Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Elektryczne systemy transportowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektryczne systemy transportowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Woronowicz <konrad.woronowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Hołub <Marcin.Holub@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 15 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 12 2,00,62zaliczenie
laboratoriaL7 18 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone kursy: - energoelektronika - maszyny elektryczne - napęd elektryczny

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość budowy i cech użytkowych pojazdów elektrycznych różnej klasy i różnego zastosowania
C-2Znajomość cech charakterystycznych głównych komponentów dla elektromobilności - układu napędowego, akumulatora, systemu BMS, ładowarek

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie2
T-L-2Modelowanie w środowisku PLECS2
T-L-3Model pojazdu - równania ruchu2
T-L-4Model pojazdu - dla wybranego cyklu jazdy2
T-L-5Model pojzdu - stan naładowania akumulatorów2
T-L-6Model ładowarki - ładowarka AC2
T-L-7Modeł ładowarki - ładowanie bezstykowe2
T-L-8Budowa modelu kompleksowego i zaliczenie4
18
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do tematu. Stan obecny i perspektywy i kierunki rozwoju.1
T-W-2Zasady projektowania Elektrycznych Systemów Transportowych.2
T-W-3Topologie i zasada działania podsystemów zasilania systemów transportowych.2
T-W-4Topologie i zasada działania podsystemów napędowych na przykladzie silnika liniowego.2
T-W-5Zasady zasilania bezstykowego.2
T-W-6Ładowanie pojazdów - ładowanie bezstykowe. Zaliczenie wykładu.3
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie sprawozdań14
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia16
A-L-4Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2Wiedza z literatury25
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia13
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe: wykład problemowy, Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody programowane: z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca ocena sprawozdań
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie prezentacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C27.2_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat układów napędowych wykorzystywanych dla elektromobilności i ich cech użytkowych. Nadąża za rozwojem elektromobilności i śledzi nowe rozwiązania w tym zakresie
EL_1A_W03, EL_1A_W02C-1, C-2T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-6M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C27.2_U01
Student potrafi zbudować model symulacyjny prostego pojazdu elektrycznego i zdefiniować najważniejsze cechy charakterystyczne.
EL_1A_U05, EL_1A_U04C-1, C-2T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-3, T-L-8, T-L-4, T-L-2, T-L-7M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C27.2_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat układów napędowych wykorzystywanych dla elektromobilności i ich cech użytkowych. Nadąża za rozwojem elektromobilności i śledzi nowe rozwiązania w tym zakresie
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań zaliczeniowych.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C27.2_U01
Student potrafi zbudować model symulacyjny prostego pojazdu elektrycznego i zdefiniować najważniejsze cechy charakterystyczne.
2,0Średnia z ocen formy dydaktycznej jest ponizej 3,00 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
3,0Średnia z ocen formy dydaktycznej jest w zakresie od 3,00 do 3,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
3,5Średnia z ocen formy dydaktycznej jest w zakresie od 3,25 do 3,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
4,0Średnia z ocen formy dydaktycznej jest w zakresie od 3,75 do 4,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
4,5Średnia z ocen formy dydaktycznej jest w zakresie od 4,25 do 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
5,0Średnia z ocen formy dydaktycznej jest wieksza lub równa 4,75 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).

Literatura podstawowa

  1. Mariusz Swora, Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Komentarz, C.H. Beck Wydawnictwo Polska, 2019, 1, stron 322
  2. Iwona Wieczorek, Adam Sadowski, Nowoczesne rozwiązania w transporcie publicznym w JST, Wydawnictwo Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego, Łódź, 2021

Literatura dodatkowa

  1. www.pspa.com.pl, bieżące materiały www, www

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie2
T-L-2Modelowanie w środowisku PLECS2
T-L-3Model pojazdu - równania ruchu2
T-L-4Model pojazdu - dla wybranego cyklu jazdy2
T-L-5Model pojzdu - stan naładowania akumulatorów2
T-L-6Model ładowarki - ładowarka AC2
T-L-7Modeł ładowarki - ładowanie bezstykowe2
T-L-8Budowa modelu kompleksowego i zaliczenie4
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do tematu. Stan obecny i perspektywy i kierunki rozwoju.1
T-W-2Zasady projektowania Elektrycznych Systemów Transportowych.2
T-W-3Topologie i zasada działania podsystemów zasilania systemów transportowych.2
T-W-4Topologie i zasada działania podsystemów napędowych na przykladzie silnika liniowego.2
T-W-5Zasady zasilania bezstykowego.2
T-W-6Ładowanie pojazdów - ładowanie bezstykowe. Zaliczenie wykładu.3
12

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie sprawozdań14
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia16
A-L-4Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2Wiedza z literatury25
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia13
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C27.2_W01Student ma uporządkowaną wiedzę na temat układów napędowych wykorzystywanych dla elektromobilności i ich cech użytkowych. Nadąża za rozwojem elektromobilności i śledzi nowe rozwiązania w tym zakresie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W03Ma zaawansowaną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z obszaru elektrotechniki.
EL_1A_W02Ma wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z kierunkiem elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i cech użytkowych pojazdów elektrycznych różnej klasy i różnego zastosowania
C-2Znajomość cech charakterystycznych głównych komponentów dla elektromobilności - układu napędowego, akumulatora, systemu BMS, ładowarek
Treści programoweT-W-5Zasady zasilania bezstykowego.
T-W-2Zasady projektowania Elektrycznych Systemów Transportowych.
T-W-3Topologie i zasada działania podsystemów zasilania systemów transportowych.
T-W-4Topologie i zasada działania podsystemów napędowych na przykladzie silnika liniowego.
T-W-1Wprowadzenie do tematu. Stan obecny i perspektywy i kierunki rozwoju.
T-W-6Ładowanie pojazdów - ładowanie bezstykowe. Zaliczenie wykładu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy, Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań zaliczeniowych.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C27.2_U01Student potrafi zbudować model symulacyjny prostego pojazdu elektrycznego i zdefiniować najważniejsze cechy charakterystyczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U05Potrafi zaplanować i zrealizować eksperymenty w zakresie oceny wydajności, złożoności, efektywności i kompatybilności układów i systemów energoelektronicznych, elektroenergetycznych, wysokonapięciowych, maszyn i napędów elektrycznych oraz innych urządzeń i systemów elektrotechnicznych.
EL_1A_U04Potrafi identyfikować związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe i przeprowadzać ich symulacje, w szczególności dotyczące zagadnień elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i cech użytkowych pojazdów elektrycznych różnej klasy i różnego zastosowania
C-2Znajomość cech charakterystycznych głównych komponentów dla elektromobilności - układu napędowego, akumulatora, systemu BMS, ładowarek
Treści programoweT-L-5Model pojzdu - stan naładowania akumulatorów
T-L-6Model ładowarki - ładowarka AC
T-L-1Wprowadzenie
T-L-3Model pojazdu - równania ruchu
T-L-8Budowa modelu kompleksowego i zaliczenie
T-L-4Model pojazdu - dla wybranego cyklu jazdy
T-L-2Modelowanie w środowisku PLECS
T-L-7Modeł ładowarki - ładowanie bezstykowe
Metody nauczaniaM-2Metody programowane: z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie prezentacji
S-1Ocena formująca: Bieżąca ocena sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Średnia z ocen formy dydaktycznej jest ponizej 3,00 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
3,0Średnia z ocen formy dydaktycznej jest w zakresie od 3,00 do 3,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
3,5Średnia z ocen formy dydaktycznej jest w zakresie od 3,25 do 3,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
4,0Średnia z ocen formy dydaktycznej jest w zakresie od 3,75 do 4,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
4,5Średnia z ocen formy dydaktycznej jest w zakresie od 4,25 do 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
5,0Średnia z ocen formy dydaktycznej jest wieksza lub równa 4,75 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).