Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Inteligentne instalacje elektryczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inteligentne instalacje elektryczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Zarębski <Tomasz.Zarebski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogdan Broel-Plater <Bogdan.Broel-Plater@zut.edu.pl>, Tomasz Zarębski <Tomasz.Zarebski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 9 1,00,44zaliczenie
laboratoriaL5 36 3,00,30zaliczenie
projektyP5 9 2,00,26zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych operacji logicznych
W-2Znajomość podstaw elektrotechniki w zakresie pozwalającym na zrozumienie działania obwodów elektrycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
C-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium. Szkolenie BHP1
T-L-2Sterowanie oświetleniem w systemie LCN2
T-L-3Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN2
T-L-4Sterowanie oświetleniem w systemie KNX2
T-L-5Sterowanie napędem rolet w systemie KNX1
T-L-6System KNX w małym mieszkaniu2
T-L-7Firmowe systemy automatytki budynkowej4
T-L-8Integracja systemów automatyki budynkowej innymi systemami3
T-L-9Zaliczenie 11
T-L-10Wprowadzenie do środowiska programowania.1
T-L-11Sygnały boolowskie. Podstawowe operacje bitowe.2
T-L-12Zbocze sygnału.2
T-L-13Zliczanie zdarzeń w PLC.2
T-L-14Odliczanie czasu w PLC.3
T-L-15Zadnie nr 1.2
T-L-16Bloki organizacyjne.1
T-L-17Sygnały analogowe.1
T-L-18HMI1
T-L-19Zadanie nr 2.2
T-L-20Zajęcia podsumowujące. Zaliczenie.1
36
projekty
T-P-1Projekt inteligentnej instalacji elektrycznej5
T-P-2Realizacja sterowania maszyny z zastosowaniem PLC i HMI4
9
wykłady
T-W-1Inteligentne instalacje elektryczne - geneza. System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX2
T-W-2Sieć Local Control Network (LCN).1
T-W-3Wybrane firmowe systemy automatyki1
T-W-4Technologia LonWorks.1
T-W-5PLC wprowadzenie. Cykl pracy PLC.1
T-W-6Odliczanie ilości zdarzeń oraz upływu czasu w PLC.1
T-W-7Obsługa przerwań w PLC. Zaliczenie formy zajęć.2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach36
A-L-2Przygotowanie sie do zajęć33
A-L-3Przygotowanie się do końcowego zaliczenia zajęć laboratoryjnych4
A-L-4Konsultacje2
75
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Samodzielna praca nad realizacją zadania projektowego28
A-P-3Przygotowanie raportu11
A-P-4Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury10
A-W-3Przygotowanie do zaliczania zajęć6
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania bloków ćwiczeń oraz oceny pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C21.1_W01
Student zna zasadę działania sterowników progarmowalnych
EL_1A_W05C-1T-W-5, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-2
EL_1A_O02-01_W01
Student zna zasadę działania systemów automatyki budynkowej
EL_1A_W05C-1, C-2T-L-7, T-L-2, T-L-8, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C21.1_U01
Student potrafi napisać prosty program dla sterownika PLC realizującego ściśle określone funkcje oraz uruchomić ten program, przeanalizować jego działanie i usunąć ewentualne błędy formalne.
EL_1A_U05C-1T-L-19, T-L-13, T-L-10, T-L-12, T-L-15, T-L-11, T-L-20, T-L-14, T-L-18, T-L-17, T-L-16M-3S-2, S-1
EL_1A_O02-01_U01
Student Jest w stanie skonfigurować prostą inteligentną instalację elektryczną oraz ją uruchomić.
EL_1A_U05C-1, C-2T-L-7, T-L-9, T-L-1, T-L-2, T-L-8, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-6M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O02-01_K01
Student potrafi określić skutki wybranych błędów działania obsługi lub awarii urządzeń inteligentnej instalacji elektrycznej
EL_1A_K01C-1, C-2T-W-3, T-W-1M-1, M-3, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C21.1_W01
Student zna zasadę działania sterowników progarmowalnych
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_O02-01_W01
Student zna zasadę działania systemów automatyki budynkowej
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C21.1_U01
Student potrafi napisać prosty program dla sterownika PLC realizującego ściśle określone funkcje oraz uruchomić ten program, przeanalizować jego działanie i usunąć ewentualne błędy formalne.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_O02-01_U01
Student Jest w stanie skonfigurować prostą inteligentną instalację elektryczną oraz ją uruchomić.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O02-01_K01
Student potrafi określić skutki wybranych błędów działania obsługi lub awarii urządzeń inteligentnej instalacji elektrycznej
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Literatura podstawowa

  1. Broel-Plater B.:, Układy wykorzystujące sterowniki PLC. projektowanie algorytmów sterowania, PWN, Warszawa, 2008
  2. Broel-Plater B., Sterowniki programowalne - właściwości i zasady stosowania, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2003
  3. Mikulik J., Europejska Magistrala Instalacyjna. Rozproszony system sterowania, COSIW, Warszawa, 2008
  4. Lon Nutzer Organisation e.V., LonWorks Installation Handbook, VDE Verlag GMBH, Berlin, 2005
  5. Markiewicz H., Instalacje elektryczne, WNT, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. Kasprzyk J., Programowanie sterowników przemysłowych, WNT, Warszawa, 2006
  2. producenci sterowników programowalnych, dokumentacja sterowników wykorzystywanych podczas zajęć, strony internetowe producentów sterowników, 2012
  3. KNX, LCN, LonWorks, strony firmowe producentów systemów i elementów systemów automatyki budynkowej, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium. Szkolenie BHP1
T-L-2Sterowanie oświetleniem w systemie LCN2
T-L-3Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN2
T-L-4Sterowanie oświetleniem w systemie KNX2
T-L-5Sterowanie napędem rolet w systemie KNX1
T-L-6System KNX w małym mieszkaniu2
T-L-7Firmowe systemy automatytki budynkowej4
T-L-8Integracja systemów automatyki budynkowej innymi systemami3
T-L-9Zaliczenie 11
T-L-10Wprowadzenie do środowiska programowania.1
T-L-11Sygnały boolowskie. Podstawowe operacje bitowe.2
T-L-12Zbocze sygnału.2
T-L-13Zliczanie zdarzeń w PLC.2
T-L-14Odliczanie czasu w PLC.3
T-L-15Zadnie nr 1.2
T-L-16Bloki organizacyjne.1
T-L-17Sygnały analogowe.1
T-L-18HMI1
T-L-19Zadanie nr 2.2
T-L-20Zajęcia podsumowujące. Zaliczenie.1
36

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt inteligentnej instalacji elektrycznej5
T-P-2Realizacja sterowania maszyny z zastosowaniem PLC i HMI4
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Inteligentne instalacje elektryczne - geneza. System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX2
T-W-2Sieć Local Control Network (LCN).1
T-W-3Wybrane firmowe systemy automatyki1
T-W-4Technologia LonWorks.1
T-W-5PLC wprowadzenie. Cykl pracy PLC.1
T-W-6Odliczanie ilości zdarzeń oraz upływu czasu w PLC.1
T-W-7Obsługa przerwań w PLC. Zaliczenie formy zajęć.2
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach36
A-L-2Przygotowanie sie do zajęć33
A-L-3Przygotowanie się do końcowego zaliczenia zajęć laboratoryjnych4
A-L-4Konsultacje2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Samodzielna praca nad realizacją zadania projektowego28
A-P-3Przygotowanie raportu11
A-P-4Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury10
A-W-3Przygotowanie do zaliczania zajęć6
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C21.1_W01Student zna zasadę działania sterowników progarmowalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W05Ma wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
Treści programoweT-W-5PLC wprowadzenie. Cykl pracy PLC.
T-W-7Obsługa przerwań w PLC. Zaliczenie formy zajęć.
T-W-6Odliczanie ilości zdarzeń oraz upływu czasu w PLC.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O02-01_W01Student zna zasadę działania systemów automatyki budynkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W05Ma wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
C-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
Treści programoweT-L-7Firmowe systemy automatytki budynkowej
T-L-2Sterowanie oświetleniem w systemie LCN
T-L-8Integracja systemów automatyki budynkowej innymi systemami
T-L-5Sterowanie napędem rolet w systemie KNX
T-L-4Sterowanie oświetleniem w systemie KNX
T-L-3Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN
T-L-6System KNX w małym mieszkaniu
T-W-1Inteligentne instalacje elektryczne - geneza. System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX
T-W-2Sieć Local Control Network (LCN).
T-W-4Technologia LonWorks.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C21.1_U01Student potrafi napisać prosty program dla sterownika PLC realizującego ściśle określone funkcje oraz uruchomić ten program, przeanalizować jego działanie i usunąć ewentualne błędy formalne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U05Potrafi zaplanować i zrealizować eksperymenty w zakresie oceny wydajności, złożoności, efektywności i kompatybilności układów i systemów energoelektronicznych, elektroenergetycznych, wysokonapięciowych, maszyn i napędów elektrycznych oraz innych urządzeń i systemów elektrotechnicznych.
Cel przedmiotuC-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
Treści programoweT-L-19Zadanie nr 2.
T-L-13Zliczanie zdarzeń w PLC.
T-L-10Wprowadzenie do środowiska programowania.
T-L-12Zbocze sygnału.
T-L-15Zadnie nr 1.
T-L-11Sygnały boolowskie. Podstawowe operacje bitowe.
T-L-20Zajęcia podsumowujące. Zaliczenie.
T-L-14Odliczanie czasu w PLC.
T-L-18HMI
T-L-17Sygnały analogowe.
T-L-16Bloki organizacyjne.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania bloków ćwiczeń oraz oceny pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O02-01_U01Student Jest w stanie skonfigurować prostą inteligentną instalację elektryczną oraz ją uruchomić.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U05Potrafi zaplanować i zrealizować eksperymenty w zakresie oceny wydajności, złożoności, efektywności i kompatybilności układów i systemów energoelektronicznych, elektroenergetycznych, wysokonapięciowych, maszyn i napędów elektrycznych oraz innych urządzeń i systemów elektrotechnicznych.
Cel przedmiotuC-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
C-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
Treści programoweT-L-7Firmowe systemy automatytki budynkowej
T-L-9Zaliczenie 1
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium. Szkolenie BHP
T-L-2Sterowanie oświetleniem w systemie LCN
T-L-8Integracja systemów automatyki budynkowej innymi systemami
T-L-5Sterowanie napędem rolet w systemie KNX
T-L-4Sterowanie oświetleniem w systemie KNX
T-L-3Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN
T-L-6System KNX w małym mieszkaniu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania bloków ćwiczeń oraz oceny pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O02-01_K01Student potrafi określić skutki wybranych błędów działania obsługi lub awarii urządzeń inteligentnej instalacji elektrycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych w zakresie elektrotechniki oraz kierunków pokrewnych.
Cel przedmiotuC-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
C-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
Treści programoweT-W-3Wybrane firmowe systemy automatyki
T-W-1Inteligentne instalacje elektryczne - geneza. System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia