Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)
Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia elektromagnetycznych badań nieniszczących:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia elektromagnetycznych badań nieniszczących | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>, Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>, Przemysław Łopato <Przemyslaw.Lopato@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs akademicki z matematyki |
W-2 | Ukończony kurs akademicki z fizyki |
W-3 | Ukończony moduł Elektrotechnika teoretyczna i techniki symulacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi elektromagnetycznych badań nieniszczących |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu zastosowania wybranych technik elektromagnetycznych badań nieniszczących |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Badania nieniszczące i diagnostyka techniczna - pojęcia podstawowe | 1 |
T-W-2 | Zjawiska fizyczne wykorzystywane w elektromagnetycznych metodach badań nieniszczących. | 2 |
T-W-3 | Prądy wirowe - przykładowe zastosowania do badania materiałów. | 2 |
T-W-4 | Promieniowanie rentgenowskie - metody generacji i rejestracji. Przykładowe zastosowania do badania materiałów. Zaliczenie wykładu. | 1 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | Praca własna z literaturą | 19 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny z pokazem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C27_W01 Student uzyskuje elementarną wiedzę na temat elektromagnetycznych metod badań nieniszczących i wykorzystywanych zjawisk fizycznych | EL_1A_W07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C27_U01 Student potrafi dobrać metodę pomiarową i opracować metodykę badania nieniszczącego. | EL_1A_U09 | — | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C27_K01 Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności | EL_1A_K01 | — | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C27_W01 Student uzyskuje elementarną wiedzę na temat elektromagnetycznych metod badań nieniszczących i wykorzystywanych zjawisk fizycznych | 2,0 | Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C27_U01 Student potrafi dobrać metodę pomiarową i opracować metodykę badania nieniszczącego. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 45% z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C27_K01 Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności | 2,0 | Student uzyskał poniżej 45% z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Literatura podstawowa
- Lewińska-Romicka A, Badania nieniszczące. Podstawy defektoskopii, WNT, Warszawa, 2001
- Czuchryj J., Sikora S., Badania nieniszczące w praktyce spawalniczej, Agenda Wydawnicza SIMP, Warszawa, 2018
- Chady T., Wieloczęstotliwościowe algorytmy identyfikacji w układach defektoskopii wiroprądowej, Prace naukowe Politechniki Szczecińskiej Nr 578, Wydawnictwo uczelniane Politechniki Szczecińskiej, 2003
- Dominik Senczyk, Radiografia przemysłowa, Podstawy fizyczne, Biuro Gamma, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Udpa S., Moore P., Nondestructive Testing Handbook, American Society for Nondestructive Testing, Incorporate, 2004, 3
- Hellier C. J., Handbook of Nondestructive Evaluation, McGrown-Hill, 2003
- Tumański S., Handbook Of Magnetic Measurements, CRC Press, 2011