Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N2)
specjalność: Systemy elektroenergetyczne
Sylabus przedmiotu Wysokonapięciowe urządzenia elektroenergetyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wysokonapięciowe urządzenia elektroenergetyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Zenker <Marek.Zenker@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy elektrotechniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z urządzeniami elektroenergetycznymi wysokiego napięcia. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności doboru urządzeń elektroenergetycznych i metod ich diagnozowania w układzie elektroenergetycznym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do laboratorium. Omówienie regulaminu laboratorium wysokonapięciowego i BHP | 2 |
T-L-2 | Pomiar wysokonapięciowych przekładników prądowych | 2 |
T-L-3 | Pomiar wysokonapięciowych przekładników napięciowych | 2 |
T-L-4 | Pomiar uziomów urządzeń elektroenergetycznych metodą techniczną i udarową | 2 |
T-L-5 | Instalacja odgromowa. Badanie rezystywności gruntu | 2 |
T-L-6 | Badanie PPZ (Podobciążeniowego Przełącznika Zaczepów) | 2 |
T-L-7 | Badanie kondensatora elektroenergetycznego | 2 |
T-L-8 | Próby napięciowe kabli elektroenergetycznych SN | 2 |
T-L-9 | Zaliczenie końcowe. | 2 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wysokonapięciowe przekładniki prądowe | 2 |
T-W-2 | Wysokonapięciowe przekładniki napięciowe | 2 |
T-W-3 | Hybrydowe łączniki wysokonapięciowe | 1 |
T-W-4 | Wysokonapięciowe układy oczyszczania gazów i spalin | 2 |
T-W-5 | Wysokonapięciowe układy oczyszczania cieczy | 1 |
T-W-6 | Aparatura pomiarowa SN, WN | 2 |
T-W-7 | Rozdzielnice WN | 2 |
T-W-8 | Kompensacja mocy biernej | 2 |
T-W-9 | Wysokonapięciowe wyłączniki, rozłączniki i odłączniki | 2 |
T-W-10 | Generatory i Transformatory WN. Zaliczenie wykładu | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 30 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie literatury oraz przygotowanie do zaliczenia | 25 |
A-W-3 | Przygotowanie sprawozdań | 7 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych, złożonych sprawozdań oraz pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie wykładów na podstawie rozmowy ze studentem. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C10_W02 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu urządzeń elektroenergetycznych wysokiego napięcia | EL_2A_W11, EL_2A_W04, EL_2A_W08 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C10_U02 Student potrafi dokonać analizy systemów elektroenergetycznych ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń wysokiego napięcia pod kątem ich działania. | EL_2A_U08, EL_2A_U01, EL_2A_U10 | — | — | C-2, C-1 | T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3, T-L-6, T-L-8, T-L-4, T-L-7, T-L-9 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C10_W02 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu urządzeń elektroenergetycznych wysokiego napięcia | 2,0 | Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C10_U02 Student potrafi dokonać analizy systemów elektroenergetycznych ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń wysokiego napięcia pod kątem ich działania. | 2,0 | Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Literatura podstawowa
- Henryk Markiewicz, Urządzenia elektroenergetyczne, PWN, 2016
- Barbara Florkowska, Diagnostyka wysokonapięciowych układów izolacyjnych urządzeń elektroenergetycznych, AGH, 2016
Literatura dodatkowa
- Henryk Markiewicz, Konstanty Wołkowiński, Urządzenia elektroenergetyczne, WNT, Warszawa, 1985, wydanie czwarte