysław Flisowski i inni, Laboratorium techniki wysokich napięć, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
- Tomasz Boczar i inni, Laboratorium techniki wysokich napięć, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 2008