Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Elektrotechnika teoretyczna i techniki symulacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektrotechnika teoretyczna i techniki symulacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>, Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>, Przemysław Łopato <Przemyslaw.Lopato@zut.edu.pl>, Adam Żywica <adam.zywica@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 18 2,00,30zaliczenie
wykładyW2 27 3,00,44egzamin
laboratoriaL2 18 2,00,26zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończenie modułów Algebra oraz Wprowadzenie do analizy matematycznej.
W-2Ukończenie modułu Podstawy elektrotechniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów trójfazowych
C-2Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów w stanie nieustalonym i zasilanych przebiegami odkształconymi
C-3Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów z zastosowaniem czwórników, wzmacniaczy operacyjnych i syntezy podstawowych filtrów
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-5Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
C-6Poznanie metodyki wykonywania pomiarów podstawowych parametrów obwodów elektrycznych
C-7Nabycie umiejętności modelowania i przeprowadzania komputerowej symulacji obwodów elektrcznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza złożonych obwodów w stanie ustalonym3
T-A-2Analiza obwodów trójfazowych. Moc w układach trójfazowych1
T-A-3Metoda skadowych symetrycznych1
T-A-4Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą klasyczną2
T-A-5Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą operatorową3
T-A-6Równania stanu obwodów1
T-A-7Czwórniki3
T-A-8Filtry bierne1
T-A-9Układy aktywne1
T-A-10Obwody magnetyczne1
T-A-11Analiza obwodów przy zasilaniu przebiegami niesinusoidalnymi. Szeregi Fouriera1
18
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do symulatorów obwodów elektrycznych1
T-L-2Rozgałęzione obwody prądu stałego (symulacje i pomiary)2
T-L-3Elementy nieliniowe w obwodach prądu stałego1
T-L-4Komputerowa analiza obwodów prądu zmiennego w środowisku Spice/Matlab2
T-L-5Dwójnik RL, RC i RLC2
T-L-6Komputerowa analiza obwodów w stanie nieustalonym w środowisku Spice/Matlab2
T-L-7Czwórniki2
T-L-8Filtry bierne2
T-L-9Układy aktywne2
T-L-10Podsumowanie materiału i zaliczenie2
18
wykłady
T-W-1Analiza obwodów trójfazowych. Moc w układach trójfazowych. Analiza owbodów sprzężonych.3
T-W-2Metoda składowych symetrycznych2
T-W-3Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą klasyczną4
T-W-4Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą operatorową4
T-W-5Czwórniki4
T-W-6Techniki symulacji i wybrane symulatory obwodów elektrycznych (Spice i Matlab)2
T-W-7Filtry bierne2
T-W-8Czwórniki aktywne, wzmacniacz operacyjny, filtry3
T-W-9Obwody magnetyczne, transformator1
T-W-10Analiza obwodów przy zasilaniu przebiegami niesinusoidalnymi. Szeregi Fouriera2
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia14
A-A-3Uzupełnienie wiedzy z literatury18
50
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
A-L-3Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)20
A-W-3Studiowanie literatury12
A-W-4Przygotowanie do egzaminu12
A-W-5Egzamin4
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny z analizą przypadków
M-2Metody nauczania (laboratorium) - metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - egzamin pisemny końcowy
S-2Ocena formująca: Metoda oceny (laboratorium): - na podstawie zaliczenia wejściówki do każdego ćwiczenia
S-3Ocena podsumowująca: Metoda oceny (laboratorium): - zaliczenie końcowe laboratorium
S-4Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia) - okresowe pisemne sprawdziany

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C04_W01
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów trójfazowych i sprzężonych
EL_1A_W04C-1T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-9M-1S-1
EL_1A_C04_W02
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów w stanie nieustalonym i zasilanych przebiegami odkształconymi
EL_1A_W04C-2T-W-6, T-W-3, T-W-4M-1S-1
EL_1A_C04_W03
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów z zastosowaniem czwórników, wzmacniaczy operacyjnych i potrafi zaprojektować podstawowe filtry
EL_1A_W04C-3T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-10M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C04_U01
Student nabył umiejętność wykonania analizy i syntezy obwodów elektrycznych
EL_1A_U08, EL_1A_U04C-5, C-4T-A-4, T-A-11, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10M-2, M-3S-4, S-2
EL_1A_C04_U02
Student nabył umiejętność budowy modeli i przeprowadzania symulacji obwódów elektrycznych.
EL_1A_U08, EL_1A_U04C-7, C-5, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-10, T-L-1, T-L-5, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-6, T-L-4M-2S-3, S-2
EL_1A_C04_U03
Student nabył umiejętność wykonywania pomiarów podstawowych wielkości elektrycznych.
EL_1A_U08, EL_1A_U04C-5, C-6T-L-2, T-L-3, T-L-10, T-L-5, T-L-7, T-L-8M-2S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C04_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
EL_1A_K01C-5, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-10, T-L-1, T-L-5, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-4M-3S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C04_W01
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów trójfazowych i sprzężonych
2,0Student uzyskał poniżej 45% z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_C04_W02
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów w stanie nieustalonym i zasilanych przebiegami odkształconymi
2,0Student uzyskał poniżej 45% z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_C04_W03
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów z zastosowaniem czwórników, wzmacniaczy operacyjnych i potrafi zaprojektować podstawowe filtry
2,0Student uzyskał poniżej 45% z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C04_U01
Student nabył umiejętność wykonania analizy i syntezy obwodów elektrycznych
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
EL_1A_C04_U02
Student nabył umiejętność budowy modeli i przeprowadzania symulacji obwódów elektrycznych.
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
EL_1A_C04_U03
Student nabył umiejętność wykonywania pomiarów podstawowych wielkości elektrycznych.
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C04_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Literatura podstawowa

  1. Ryszard Sikora, Tomasz Chady, Przemysław Łopato, Grzegorz Psuj, Elektrotechnika teoretyczna, Wydawnictwo uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2016, 4
  2. Jerzy Osiowski, Jerzy Szabatin, Podstawy teorii obwodów, WNT, Warszawa, 2020, Tom 1, 2 i 3
  3. Jerzy Szabatin, Edward Śliwa, Zbiór zadań z teorii obwodów. Cz. I i II, OWPW, 2015, 6

Literatura dodatkowa

  1. Stanisław Osowski, Wybrane zagadnienia teorii obwodów, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2011
  2. Stanisław Bolkowski, Teoria obwodów elektrycznych, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2022
  3. Henryk Rawa, Stanisław Bolkowski, Wiesław Brociek, Teoria obwodów elektrycznych: zadania, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2022

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza złożonych obwodów w stanie ustalonym3
T-A-2Analiza obwodów trójfazowych. Moc w układach trójfazowych1
T-A-3Metoda skadowych symetrycznych1
T-A-4Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą klasyczną2
T-A-5Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą operatorową3
T-A-6Równania stanu obwodów1
T-A-7Czwórniki3
T-A-8Filtry bierne1
T-A-9Układy aktywne1
T-A-10Obwody magnetyczne1
T-A-11Analiza obwodów przy zasilaniu przebiegami niesinusoidalnymi. Szeregi Fouriera1
18

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do symulatorów obwodów elektrycznych1
T-L-2Rozgałęzione obwody prądu stałego (symulacje i pomiary)2
T-L-3Elementy nieliniowe w obwodach prądu stałego1
T-L-4Komputerowa analiza obwodów prądu zmiennego w środowisku Spice/Matlab2
T-L-5Dwójnik RL, RC i RLC2
T-L-6Komputerowa analiza obwodów w stanie nieustalonym w środowisku Spice/Matlab2
T-L-7Czwórniki2
T-L-8Filtry bierne2
T-L-9Układy aktywne2
T-L-10Podsumowanie materiału i zaliczenie2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Analiza obwodów trójfazowych. Moc w układach trójfazowych. Analiza owbodów sprzężonych.3
T-W-2Metoda składowych symetrycznych2
T-W-3Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą klasyczną4
T-W-4Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą operatorową4
T-W-5Czwórniki4
T-W-6Techniki symulacji i wybrane symulatory obwodów elektrycznych (Spice i Matlab)2
T-W-7Filtry bierne2
T-W-8Czwórniki aktywne, wzmacniacz operacyjny, filtry3
T-W-9Obwody magnetyczne, transformator1
T-W-10Analiza obwodów przy zasilaniu przebiegami niesinusoidalnymi. Szeregi Fouriera2
27

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia14
A-A-3Uzupełnienie wiedzy z literatury18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
A-L-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)20
A-W-3Studiowanie literatury12
A-W-4Przygotowanie do egzaminu12
A-W-5Egzamin4
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_W01Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów trójfazowych i sprzężonych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W04Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami w obszarze elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów trójfazowych
Treści programoweT-W-6Techniki symulacji i wybrane symulatory obwodów elektrycznych (Spice i Matlab)
T-W-1Analiza obwodów trójfazowych. Moc w układach trójfazowych. Analiza owbodów sprzężonych.
T-W-2Metoda składowych symetrycznych
T-W-9Obwody magnetyczne, transformator
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny z analizą przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - egzamin pisemny końcowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_W02Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów w stanie nieustalonym i zasilanych przebiegami odkształconymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W04Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami w obszarze elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-2Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów w stanie nieustalonym i zasilanych przebiegami odkształconymi
Treści programoweT-W-6Techniki symulacji i wybrane symulatory obwodów elektrycznych (Spice i Matlab)
T-W-3Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą klasyczną
T-W-4Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą operatorową
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny z analizą przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - egzamin pisemny końcowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_W03Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów z zastosowaniem czwórników, wzmacniaczy operacyjnych i potrafi zaprojektować podstawowe filtry
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W04Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami w obszarze elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-3Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów z zastosowaniem czwórników, wzmacniaczy operacyjnych i syntezy podstawowych filtrów
Treści programoweT-W-6Techniki symulacji i wybrane symulatory obwodów elektrycznych (Spice i Matlab)
T-W-5Czwórniki
T-W-7Filtry bierne
T-W-8Czwórniki aktywne, wzmacniacz operacyjny, filtry
T-W-10Analiza obwodów przy zasilaniu przebiegami niesinusoidalnymi. Szeregi Fouriera
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny z analizą przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - egzamin pisemny końcowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_U01Student nabył umiejętność wykonania analizy i syntezy obwodów elektrycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
EL_1A_U04Potrafi identyfikować związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe i przeprowadzać ich symulacje, w szczególności dotyczące zagadnień elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
Treści programoweT-A-4Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą klasyczną
T-A-11Analiza obwodów przy zasilaniu przebiegami niesinusoidalnymi. Szeregi Fouriera
T-A-3Metoda skadowych symetrycznych
T-A-1Analiza złożonych obwodów w stanie ustalonym
T-A-2Analiza obwodów trójfazowych. Moc w układach trójfazowych
T-A-5Analiza obwodów w stanie nieustalonym metodą operatorową
T-A-6Równania stanu obwodów
T-A-7Czwórniki
T-A-8Filtry bierne
T-A-9Układy aktywne
T-A-10Obwody magnetyczne
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (laboratorium) - metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia) - okresowe pisemne sprawdziany
S-2Ocena formująca: Metoda oceny (laboratorium): - na podstawie zaliczenia wejściówki do każdego ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_U02Student nabył umiejętność budowy modeli i przeprowadzania symulacji obwódów elektrycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
EL_1A_U04Potrafi identyfikować związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe i przeprowadzać ich symulacje, w szczególności dotyczące zagadnień elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-7Nabycie umiejętności modelowania i przeprowadzania komputerowej symulacji obwodów elektrcznych
C-5Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
Treści programoweT-L-2Rozgałęzione obwody prądu stałego (symulacje i pomiary)
T-L-3Elementy nieliniowe w obwodach prądu stałego
T-L-10Podsumowanie materiału i zaliczenie
T-L-1Wprowadzenie do symulatorów obwodów elektrycznych
T-L-5Dwójnik RL, RC i RLC
T-L-7Czwórniki
T-L-8Filtry bierne
T-L-9Układy aktywne
T-L-6Komputerowa analiza obwodów w stanie nieustalonym w środowisku Spice/Matlab
T-L-4Komputerowa analiza obwodów prądu zmiennego w środowisku Spice/Matlab
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (laboratorium) - metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Metoda oceny (laboratorium): - zaliczenie końcowe laboratorium
S-2Ocena formująca: Metoda oceny (laboratorium): - na podstawie zaliczenia wejściówki do każdego ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_U03Student nabył umiejętność wykonywania pomiarów podstawowych wielkości elektrycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
EL_1A_U04Potrafi identyfikować związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe i przeprowadzać ich symulacje, w szczególności dotyczące zagadnień elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
C-6Poznanie metodyki wykonywania pomiarów podstawowych parametrów obwodów elektrycznych
Treści programoweT-L-2Rozgałęzione obwody prądu stałego (symulacje i pomiary)
T-L-3Elementy nieliniowe w obwodach prądu stałego
T-L-10Podsumowanie materiału i zaliczenie
T-L-5Dwójnik RL, RC i RLC
T-L-7Czwórniki
T-L-8Filtry bierne
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (laboratorium) - metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Metoda oceny (laboratorium): - zaliczenie końcowe laboratorium
S-2Ocena formująca: Metoda oceny (laboratorium): - na podstawie zaliczenia wejściówki do każdego ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C04_K01Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych w zakresie elektrotechniki oraz kierunków pokrewnych.
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
Treści programoweT-L-2Rozgałęzione obwody prądu stałego (symulacje i pomiary)
T-L-3Elementy nieliniowe w obwodach prądu stałego
T-L-10Podsumowanie materiału i zaliczenie
T-L-1Wprowadzenie do symulatorów obwodów elektrycznych
T-L-5Dwójnik RL, RC i RLC
T-L-7Czwórniki
T-L-8Filtry bierne
T-L-9Układy aktywne
T-L-4Komputerowa analiza obwodów prądu zmiennego w środowisku Spice/Matlab
Metody nauczaniaM-3Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia) - okresowe pisemne sprawdziany
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia