Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Materiałoznawstwo elektrotechniczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Materiałoznawstwo elektrotechniczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Trela <katarzyna.trela@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 27 3,00,38zaliczenie
wykładyW3 18 2,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z fizyki z zakresu szkoły średniej.
W-2Student powinien posiadać podstawową wiedzę z chemii z zakresu szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie zjawisk fizycznych występujących w materiałach pod względem ich właściwości elektrycznych.
C-2Łączenie wiedzy o budowie materiałów z ich właściwościami.
C-3Nabycie umiejętności stosowania materiałów w konstrukcjach elektrotechnicznych.
C-4Zdobycie podstawowej wiedzy dotyczącej procesów elektrycznych w materiałach izolacyjnych, półprzewodnikowych oraz fizyki elektrolitów.
C-5Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu wpływu morfologii i przemian strukturalnych materiałów izolacyjnych na ich właściwości elektryczne.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych, instrukcje i regulamin BHP1
T-L-2Wpływ temperatury na rezystywność elektryczną materiałów przewodzących2
T-L-3Badanie wytrzymałości elektrycznej materiałów dielektrycznych stałych2
T-L-4Badanie wytrzymałości elektrycznej materiałów dielektrycznych ciekłych2
T-L-5Badanie fizykochemicznych właściwości oleju2
T-L-6Badanie właściwości materiałów ferromagnetycznych2
T-L-7Zaliczenie przejściowe I1
T-L-8Pomiar rezystywności skrośnej2
T-L-9Pomiar rezystywności powierzchniowej2
T-L-10Pomiar współczynnika strat dielektrycznych i przenikalności elektrycznej2
T-L-11Pomiar procesów relaksacyjnych w dziedzinie częstotliwości2
T-L-12Wpływ temperatury na pomiar współczynnika strat dielektrycznych i pojemności elektrycznej dielektryka stałego2
T-L-13Wpływ temperatury na pomiar współczynnika strat deielektrycznych i pojemności elektrycznej oleju elektroizolacyjnego2
T-L-14Termin odróbkowy. Zaliczenie końcowe3
27
wykłady
T-W-1Materiałoznawstwo jako dziedzina wiedzy i techniki.1
T-W-2Badania i pomiary w materiałoznawstwie elektrotechnicznym. Podział materiałów.1
T-W-3Fizyczne podstawy inżynierii materiałowej - poziom atomu, poziom cząsteczki, poziom związku chemicznego. Podstawy krystalografii.1
T-W-4Materiały przewodzące.1
T-W-5Materiały magnetyczne.1
T-W-6Półprzewodniki - właściwości i zastosowanie.1
T-W-7Ciecze izolacyjne - właściwości, zastosowanie.1
T-W-8Procesy starzeniowe. Korozja.1
T-W-9Polimery w konstrukcjach urządzeń elektrycznych.1
T-W-10Kriorezystywność i nadprzewodnictwo, podstawy nanotechnologii.1
T-W-11Aspekty ekologiczne w inżynierii materiałowej. Recykling materiałów elektrotechnicznych.1
T-W-12Materiały dielektryczne.1
T-W-13Przemiany fazowe materiałów izolacyjnych1
T-W-14Podstawy przewodnictwa elektrycznego układów izolacyjnych1
T-W-15Podstawy relaksacji dielektrycznej układów izolacyjnych1
T-W-16Przewodnictwo stałoprądowe układów warstwowych. Relaksacja dielektryczna układów warstwowych.1
T-W-17Przewodnictwo stałoprądowe układów ciekło-stałych i elektrolitów1
T-W-18Kierunki rozwoju inżynierii materiałowej. Zaliczenie wykładu.1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach27
A-L-2Praca własna nad tematyką ćwiczeń20
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia laboratorium15
A-L-4Przygotowanie sprawozdań z laboratorium11
A-L-5Konsultacje2
75
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładzie18
A-W-2Praca własna18
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładu14
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z zastosowaniem środków audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne dotyczące tematyki wykładów
M-3Symulacje procesów elektrycznych w materiałach izolacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca dotycząca sprawdzenia wiedzy po zakończeniu cyklu ćwiczeń laboratotyjnych.
S-2Ocena formująca: Ocena formująca ze sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu calego modułu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_B06_W01
Posiada podstawową wiedzę dot. mechanizmu przewodnictwa i procesów relaksacyjnych w materiałach elektrotechnicznych oraz ich budowy wewnętrznej.
EL_1A_W03, EL_1A_W06C-5, C-4T-L-13, T-W-13, T-W-15, T-W-16, T-W-17, T-W-14M-2, M-1, M-3S-1, S-4, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_B06_U01
Potrafi zmierzyć oraz obliczyć podstawowe wartości właściwości elektrycznych materiałów elektrotechnicznych. Potrafi dokonac podstawowej oceny wpływu zmian strukturalnych na podstawowe właściwości elektryczne.
EL_1A_U02, EL_1A_U06C-5, C-4, C-1T-L-1, T-L-12, T-L-14, T-L-11, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-2, M-3, M-1S-1, S-4, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_B06_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną.
EL_1A_K01C-1, C-5, C-4T-W-7, T-W-2, T-W-17, T-W-8, T-W-10, T-W-4, T-W-13, T-W-12, T-W-3, T-W-5, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-14, T-W-15, T-W-16, T-W-1M-3, M-2, M-1S-4, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_B06_W01
Posiada podstawową wiedzę dot. mechanizmu przewodnictwa i procesów relaksacyjnych w materiałach elektrotechnicznych oraz ich budowy wewnętrznej.
2,0Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_B06_U01
Potrafi zmierzyć oraz obliczyć podstawowe wartości właściwości elektrycznych materiałów elektrotechnicznych. Potrafi dokonac podstawowej oceny wpływu zmian strukturalnych na podstawowe właściwości elektryczne.
2,0Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_B06_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną.
2,0Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Literatura podstawowa

  1. Zdzisław Celiński, Materiałoznawstwo elektrotechniczne, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2011
  2. Barbara Florkowskia i inni, Materiały elektrotechniczne. Podstawy teoretyczne i zastosowania, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2010
  3. Gielniak J. (red), Ćwiczenia laboratoryjne z inżynierii materiałowej w elektrotechnice, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2009
  4. Florkowska B., Furgał J., Zydroń P., Inżynieria materiałowa w elektrotechnice. Laboratorium, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2012
  5. Jan Subocz, Przewodnictwo i relaksacja dielektryczna warstwowych układów izolacyjnych, Wydawnictwo Uczelniane ZUT, Szczecin, 2012
  6. August Chełkowski, Fizyka dielektryków, PWN, Warszawa, 1993

Literatura dodatkowa

  1. Ashby Michael, Shercliff Hugh, Cebon David, Inżynieria materiałowa, Galaktyka, Łódź, 2011
  2. Michael Ashby, Hugh Shercliff, David Cebon, Inżynieria materiałowa t. I i II, Galaktyka, Łódź, 2011
  3. Dobrzański Leszek A., Wprowadzenie do nauki o materiałach, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2007
  4. Michał Lisowski, Pomiary rezystywności i przenikalności elektrycznej dielektryków stałych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych, instrukcje i regulamin BHP1
T-L-2Wpływ temperatury na rezystywność elektryczną materiałów przewodzących2
T-L-3Badanie wytrzymałości elektrycznej materiałów dielektrycznych stałych2
T-L-4Badanie wytrzymałości elektrycznej materiałów dielektrycznych ciekłych2
T-L-5Badanie fizykochemicznych właściwości oleju2
T-L-6Badanie właściwości materiałów ferromagnetycznych2
T-L-7Zaliczenie przejściowe I1
T-L-8Pomiar rezystywności skrośnej2
T-L-9Pomiar rezystywności powierzchniowej2
T-L-10Pomiar współczynnika strat dielektrycznych i przenikalności elektrycznej2
T-L-11Pomiar procesów relaksacyjnych w dziedzinie częstotliwości2
T-L-12Wpływ temperatury na pomiar współczynnika strat dielektrycznych i pojemności elektrycznej dielektryka stałego2
T-L-13Wpływ temperatury na pomiar współczynnika strat deielektrycznych i pojemności elektrycznej oleju elektroizolacyjnego2
T-L-14Termin odróbkowy. Zaliczenie końcowe3
27

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Materiałoznawstwo jako dziedzina wiedzy i techniki.1
T-W-2Badania i pomiary w materiałoznawstwie elektrotechnicznym. Podział materiałów.1
T-W-3Fizyczne podstawy inżynierii materiałowej - poziom atomu, poziom cząsteczki, poziom związku chemicznego. Podstawy krystalografii.1
T-W-4Materiały przewodzące.1
T-W-5Materiały magnetyczne.1
T-W-6Półprzewodniki - właściwości i zastosowanie.1
T-W-7Ciecze izolacyjne - właściwości, zastosowanie.1
T-W-8Procesy starzeniowe. Korozja.1
T-W-9Polimery w konstrukcjach urządzeń elektrycznych.1
T-W-10Kriorezystywność i nadprzewodnictwo, podstawy nanotechnologii.1
T-W-11Aspekty ekologiczne w inżynierii materiałowej. Recykling materiałów elektrotechnicznych.1
T-W-12Materiały dielektryczne.1
T-W-13Przemiany fazowe materiałów izolacyjnych1
T-W-14Podstawy przewodnictwa elektrycznego układów izolacyjnych1
T-W-15Podstawy relaksacji dielektrycznej układów izolacyjnych1
T-W-16Przewodnictwo stałoprądowe układów warstwowych. Relaksacja dielektryczna układów warstwowych.1
T-W-17Przewodnictwo stałoprądowe układów ciekło-stałych i elektrolitów1
T-W-18Kierunki rozwoju inżynierii materiałowej. Zaliczenie wykładu.1
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach27
A-L-2Praca własna nad tematyką ćwiczeń20
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia laboratorium15
A-L-4Przygotowanie sprawozdań z laboratorium11
A-L-5Konsultacje2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładzie18
A-W-2Praca własna18
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładu14
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B06_W01Posiada podstawową wiedzę dot. mechanizmu przewodnictwa i procesów relaksacyjnych w materiałach elektrotechnicznych oraz ich budowy wewnętrznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W03Ma zaawansowaną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z obszaru elektrotechniki.
EL_1A_W06Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich w obszarze elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-5Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu wpływu morfologii i przemian strukturalnych materiałów izolacyjnych na ich właściwości elektryczne.
C-4Zdobycie podstawowej wiedzy dotyczącej procesów elektrycznych w materiałach izolacyjnych, półprzewodnikowych oraz fizyki elektrolitów.
Treści programoweT-L-13Wpływ temperatury na pomiar współczynnika strat deielektrycznych i pojemności elektrycznej oleju elektroizolacyjnego
T-W-13Przemiany fazowe materiałów izolacyjnych
T-W-15Podstawy relaksacji dielektrycznej układów izolacyjnych
T-W-16Przewodnictwo stałoprądowe układów warstwowych. Relaksacja dielektryczna układów warstwowych.
T-W-17Przewodnictwo stałoprądowe układów ciekło-stałych i elektrolitów
T-W-14Podstawy przewodnictwa elektrycznego układów izolacyjnych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne dotyczące tematyki wykładów
M-1Wykład z zastosowaniem środków audiowizualnych
M-3Symulacje procesów elektrycznych w materiałach izolacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca dotycząca sprawdzenia wiedzy po zakończeniu cyklu ćwiczeń laboratotyjnych.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu calego modułu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B06_U01Potrafi zmierzyć oraz obliczyć podstawowe wartości właściwości elektrycznych materiałów elektrotechnicznych. Potrafi dokonac podstawowej oceny wpływu zmian strukturalnych na podstawowe właściwości elektryczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U02Potrafi planować i organizować prace zespołowe i indywidualne oraz aktywnie w nich uczestniczyć przyjmując różne role.
EL_1A_U06Potrafi pozyskiwać, przesyłać, przetwarzać dane, podsumowywać wyniki eksperymentów empirycznych, dokonywać interpretacji uzyskanych wyników i formułować wynikające z nich wnioski.
Cel przedmiotuC-5Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu wpływu morfologii i przemian strukturalnych materiałów izolacyjnych na ich właściwości elektryczne.
C-4Zdobycie podstawowej wiedzy dotyczącej procesów elektrycznych w materiałach izolacyjnych, półprzewodnikowych oraz fizyki elektrolitów.
C-1Zrozumienie zjawisk fizycznych występujących w materiałach pod względem ich właściwości elektrycznych.
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych, instrukcje i regulamin BHP
T-L-12Wpływ temperatury na pomiar współczynnika strat dielektrycznych i pojemności elektrycznej dielektryka stałego
T-L-14Termin odróbkowy. Zaliczenie końcowe
T-L-11Pomiar procesów relaksacyjnych w dziedzinie częstotliwości
T-L-8Pomiar rezystywności skrośnej
T-L-9Pomiar rezystywności powierzchniowej
T-L-10Pomiar współczynnika strat dielektrycznych i przenikalności elektrycznej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne dotyczące tematyki wykładów
M-3Symulacje procesów elektrycznych w materiałach izolacyjnych
M-1Wykład z zastosowaniem środków audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca dotycząca sprawdzenia wiedzy po zakończeniu cyklu ćwiczeń laboratotyjnych.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu calego modułu.
S-2Ocena formująca: Ocena formująca ze sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B06_K01Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych w zakresie elektrotechniki oraz kierunków pokrewnych.
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie zjawisk fizycznych występujących w materiałach pod względem ich właściwości elektrycznych.
C-5Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu wpływu morfologii i przemian strukturalnych materiałów izolacyjnych na ich właściwości elektryczne.
C-4Zdobycie podstawowej wiedzy dotyczącej procesów elektrycznych w materiałach izolacyjnych, półprzewodnikowych oraz fizyki elektrolitów.
Treści programoweT-W-7Ciecze izolacyjne - właściwości, zastosowanie.
T-W-2Badania i pomiary w materiałoznawstwie elektrotechnicznym. Podział materiałów.
T-W-17Przewodnictwo stałoprądowe układów ciekło-stałych i elektrolitów
T-W-8Procesy starzeniowe. Korozja.
T-W-10Kriorezystywność i nadprzewodnictwo, podstawy nanotechnologii.
T-W-4Materiały przewodzące.
T-W-13Przemiany fazowe materiałów izolacyjnych
T-W-12Materiały dielektryczne.
T-W-3Fizyczne podstawy inżynierii materiałowej - poziom atomu, poziom cząsteczki, poziom związku chemicznego. Podstawy krystalografii.
T-W-5Materiały magnetyczne.
T-W-9Polimery w konstrukcjach urządzeń elektrycznych.
T-W-6Półprzewodniki - właściwości i zastosowanie.
T-W-11Aspekty ekologiczne w inżynierii materiałowej. Recykling materiałów elektrotechnicznych.
T-W-14Podstawy przewodnictwa elektrycznego układów izolacyjnych
T-W-15Podstawy relaksacji dielektrycznej układów izolacyjnych
T-W-16Przewodnictwo stałoprądowe układów warstwowych. Relaksacja dielektryczna układów warstwowych.
T-W-1Materiałoznawstwo jako dziedzina wiedzy i techniki.
Metody nauczaniaM-3Symulacje procesów elektrycznych w materiałach izolacyjnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne dotyczące tematyki wykładów
M-1Wykład z zastosowaniem środków audiowizualnych
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu calego modułu.
S-2Ocena formująca: Ocena formująca ze sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena formująca: Ocena formująca dotycząca sprawdzenia wiedzy po zakończeniu cyklu ćwiczeń laboratotyjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia