Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)
Sylabus przedmiotu Systemy zarządzania niekonwencjonalnych budynków:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy zarządzania niekonwencjonalnych budynków | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Zarębski <Tomasz.Zarebski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 17 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw elektrotechniki w zakresie pozwalającym na zrozumienie działania obwodów elektrycznych |
W-2 | Znajomość podstaw automatyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów ze specyfiką projektowania systemów zarządzania budynkiem w niekonwencjonalnych obiektach |
C-2 | Student potrafi zaprojektować i uruchomić system zarządzania budynkiem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Analiza wymagań wybranego obiektu | 2 |
T-P-2 | Dobór elementów systemu | 2 |
T-P-3 | Dobór urządzeń wykonawczych | 2 |
T-P-4 | Uruchomienie systemu | 2 |
T-P-5 | Testowanie systemu | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyka niekonwencjonalnych budynków | 1 |
T-W-2 | Układy zasilania niekonwencjonalnych budynków | 2 |
T-W-3 | Systemy zarządzania budynkiem Zaliczenie wykładu | 3 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | Przygotowanie do zajęć | 29 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-P-4 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | Uzupełnianie wiedzy z literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C.32.1_W01 Student zna zasadę działania systemów zarządzania budynkiem | EL_1A_W05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-P-1 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C.32.1_U01 Student potrafi zaprojektować i uruchomić system zarządzania budynkiem | EL_1A_U05 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2, T-P-4 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C.32.1_K01 Student potrafi pracować w grupie oraz wykazuje własną inicjatywę podczas wykonywania postawionych przed nim zadań | EL_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2, T-P-4 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C.32.1_W01 Student zna zasadę działania systemów zarządzania budynkiem | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C.32.1_U01 Student potrafi zaprojektować i uruchomić system zarządzania budynkiem | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C.32.1_K01 Student potrafi pracować w grupie oraz wykazuje własną inicjatywę podczas wykonywania postawionych przed nim zadań | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Literatura podstawowa
- Broel-Plater B., Układy wykorzystujące sterowniki PLC. projektowanie algorytmów sterowania, PWN, 2008
- Mikulik J., COSIW, Europejska Magistrala Instalacyjna. Rozproszony system sterowania, 2008
- Markiewicz H., Instalacje elektryczne, WNT
- Kaczkowska Anna, Dom pasywny, KaBe, 2009
Literatura dodatkowa
- Strony internetowe producentów systemów automatyki budynkowej i sterowników programowalnych